تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اسفند 1397 - 9:06
کد خبر : 51568

نبود ساختار قانونمند، حلقه مفقوده تنظیم بازار مرغ خوزستان

نبود ساختار قانونمند، حلقه مفقوده تنظیم بازار مرغ خوزستان

امیرحسین نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت مرغ اظهار کرد: در بحث تنظیم بازار مرغ حلقه مفقوده و اشکالی که وجود داشت این بوده که از ابتدا دنبال ایجاد ساختار قانونمند نبودیم تا در صورت مقابله با بحران بتوانیم آن را مدیریت کنیم. وی افزود: باید از مدت‌های گذشته به

امیرحسین نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت قیمت مرغ اظهار کرد: در بحث تنظیم بازار مرغ حلقه مفقوده و اشکالی که وجود داشت این بوده که از ابتدا دنبال ایجاد ساختار قانونمند نبودیم تا در صورت مقابله با بحران بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

وی افزود: باید از مدت‌های گذشته به موضوع مرغ به دید یک موضوع پدافند غیر عامل نگاه و در خصوص آن تمهیدات لازم اندیشیده می‌شد تا اکنون با چنین شرایطی در بازار مواجه نشویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به راهکار تنظیم بازار مرغ تصریح کرد: در زمان بحران و نوسانات بازار، تنها دو راه پیش رو داریم. در این زمینه یا باید در هر حالت و قیمتی، بازار را از مرغ اشباع کنیم و یا با تشدید بازرسی‌ها پرونده‌سازی انجام دهیم که البته راهکار دوم اثرگذاری درازمدت دارد و در کوتاه مدت نمی‌تواند تأثیر چندانی بر روی قیمت‌ها داشته باشد.

نظری عنوان کرد: در بحث قیمتگذاری مرغ پس از بررسی‌های انجام‌شده در چرخه توزیع، مشخص شد که واسطه‌هایی وجود دارند که بدون مجوز در این حوزه فعالیت می‌کنند. فعالیت این واسطه‌ها غیر قانونی است و در صورت ادامه شرایط و عدم دریافت مجوز به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: این برای اولین بار است که مرغداری‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند و در این خصوص در چرخه توزیع مرغ هر یک از ارکان چرخه که شامل مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و فروشندگان است، تخلف کنند بازرسان اداره بازرسی و نظارت این سازمان با آن‌ها برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: در بازرسی بازرسان از چرخه تولید تا توزیع مرغ، با هرگونه تخلف در زمینه گرانفروشی، احتکار و عرضه خارج از شبکه برخورد و پرونده آن‌ها با قید فوریت به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد