تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398 - 11:50
کد خبر : 59778

افزایش ۲۲ درصدی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق در کردستان

افزایش ۲۲ درصدی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق در کردستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق استان در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، منطقه کردستان، علی خداویسی روز پنج شنبه

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق استان در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، منطقه کردستان، علی خداویسی روز پنج شنبه در چهارمین جلسه اصلی کمبسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اولین همایش منطقه‌ای اقتصاد پنهان را در خردادماه امسال برگزار کردیم که نتایج بسیار خوبی را در پی داشت.

وی افزود: قرار است دبیرخانه دایمی این همایش در استان کردستان تشکیل شود که از همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط تشکر می‌کنیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان عنوان کرد: برنامه جامعی را آماده کرده‌ایم که آخرین ویرایش آن را ستاد مرکزی انجام داده و امروز به دستگاه‌های استان ابلاغ خواهد شد که ملاک برتری عملکرد دستگاه‌ها، پیگیری و انجام وظایف محوله در این برنامه است.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه آمار کشفیات کالای قاچاق استان طی چهار ماهه اول امسال پرداخت و اعلام کرد: میزان کشفیات پارچه قاچاق ۵۳۰ درصد، چای ۴۷۱ درصد، لوازم صوتی و تصویری ۲۴۵ درصد، دارو ۱۸۹ درصد، گوشی تلفن همراه ۱۳۰ درصد، فرآورده‌های نفتی ۸۸ درصد، سلاح جنگی ۴۹ درصد و تجهیزات دریافت ماهواره ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

خداویسی همچنین از کاهش ۱۴ درصدی کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی در استان خبر داد و گفت: میزان کشفیات سیگار قاچاق ۳۳ درصد، مشروبات الکلی ۵۳ درصد، برنج ۷۷ درصد و احشام ۹۰ درصد در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال جاری را ۹۸۵ فقره عنوان کرد و افزود: امسال تعداد این پرونده‌ها نسبت به چهار ماهه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان خاطرنشان کرد: در چهار ماهه امسال ۲۴ باند قاچاق در استان متلاشی شده و ۷۶۶ نفر متهم نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

 

 

انتهای پیام انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد