تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 - 12:41
کد خبر : 50893

۹۹ پروژه همدان به بخش خصوصی واگذار شد

۹۹ پروژه همدان به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، اسکندر صیدایی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان که پیش از ظهر امروز در استانداری همدان برگزار شد، گفت: امسال ۹۹ پروژه استان همدان به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، اسکندر صیدایی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان که پیش از ظهر امروز در استانداری همدان برگزار شد، گفت: امسال ۹۹ پروژه استان همدان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه از ۹۹ پروژه،  29 پروژه به منابع طبیعی و دو پروژه به آموزش فنی و حرفه‌ای برمی‌گردد، افزود: تعداد پروژه‌های واگذاری شده به علوم پزشکی دو مورد و جهاد کشاورزی ۹ مورد است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه ورزش و جوانان چهار پروژه و شرکت شهرک‌های صنعتی یک پروژه به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آب منطقه‌ای چهار پروژه، آب و فاضلاب ۱۵ و آموزش و پرورش ۱۰ پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند.

وی ادامه داد: آب و فاضلاب روستایی و همچنین جهاد کشاورزی در این واگذاری‌ها روند خوبی را طی می‌کنند.

صیدانی گفت: از ۹۹ پروژه واگذاری شده، یک پروژه نیمه‌تمام، پنج پروژه جدید و ۴۸ پروژه تکمیل شده است.

 

 

امروز سیاست پولی حاکم بر کشور مناسب فناوری نیست

در ادامه جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان، رئیس پارک و علم فناوری استان همدان با اشاره به اهداف پارک علم و فناوری عنوان کرد: هدف‌گذاری پارک علم و فناوری، برگزاری ۱۰ رویداد استارتاپی در سال جاری بوده  و در ۹ ماه توانسته ۶ رویداد را برگزار کند.

مجید کزازی افزود: حمایت از پارک‌های علم و فناروی برای تولید کالای ایرانی اولویت ستاد اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: برگزاری ۲۰ دوره‌ و کارگاه‌ آموزشی هدف سال‌جاری بوده و از این تعداد ما ۱۰ مورد را در طول  9 ماه برگزار کردیم.

رئیس پارک و علم فناوری استان همدان در ادامه این جلسه با بیان اینکه حضور در نمایشگاه تخصصی برای صادرات و معرفی واحد‌های فن‌آور، ۹ مورد بوده، خاطرنشان کرد: ما در این بخش بیشتر از هدف‌گذاری، نمایشگاه برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سیاست پولی حاکم بر کشور مناسب فناوری نیست، عنوان کرد: صندوق پژوهش و فناوری یک صندوق ریسک پذیر بوده و هدف از تشکیل آن سودآوری نیست بلکه حمایت از ایده‌ هدف است.

کزازی گفت: پیگیر اخذ مجوز برای صندوق پژوهش و فناوری هستیم که احتمالا  قبل از پایان سال مجوز صندوق را بگیریم.

 

«گام دوم» انقلاب آینده نظام را روشن کرد

همچنین در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه در حادثه تروریستی که منجر به شهادت نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد دست استکبار، ارتجاع و صهیونیست  مشخص است، گفت: سپاه پاسداران انتقام سختی از تروریست‌ها خواهد گرفت و امیدواریم  که باهم و با کار جهادی راه شهیدان را ادامه دهیم.

مصطفی آزادبخت با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب افزود: رهبر انقلاب با یک پیام راهبردی و کارشناسانه به عنوان گام دوم، تکلیف همه را مشخص کردند و به فرمایش امام خمینی (ره) که فرمود:« پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد» اعتقاد داریم.

وی عنوان کرد: هر جا که احتیاج هست، رهبر مقام معظم انقلاب بهترین راهبرد را بیان کرده‌اند و گام دوم انقلاب که خطاب به ملت است آینده نظام را روشن کرد و اگر به این دستور اقدام کنیم موفق خواهیم شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به فرازی از بیانیه رهبر انقلاب در بخش اقتصاد خاطرنشان کرد: ایشان جایگاه اقتصاد را جایگاه ویژه‌ای می‌دانند و در این بیانیه به چالش بیرونی تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن  و چالش درونی که عبارت است از عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریتی اشاره داشتند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ضرورت و اولویت دولت است، ادامه داد: رهبر انقلاب در این بیانیه مهم‌ترین عیوب را وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیت داخلی، استفاده‌ اندک از ظرفیت نیروی انسانی کشور، بودجه‌بندی معیوب و نامتوازن،( که رییس مجلس نیز اصلاحات بودجه‌ای را در دستور دارند)، اشاره کردند و ما به اقتصاد مقاومتی احتیاج داریم و باید دیدگاه‌های رهبر را مد نظر قرار دهیم.

 

۶۰۰ میلیارد تومان بدهی دستگاه‌ها به شهرداری و اوقاف

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در ادامه با بیان اینکه اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی استفاده مطلوب از حداکثر منابع است به استفاده دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات ملی اشاره کرد و گفت: با بررسی‌هایی که داشتیم، مشخص شد شهرداری همدان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و اوقاف ۴۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی طلب دارند.

سید ناصر محمودی افزود: امکان استفاده از اوراق تسویه نوع دوم وجود دارد و ۱۸۰ میلیارد بدهی دستگاه ها به شهرداری و اوقاف قطعی شده و امکان استفاده از اعتبار نوع دوم، استفاده از منابع بانکی وجود دارد تا فرصتی که در اختیار استان هست از منابع ملی برای استان بیاوریم.

 

توسعه انسانی مورد توجه قرار بگیرد

در ادامه معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی گفت: باید بیانیه مقام معظم رهبری را چندین بار بخوانیم، این بیانیه جامع و کامل است و برنامه‌ها باید براساس آن تنظیم شود.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه ما در بسیاری از رشته‌ها حرفه‌ای هستیم، عنوان کرد:  ما در مدیریت حرفه‌ای نیستیم و در مدیریت حرفه‌ای، باید خواسته‌ها نرم بیان شود. باید در حرفه‌ای شدن خود در حوزه مدیریت کار کنیم. نخستین توسعه‌ای که باید اتفاق بیافتد، توسعه انسانی است.

در پایان برخی از اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و به سرورهای مجازی و بحث اهداف ایجاد و چگونگی اقدام و عملیات بر اساس آن‌ها اشاره و به نقاط قوت کمیته که بحث شرکت‌های دانش‌بنیان بود اشاره شد. در ادامه به کمیته گفتمان اقتصاد مقاومتی و بحث حمایت از کالای ایرانی، گزارش عملکرد دستگاه‌ها در حوزه گفتمان‌سازی، حمایت از مصرف کالای ایرانی و وظایف دستگاه‌ها و تولیدکنندگان اشاره کردند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد