تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 - 16:00
کد خبر : 55113

مناطق آزاد به محلی برای واردات رسمی کالای قاچاق تبدیل شده است

مناطق آزاد به محلی برای واردات رسمی کالای قاچاق تبدیل شده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، دومین نشست هم‌اندیشی مجمع کارآفرینان ایران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی دوشنبه‌شب در محل وزارت اقتصاد برگزار شد. نماینده یک شرکت تولیدکننده پوشاک در این نشست به مشکلات تولید اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، دومین نشست هم‌اندیشی مجمع کارآفرینان ایران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی دوشنبه‌شب در محل وزارت اقتصاد برگزار شد. نماینده یک شرکت تولیدکننده پوشاک در این نشست به مشکلات تولید اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات عدیده به مالیات ارزش افزوده بازمی‌گردد که از صنف اخذ نمی‌شود و از صنعت می‌گیرند.
یکی دیگر از تولیدکنندگان با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه هر کسی با چمدان پول بیاورد مانعی جلوی پایش نیست گفت: پنج ماه است تجهیزات تولید که بابت آن ارز پرداخت شده در گمرک معطل است و هر بار باید برویم و بیاییم و نتیجه نمی‌گیریم.وی تاکید کرد: علاوه بر مشکلات مالیاتی، مناطق آزاد به محلی برای قانونی کردن ورود کالای قاچاق تبدیل شده است مثلا کالایی از مرز بازرگان به منطقه آزاد انزلی می‌آید و با اعلام ۷۵ درصدی ضایعات فرایندی کالا بدون هیچ مشکلی به داخل می‌آید حال آنکه ضایعات آن کمتر از سه درصد است.
یک تولیدکننده دیگر به موضوع حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی پرداخت و یادآور شد: سرمایه‌گذاری خارجی با دلار هزار تومان صورت گرفته و الان حتی دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی هم نیست، قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاری تدوین شود که هر نرخی که در اول کار گشایش می‌شود با همان نرخ نیز تسویه شود چرا که نوسان قیمتی سرمایه‌گذاری و تولید را با مشکلات عدیده روبرو می‌کند.در ادامه یکی دیگر از تولیدکنندگان به مشکلات گمرکی اشاره کرد و خطاب به وزیر اقتصاد گفت: شما شعار می‌دهید، رئیس‌کل بانک مرکزی شعار می‌‌دهد،‌ رئیس‌جمهور شعار می‌دهد که تسهیلات بانکی وجود دارد و در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد اما هیچ خبری نیست.وی پیشنهاد کرد کارآفرینان هر صنعت در جلسات هیئت دولت حضور یافته و مسائل را مطرح کنند. این تولیدکننده همچنین خواستار اجرای تعهدت ارزی و توافقات انجام شده با بانک مرکزی شد.
یک تولیدکننده مشهدی به آمارهایی از وضعیت زندان‌ها پرداخت و گفت: ۴۸ درصد زندانیان برای اولین بار به زندان می‌روند، ‌۸۰۰ هزار نفر برای سرقت سال ۹۷ به زندان رفتند و ۴۰ درصد از ۱۷۲ هزار نفری که مشمول عفو شده‌ بودند به زندان بازگشتند. امروز روز حرف زدن و شعار دادن نیست. روز گذشته به زندان رفتم و آنجا زندانیان داشتند کتم را پاره می‌کردند و همه خواستار شغلی بودند که وقتی از زندان بیرون می‌آیند مشغول شوند. یکی از آنها قسم می‌خورد که ۱۰ روز دیگر از زندان بیرون می‌آید اما نمی‌خواهد به زندان برگردد، به او شغلی بدهم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد