تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اسفند 1397 - 9:18
کد خبر : 53387

کشف ۶۳۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در همدان/ کشف ۳۱ انبار احتکار کالا

کشف ۶۳۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در همدان/ کشف ۳۱ انبار احتکار کالا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان سردار بخشعلی کامرانی‌صالح ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تقدیر از همکاری اصحاب رسانه در کمک به تأمین امنیت استان، همدان را یکی از استان‌های برتر در حوزه ضریب بالای امنیتی برشمرد. وی از برگزاری ۲

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان سردار بخشعلی کامرانی‌صالح ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تقدیر از همکاری اصحاب رسانه در کمک به تأمین امنیت استان، همدان را یکی از استان‌های برتر در حوزه ضریب بالای امنیتی برشمرد.

وی از برگزاری ۲ هزار و ۵۰۰ مورد عملیات انتظامی در بخش‌های مختلف استان خبر داد و گفت: ۹۴۰ هزار مورد تماس مردمی با رشد ۲۰ درصدی با مجموعه ناجا برقرار شده که بیش از ۵۰ درصد در حوزه ارشاد و راهنمایی و ۴۵ درصد در حوزه عملیاتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به ساماندهی ۵ هزار شبگرد در سطح استان به منظور کمک بیشتر به تأمین امنیت، از نتایج مطلوب این طرح سخن گفت.

وی مبارزه با مواد مخدر را یکی از کاروی‍ژه‌های اصلی ناجا دانست و با اشاره به کشف بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ کیلو انواع مواد مخدر گفت: در همین راستا ۷۰ باند مواد مخدر نیز منهدم شده و بیش از ۱۹ هزار مصرف‌کننده و توزیع‌کننده خرد مواد دستگیر شده است.

افزایش ۱۳ درصدی کشفیات کالای قاچاق

کامرانی‌صالح در ادامه ضمن اینکه از افزایش ۱۳ درصدی کشفیات کالای قاچاق در سطح استان خبر داد و ارزش کالاهای مکشوفه را ۱۸۸ میلیارد تومان عنوان کرد، افزود: در این زمینه ۴ هزار نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به شناسایی ۳۱ انبار کالای قاچاق در استان گفت: در حوزه بررسی این کالاها، برخی فاقد مدارک بودند که به عنوان کالای احتکار ضبط و تحویل نهادهای ذی‌ربط به منظور چرخه در بازار توزیع شدند، البته اگر افراد مدارک مورد نیاز را در روند بررسی ارائه می‌دادند نسبت به ترخیص کالاها اقدام می‌شد.

کشف بیش از ۲۶ هزار راس احشام قاچاق

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف بیش از ۲۶ هزار راس احشام قاچاق در سطح استان خبر داد و با اشاره به سرقت احشام در نهاوند گفت: اخیراً یک باند سرقت مسلحانه متشکل از چهار نفر قصد سرقت احشام در این شهرستان را داشتند که با هوشیاری پلیس و در جریان تعقیب و گریز، سه نفر دستگیر و یک نفر جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: این باند سرقت با برداشتن صندلی و صندوق عقب خودروی پژو یک گاو ۳۰۰ کیلویی را در آن قرار داده بودند و قصد جابجایی آن را داشتند که ناکام ماندند.

کاهش ۱۶ درصدی تصادفات 

کامرانی‌صالح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی استان از کاهش ۱۶ درصدی تصادفات خبر داد و این موضوع را اتفاق مبارکی دانست و تأکید کرد: باید روند کاهشی بیش از پیش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان در برنامه باشد.

وی گریزی به فضای مجازی و اقدامات پلیس فتا زد و با بیان اینکه در این حوزه با ۷۰۰ فقره تشکیل پرونده و افزایش ۲۵ درصدی مواجه بودیم، بیشترین علت پرونده‌ها را مزاحمت اینترنتی و کلاهبرداری دانست.

فرمانده انتظامی استان همدان از آموزش ۳۴ هزار نفر در حوزه آسیب‌های فضای مجازی خبر داد و تأکید کرد:‌ بیشترین مشکلات در این حوزه به شناخت ناکافی از آسیب‌های آن برمی‌گردد ضمن اینکه متأسفانه برخی بعد از مواجهه با این آسیب‌ها به پلیس فتا مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷ هزار فقره پرونده معادل ۸۵ درصد پرونده‌های ورودی به مرکز مشاوره ناجا به مصالحه منجر شده است گفت: در این زمینه نیز رتبه خوبی داریم.

کامرانی‌صالح در ادامه با اشاره به صدور ۵۱ هزار فقره گذرنامه و ۴۷ هزار فقره گواهینامه افزود: طی امسال ۷ هزار و ۵۰۱ دستگاه خودرو نیز در سطح استان شماره‌گذاری شده که در این زمینه با رشد چهار درصدی مواجه بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به چهارشنبه پایان سال، کاهش آسیب‌دیدگان طی دو سال اخیر را به فال نیک گرفت و با بیان اینکه باید این روند را شتابان ادامه دهیم گفت: آگاهسازی مردم و نظارت بر روی فرزندان توسط خانواده‌ها در این زمینه مثمر ثمر خواهد بود.

کشف ۲۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه 

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به کشف ۲۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه که بخشی از آن نیز دست‌ساز بود افزود: متأسفانه طی چند روز اخیر بر اثر انفجار مواد محترقه در یکی یک منزل در شهرک مدنی یک نوجوان به شدت آسیب دید.

وی در ادامه از برگزاری طرح نوروزی در استان و فعالیت شبانه‌روزی قرارگاه امام علی(ع) در این ایام سخن به میان آورد و گفت: ۳۰ ایستگاه انتظامی و راهور در سطح استان فعال شد است.

کامرانی‌صالح از فعالیت ۵ هزار نیرو در حوزه ترافیکی خبر داد و در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: امسال با کاهش ۱۳ درصدی جرائم خشن و افزایش ۲۰ درصدی سرقت خرد مواجه بودیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ظرفیت کم مرکز ماده ۱۶ به منظور نگهداری معتادان متجاهر اظهار کرد: بهزیستی باید نسبت به افزایش ظرفیت این مرکز اقدام کند ضمن اینکه مجموعه ناجا موظف به انتقال معتادان به این مرکز است و تشخیص متجاهر بودن یا نبودن آنها با آن نیست.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان با اشاره به برگزاری ۳۴ جلسه ملاقات مردمی در دفتر ۱۹۷ و ملاقات چهره به چهره با ۲ هزار نفر طی امسال گفت: بیش از ۲۰ هزار تماس مردمی نیز با سامانه ۱۹۷ ثبت شده است.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/ ۴۰

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد