تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1396 - 23:22
کد خبر : 8561

تجمع ملی عفاف و حجاب در خراسان رضوی برگزار می‌شود/برای تحکیم بنیان خانواده ‌‌باید مطالبه‌گر باشیم‌‌

تجمع ملی عفاف و حجاب در خراسان رضوی برگزار می‌شود/برای تحکیم بنیان خانواده ‌‌باید مطالبه‌گر باشیم‌‌

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، فاطمه اسحاق قالیباف رئیس بسیج جامعه زنان استان خراسان‌رضوی در ارتباط با اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط بسیج جامعه زنان در استان پاسخگوی سئوالات خبرنگار تسنیم بود که متن آن را در ادامه می‌خوانید: تسنیم: برنامه‌های شاخص انجام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، فاطمه اسحاق قالیباف رئیس بسیج جامعه زنان استان خراسان‌رضوی در ارتباط با اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط بسیج جامعه زنان در استان پاسخگوی سئوالات خبرنگار تسنیم بود که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

تسنیم: برنامه‌های شاخص انجام شده در سال ۹۵ توسط بسیج جامعه زنان خراسان رضوی را بیان کنید؟

قالیباف: اهم برنامه‌های شاخص سازمان بسیج جامعه زنان استان در سال ۹۵ در حوزه تخصصی عفاف و حجاب با ترویج سبک زندگی عفیفانه، آموزش کارشناس تخصصی مطالعات زن و خانواده با هدف گفتمان سازی در حوزه زن و خانواده و رفع شبهات، برگزاری کارگاه‌های افزایش جمعیت، کارگاه‌های مادران پرچمدار مقابله با جنگ نرم، آموزش و مهارت زندگی برای دختران ۱۶ سال به بالا و افزایش ازدواج‌های موفق و آسان، پیوند آسمانی ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به تهیه جهیزیه، راه‌اندازی مهدهای قرآن، کارگروه تحکیم بنیان خانواده، تشکیل هسته‌های ازدواج جوانان در راستای سنت حسنه واسطه‌گری، کارگاه‌های اصلاح الگو مصرف حامل‌های انرژی و کارگاه آموزش آشنایی خانواده به قوانین ازدواج با اتباع بیگانه بوده است.

تسنیم: در سال ۹۶ چند برنامه توسط بسیج جامعه زنان اجرا و موضوع برنامه‌های در ارتباط با چه موضوعاتی است؟

قالیباف: ۱۲ عنوان برنامه در حوزه تخصصی زن و خانواده با موضوعات سبک زندگی، آموزش‌های مهارت‌های زندگی، واسطه‌گری در امر ازدواج و پیشگیری از طلاق، اصلاح الگوی مصرف، تقویت مهدهای قرآنی مساجد و عفاف و حجاب که به صورت مساجد محوری اجرا می‌شود. لازم به ذکر است یکی از برنامه‌های شاخص که در هفته آینده اجرا می‌شود، در هفته ملی عفاف و حجاب و تجمع بزرگ روز ملی عفاف و حجاب در ۲۱ تیرماه است که در طول این هفته چند برنامه استانی و حتی به صورت کشوری اجرا می‌شود.

از جمله برنامه‌های محوری، همایش فعالان فرهنگی بسیج و آستان قدس، برپایی جنگ‌های شبانه مردمی در پارک‌ها و بوستان‌ها از جمله کوهسنگی، برگزاری شب شعر ویژه عفاف و حجاب با همکاری آستان قدس، پاسداشت و گرامیداشت شهدای قیام مسجد گوهرشاد در محل مدفن دسته جمعیآنها در محل پارک میرزا کوچک‌خان مشهد و نصب المان شهدای قیام مسجد گوهرشاد، تشکیل پویش مردمی زنان نخبه مردمی جهت ترویج عفاف و حجاب است.

تسنیم: امسال برنامه‌های بسیج جامعه زنان پیرامون مساجد به چه نحوی در مساجد اجرا می‌شود؟

قالیباف: تقویت مهدهای قرآنی و تشکیل مکتب خانه قرآنی یکی از برنامه‎هایی است که در مساجد قابل اجرا است. تشکیل هسته‌های اصلاح الگوی هدف حامل‌های انرژی و همچنین واسطه‌گری در امر ازدواج و حل اختلافات خانوادگی در حال شکل‌گیری است. به طور کلی تمامی برنامه‌های تخصصی حوزه زن و خانواده در بستر مساجد اجرا می‌شود تا همانند صدر اسلام و یا ۸ سال دفاع مقدس دوباره شاهد نشاط و پویایی مساجد و نقش محوری آن در رشد معنوی جامعه باشیم. اغلب برنامه‌های بسیج جامعه زنان به صورت کارگاهی و مخاطب محور است.

تسنیم: بسیج جامعه زنان چند تعداد عضو و چند کانون در استان دارد؟

قالیباف: پایگاه‌ای بسیج جامعه زنان در تمامی شهرستان‌ها و حتی روستا‌های استان در راستای اهداف متعال این نهاد در همه اقشار جامعه و ارتباط بسیج جامعه زنان با سایر اقشار در رده‌های مقاومت خواهران است.

تسنیم: بسیج جامعه زنان در ارتباط با اردوهای جهادی و راهیان نور به نحوی عمل می‌کند و اردوهای جهادی با حضور چند نفر در چه موضوعاتی و در کدام مناطق در سال جاری خواهد بود؟

قالیباف: اردوهای جهادی با هدف محرومیت‌زدایی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی در مناطق حاشیه‌شهر مشهد و روستاهای محروم استان فعالیت می‌کنند و اردوهای راهیان نور با بهره‌گیری از فضای معنوی مناطق جنگی غرب همه ساله تمامی شهرستان‌ها اعزام دارند.

تسنیم: در ارتباط با شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، بسیج جامعه زنان چه اقداماتی انجام داده است؟

قالیباف: بسیج جامعه زنان با تاسی به فرموده مقام عظمی ولایت و با تکیه به شعار زن الگوی سوم، زن نه شرقی و نه غربی) به دنبال تعریفی نو و همه جانبه از مفهوم زن در جامعه امروزی است. این سازمان به منظور شناساندن جایگاه والای زن در خانواده و اجتماع برنامه‌هایی را با موضوعات فرهنگی اجرا می‌کند تا هرچه بیشتر اهداف متعالی اسلام ناب محمدی(ص) را در جامعه پیاده‌سازی کند زیرا که شعار سال جاری اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

 این سازمان با برگزاری برنامه‌هایی همچون اردوی جهادی با هدف محرومیت‌زدایی و تشکیل هسته‌های اصلاح الگو مصرف در مساجد در دستور کار بسیج است و سعی در تکمیل و اجرایی نمودن نقش خود به عنوان قطعه‌ای از پازل نهادهای اسلامی، اجتماعی دارد و دغدغه جامعه زنان در حوزه عفاف و حجاب و آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی عفیفانه است که مردم در مقابل هجمه‌های سنگین فرهنگی دشمن باید حضور جدی و فعالی داشته باشند در واقع همان آتش به اختیار بودن که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند و برای تحکیم بنیان خانواده و زندگی عفیفانه باید مطالبه‌گر باشیم.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد