تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 13:55
کد خبر : 95660

ساخت فیلم از راه‌های مهم انتقال مفاهیم دفاع مقدس است

ساخت فیلم از راه‌های مهم انتقال مفاهیم دفاع مقدس است

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز چهارشنبه در نشست با رئیس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما با موضوع ساخت سریال «عمو رحیم» (شهید رحیم آنجفی) در اراک افزود: یکی از مقاطعی که تاریخ استان مرکزی سرشار از افتخارآفرینان و غیورمردانی حماسه ساز است دفاع مقدس است که بیش از  ۶ هزار و ۲۹۹ شهید والامقام در

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز چهارشنبه در نشست با رئیس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما با موضوع ساخت سریال «عمو رحیم» (شهید رحیم آنجفی) در اراک افزود: یکی از مقاطعی که تاریخ استان مرکزی سرشار از افتخارآفرینان و غیورمردانی حماسه ساز است دفاع مقدس است که بیش از  ۶ هزار و ۲۹۹ شهید والامقام در کنار رزمندگان، پیشکسوتان، آزادگان و جانبازان نقش آفرینی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: وجود شهدای شاخص استان مرکزی که از اقشار مختلف مردم بودند یک نقطه قوت در تاریخ دفاع مقدس استان است که یکی از آنان شهید رحیم آنجفی است که عمده رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در کشور ایشان را به خوبی می شناسند و از افتخارات این شهید والامقام به خوبی آگاه هستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: شاخصه های رفتاری شهید آنجفی همچون تقوا، ادب، هوشیاری و شجاعت همواره زبانزد رزمندگان و گروه‌ها و گردان‌های دفاع مقدس بود و ایشان مانند ستاره ای پرفروغ می‌درخشد و از بزرگترین افتخارات استان مرکزی است.

سردار سرتیپ دوم کریمی بیان کرد: امروز جامعه نیازمند معرفی شهدا به عنوان الگوهایی برتر و سرمشق‌هایی نیکو به نسل جوان است چراکه این عزیزان با ایثار و ازخودگذشتگی هایی که از خود نشان دادند عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی عنوان کرد: یکی از راه های انتقال مفاهیم دفاع مقدس و معرفی الگوهایی همچون شهید آنجفی و دیگر شهدای والامقام ساخت سریال است که با یاری خدا و همت های کارشناسان فرهنگی رسانه ملی برنامه‌ریزی ساخت سریال شهید رحیم آنجفی در دستور کار است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد:در این رستا استفاده از تمام ظرفیت های استانی و به کارگیری کارشناسان و نخبگان هم در عرصه‌های فنی و هنری و هم در عرصه دفاع مقدس و نظامی یک ضرورت است که باید مشارکت سازنده انجام شود تا بتوان یک تولید در شأن شخصیت شهید والامقام انجام شود.

وی ادامه داد: در طی سال های اخیر به همت مجاهدین فرهنگی در کشور آثار و تولیداتی بسیار خوبی مانند سریال یوسف پیامبر(ص) ساخته شد که نشان از وجود افراد توانمند در عرصه فرهنگ و هنر دارد.

سردار سرتیپ دوم کریمی عنوان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی پر از سوژه‌ها و مقاطع ناب است و حماسه سازی‌های ملت ایران موجب شده تاریخ ۴۲ ساله انقلاب همواره مملو از درس‌ها و عبرت‌های فراوان باشد که بازخوانی آنها برای نسل جوان لازم و ضروری است.

وی گفت: یکی از مقاطع مهم و حساس تاریخ انقلاب مقطع هشت ساله دفاع مقدس است که همچون گنجی عظیم در اختیار ماست و باید قدر این گنج را به خوبی بدانیم و از آن درست بهره برداری کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: استان مرکزی در سال های قبل از انقلاب و در طول انقلاب اسلامی با وجود بزرگمردانی همچون امام خمینی(ره) منشأ تحولات بسیار عظیمی در دنیا شده و تاریخ این استان پر از مفاخر و بزرگمردانی است که همگی منشأ تحولات بزرگی بوده اند.

وی اظهار داشت: صدا و سیما، دانشگاهی بزرگ برای تربیت و هدایت افکار عمومی به سمت معارف اسلامی و انقلابی است و تجربیات این سال‌ها نشان داده که این دانشگاه بسیار می تواند در فرهنگ سازی و تحقق راهبردهای انقلاب اسلامی اثرگذار باشد.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد