تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 - 12:10
کد خبر : 60822

بازار نوشت‌افزار خارجی در حال منسوخ شدن است/ تا پایان سال افزایش قیمت نداریم

بازار نوشت‌افزار خارجی در حال منسوخ شدن است/ تا پایان سال افزایش قیمت نداریم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی لعلیانی، نایب رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار مشهد در گفت‌وگو با مشهدپیام، اظهار کرد: باتوجه به اینکه کالاهای خارجی بسیار گران شده و تنوع تولید لوازم‌التحریر ایرانی بالا رفته، بازار نوشت‌افزار خارجی به دلایل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی لعلیانی، نایب رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار مشهد در گفت‌وگو با مشهدپیام، اظهار کرد: باتوجه به اینکه کالاهای خارجی بسیار گران شده و تنوع تولید لوازم‌التحریر ایرانی بالا رفته، بازار نوشت‌افزار خارجی به دلایل مختلف در حال منسوخ شدن است.

وی افزود: تقریباً همه دفاتر، مداد، مدادتراش، پاک‌کن در ایران با طرح‌های قابل قبول تولید می‌شود و تنها چند قلم از کالاهای لوازم‌التحریر از جمله روان‌نویس، مداد فشاری وارداتی است.

نایب رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار مشهد گفت: کالای نوشت‌افزار ایرانی با استقبال مردم روبرو شده و نمونه طرح‌های غربی در دفاتر رو به کاهش است.

بازار نوشت‌افزار خارجی در حال منسوخ شدن است

وی با بیان اینکه طرح‌های ایرانی بیشتر استفاده می شود افزود: اکثر تولیدات نوشت‌افزار ایرانی است اما گاهی در طرح‌های ان بر اساس سلیقه دانش‌آموزان کپیبرداری خارجی می‌شود.

لعلیانی تصریح کرد: امسال نیز خرید کالای ایرانی بیشتر رونق داشته است و مدارس نیز در نخریدن کالای خارجی کمک‌رسانی دارند.

وی افزود: انواع خودکار، مداد رنگی در کشور تولید می‌شود و بر اساس تولید، مصرف خوبی داشته است و برخی کالای لوکس طراحی حرفه‌ای در نوشت‌افزار، واداتی است.

گردش مالی کالای نوشت‌افزار ایرانی نزدیک به ۷۰ درصد است

نایب رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار مشهد خاطرنشان کرد: گردش مالی کالای نوشت‌افزار ایرانی روز به روز در حال بهتر شدن است و نزدیک به ۷۰ درصد، گردش مالی این بازار مربوط به کالای نوشت‌افزار ایرانی است.

وی افزود: پیش‌بینی روند بازار در آینده دشوار است و تبلیغات در این زمینه به منظور ترغیب مصرف‌کننده می‌تواند مؤثر باشد.

لعلیانی گفت: اجناسی با برند «دارا و سارا» در سال های گذشته باتوجه به تبلیغات صورت گرفته استقبال خوب مصرف‌کنندگان را در پی داشت اما باتوحه به شروع واردات بی‌رویه، فروش این نوع کالا نیز منسوخ شد.

وی افزود: اهمیت تبلیغات و کمک‌رسانی مدارس در استفاده از نوشت‌افزار ایرانی در تغییر ذائقه دانش‌آموزان و جایگزین شدن ان تأثیرگذار است.

خروج ارز به دلیل واردات کالای نوشت‌افزار ایرانی تا ۸۰ درصد کاهش داشته است

نایب رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و نوشت افزار مشهد ضمن اشاره به تأثیر بالا بودن کیفیت نوشت‌افزار ایرانی در استقبال خریداران اظهار کرد: غیر از مواد اولیه، تا ۸۰ درصد خروج ارز به دلیل واردات کالای نوشت‌افزار ایرانی کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه استقبال از اجناس ایرانی نشان از رضایت مشتریان است افزود: هر سال نمایشگاه‌های نوشت‌افزار در زمان آغاز سال تحصیلی برپا می‌شود و لذا امسال نیز در صورت برگزاری، اجناس ایرانی قیمت‌گذاری می‌شود و فقط کالای ایرانی ارائه خواهد شد.

لعلیانی تصریح کرد: ذائقه مردم به سمت مصرف منطقی‌تر است و خرید بی‌رویه را در جامعه کمتر شاهد هستیم.

وی افزود: باتوجه به موج افزایش قیمت‌ها قبل از سال لذا بعد از سال ۹۸، افزایش قیمتی در بازار نوشت‌افزار صورت نگرفته است و نوعی بازار رقابتی ایجاد شده است.

نایب رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار مشهد با اعلام این مطلب که تا پایان سال گرانی در بازار نوشت افزار و لوازم‌التحریر نخواهیم داشت خاطرنشان کرد: بخش خصوصی می‌تواند معادله قیمت‌ها را در بازار ایجاد کند و نیاز است نظارت کلان در قیمت‌ها توسط دستگاه‌های مسئول صورت بگیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد