تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 10:39
کد خبر : 4096

نور ایمان سد راه شیطان درون و برون است/ میوه تقوا پاکدامنی و داشتن شرافت است

نور ایمان سد راه شیطان درون و برون است/ میوه تقوا پاکدامنی و داشتن شرافت است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشاهوخبر؛ کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با حضور شورا و اعضای این ستاد و همچنین مدیران شهری و مدعوین در تالار اجتماعات فرمانداری کامیاران برگزار شد. حجت‌الاسلام و المسلمین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشاهوخبر؛ کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با حضور شورا و اعضای این ستاد و همچنین مدیران شهری و مدعوین در تالار اجتماعات فرمانداری کامیاران برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم دهقانی اشکذری از اساتید حوزه و دانشگاه به عنوان سخنران این کارگاه آموزشی در ابتدای سخنان خود با اشاره به روایتی درباره حضرت علی(ع) عنوان داشت: آن حضرت دائما جمله ای بر زبانش جاری بود و آن را تکرار می کرد و آن را علامتی برای ارزش گذاری انسان های باتقوا می دانست.

وی در تشریح این روایت اظهار داشت: ارزش هر انسانی به ایمان اوست و وضعیت ایمان براساس تقوای فرد سنجیده می شود و همانا میوه تقوا نیز پاکدامنی، خلوص در نیات و اعمال و داشتن شرافت است؛ اگر اینها نباشد طبعا عظمت انسان زیر سئوال می رود.

استاد حوزه علمیه قم داشتن معرفت را لازمه شخصیت دانست و ابراز داشت: هر چه معرفت بیشتر باشد، شخصیت شکل می گیر د و با شخصیت نیز ظرفیت پدید می آید؛ اگر ظرفیت در نوع بشر وجود نداشته باشد خلاف و بی بندوباری بیشتر می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دهقانی اشکذری با تشریح روایت منسوب به حضرت علی، صداقت را اساس این روایت دانست و بیان نمود: حضرت علی ابتدا از صداقت سخن گفته است و درشرح آن صداقت را دارای ۳ شاخه معرفی کرده است؛ صداقت زبانی و پرهیز از دروغ گفتن، صداقت قلبی و دوری از بغض،کینه، بخل و صداقت در کردار که باید درستکار  ومنزه بود.

وی افزود: این روایت بیان می دارد که باید همه کارهایمان را درست انجام دهیم، در مقابل مسئولیتی که داریم درستکار باشیم و از کوتاهی و نقص دوری نماییم؛ همچنین امانتداری بُعد دیگری از روایت آن حضرت می باشد و ما باید امانت های الهی و مردمی را به خوبی حفظ نماییم.

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به مسئولین بیان داشت: مردم اعمال شما و کار و مسئولیتی که به شما سپرده شده را می بینند؛ شما به عنوان نماینده رهبر و دولت نباید به گونه ای رفتار کنید که نظام زیر سئوال برود؛ مردم اختلاس و حقوق های نجومی را رصد می کنند و همه اینها می تواند آفتی برای دور شدن از نظام باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دهقانی اشکذری اضافه کرد: مسئول و مدیر نباید اعتبار و بودجه محل و منطقه ای را بر گشت دهد و به درد و خواسته های مردم نرسد؛ طبعا این اتفاق در کردستان نمی افتد، ولی باید کارهای بیشتری در این استان صورت گیرد و برای رسیدگی به مسائل و مشکلات استان بودجه و اعتبار بیشتری مورد نیاز است.

وی به انواع شیطان های موجود اشاره کرد و گفت: شیطان درون و شیطان برون در صدد شکست اسلام و مسلمین هستند؛ شیطان درون قسم یاد کرده که نوع بشر را به گمراهی بکشد و استکبار و انگلیس به عنوان شیطان برون از قرن ها پیش در پی اضمحلال اسلام و مسلمین هستند.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: این شیاطین زمانی در هدفشان موفق می شوند که نور ایمان از دل مردم خارج شود؛ پس باید با اهتمام به معروفات و دوری از منکرات نور ایمان در دل و درون همه ما افزون تر از همیشه باشد تا بتوانیم پیروز میدان در برابر شیاطین آشکار ونهان باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد