تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اسفند 1397 - 10:20
کد خبر : 53470

کد استاندارد ۱۳ واحد طلا در کردستان باطل شد/کشف ۷۵۰ گرم طلای غیراستاندارد

کد استاندارد ۱۳ واحد طلا در کردستان باطل شد/کشف ۷۵۰ گرم طلای غیراستاندارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، فرید بطی در نشست خبری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان و روسای کارگروه‌های تخصصی با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: بیش از ۱۰ تا ۳۰ درصد کالاها ۱۰ سال پیش در استان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، فرید بطی در نشست خبری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان و روسای کارگروه‌های تخصصی با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: بیش از ۱۰ تا ۳۰ درصد کالاها ۱۰ سال پیش در استان فاقد نشان استاندارد بودند و به همین منظور انجام کارهای فرهنگی در راستای حساس‌سازی جامعه نسبت به استفاده از کالاهای استاندارد به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی در زمینه اهمیت استفاده از کالاهای استاندارد در سطح استان به صورت ویژه دنبال و در همین راستا پویشی از سوی سازمان استاندارد با عنوان «کالای ایرانی استاندارد می‌خرم» در سطح کشور و استان شروع شده است.

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی اداره کل استاندارد کردستان اضافه کرد: توزیع کتاب و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه اهمیت استفاده از کالاهای دارای استاندارد در سطح مدارس و در بین قشرهای دیگر جامعه از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

بطی با بیان اینکه ادره کل استاندارد در زمینه مقابل با قاچاق کالا و ارز مثل سایر دستگاه‌های متولی در این حوزه در خط مقدم مبارزه هستند، نیست،  افزود: رسالت این اداره کل یک کار خدماتی و ارائه خدمات فنی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و باید استاندارد و غیر استاندارد است اقدامات فنی را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: اداره‌کل استاندارد وظیفه پشتیبانی از سایر دستگاه‌های متولی در این حوزه را دارد و سعی کرده‌ایم به رسالت‌هایی که داریم به نحو احسن و در سطح توان عمل کنیم.

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی اداره کل استاندارد کردستان در ادامه به تشکیل کمیته مبارزه با قاچاق طلا و رسالت این کمیته با محوریت اداره کل استاندارد اشاره کرد و گفت: در طول سال گذشته این کمیته چهار جلسه برگزار کرد و بحث کنترل و عرضه طلا در طلافروشی‌های استان بررسی می‌شود.

بطی اضافه کرد: در همین راستا اقدامات نظارتی با مشارکت دستگاه‌های متولی انجام و در مجموع ۱۰۱ گشت مشترکی که برگزار کردیم ۷۵۰ گرم طلای فاقد کد استاندارد در استان کشف و قیچی شده است.

وی عنوان کرد: دو واحد تولید طلای استان که پروانه استاندارد داشتند به دلیل عدم تولید پروانه آنها ابطال شده است.

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی اداره کل استاندارد کردستان افزود: از ۲۵ واحدی که در استان کد طلا داشتند کد ۱۳ واحد آنها به دلیل عدم تولید و یا پایین بودن کیفیت باطل شده است.

بطی خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد استان در طول سال‌جاری در کنار وظیفه ای که در بحث نظارت بر کیفیت طلا و خدمات‌رسانی به دستگاه‌های دیگر دارد در گشت‌های مشترک نیز حضور داشته است.

وی در زمینه جعل علامت استاندارد هم افزود: بحث جعل علامت تنها مربوط به علامت استاندارد نیست و حتی سیب سلامت و کد شبنم نیز جعل می‌شود.

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی اداره کل استاندارد کردستان اضافه کرد: آماری در زمینه میزان جعل علامت استاندارد نه تنها در استان بلکه در کل کشور نداریم.

بطی افزود: یکی از مشکلات در این حوزه این است که کالایی که از مبادی رسمی وارد می‌شود هیچ فرقی با کالاهایی که به صورت غیر قانونی ورود پیدا می‌کنند ندارند که این مشکل را می‌توان با اختصاص یک کد و یا نشان خاص قبل از ترخیص کالا حل کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد