تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 شهریور 1397 - 8:04
کد خبر : 42096

دست نوشت‌افزار ایرانی را بگیرید تا بماند…

دست نوشت‌افزار ایرانی  را بگیرید تا بماند…

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان چند سالی است پای نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی در بازار لوازم‌التحریر ایران باز شده است که باید این موضوع را به فال نیک گرفت حتی با وجود برخی مشکلات کیفیت در آنها. باید توجه داشت نهادینه شدن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان چند سالی است پای نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی در بازار لوازم‌التحریر ایران باز شده است که باید این موضوع را به فال نیک گرفت حتی با وجود برخی مشکلات کیفیت در آنها.

باید توجه داشت نهادینه شدن فرهنگ استفاده از نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگسازی است تا این مهم بتواند برای خانواده و دانش‌آموزان به عنوان نخستین گزینه انتخابی باشد.

اگر نتوانیم در سنین کودکی و نوجوانی شخصیت‌های اصیل ایرانی ـ اسلامی خود را به نسل جدید معرفی کنیم قطعاً همین نسل در آینده نمی‌تواند ارتباط خوب و معناداری را با این شخصیت‌ها برقرار کند، پس لازم است قبل از آنکه دشمن از آن سوی مرزها خوراک فکری و تربیتی را با ترفندهای مختلف آماده کند مردم و مسؤولان با حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان داخلی رسالت خود را در این امر مهم به انجام برسانند.

برای تهیه گزارش سری به بازار قدیمی خرید لوازم‌التحریر که به صحافخانه معروف است زدم در میان انبوه خریداران به خانواده‌ای برخورد کردم که به اتفاق سه فرزند دختر خود برای خرید نوشت‌افزار به بازار آمده بودند، گپ و گفتی با این خانواده که خود را «زندی» معرفی کردند، داشتیم.

فارس: چند درصد از نوشت‌افزارهای شما ایرانی است؟

زندی: امسال همه کالاهایی که خریدیم ایرانی است، هدفم از این کار را هم یک کلمه است «حمایت از کارگر ایرانی».

فارس: حرف از کالای ایرانی شد لطفاً چند مارک ایرانی را از بین نوشت‌افزارها برایمان بگویید؟

زندی: خیلی از مارک‌های ایرانی را نمی‌شناسم و به کمک فروشنده‌های معتبری که می‌دانم کالای ایرانی می‌فروشند نسبت به خرید اقدام می‌کنم، البته بیشتر کارهای ایرانی را در مقایسه با کالای بی‌کیفیت چینی می‌توانم به خوبی ‌تشخیص دهم. هر چند دوست دارم تمام مارک‌ها و برندهای ایرانی را بشناسم اما متأسفانه تبلیغات در زمینه نوشت‌افزار ایرانی ضعیف است.

در مجموع اقبال من به استفاده از کالای ایرانی است و دور کالای چینی را خط کشیده‌ام، لوازم‌التحریر چینی سریع بعد از یکی دوبار استفاده کیفیت خود را از دست می‌دهد متأسفانه هر کالای چینی را که تا امروز خریدم خیلی سریع خراب شده است.

از خرید کالای ایرانی راضی هستم

فارس: هنگام خرید بیشتر برای شما کیفیت اولویت دارد یا قیمت کالا؟

زندی: قطعاً کیفیت در کنار قیمت برایم مهم است. خوشبختانه تا امروز هر چه کالای ایرانی خریدم به اندازه مطلوب از آن استفاده کردم و راضی بودم.

فارس: فرزندان شما بیشتر تمایل به خرید چه نوع کالایی دارند؟

زندی: بدون اغراق می‌گویم خانواده ما امسال تمایل بیشتری به خرید کالای ایرانی دارند. هر زمان که ببینم در داخل مغازه‌ای جوانی فروشنده است سعی می‌کنم برای حمایت از آنها از همان مکان خریداری کنم. در واقع زمانی می‌توانیم از جوانان این مرز و بوم حمایت کنیم که همه تمایل به خرید کالای ایرانی داشته باشند.

فارس: امسال وضعیت قیمت‌ها در بخش نوشت‌افزار چگونه بود؟

زندی: امسال همه قیمت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته و همین موضوع سبب شده تا قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند. امیدوارم که شرایط به گونه‌ای باشد که قدرت خرید همه خانواده‌ها بیشتر شود.

 آن سوی بازار خانواده‌ای را دیدم که برای خرید نوشت‌افزار به اتفاق فرزند خود به بازار آمده بود و سخت مشغول خرید بودند، گفت‌وگویی با آنها داشتم، خواستم خودشان را معرفی کنند، مادر خانواده خود را خادمی معرفی کرد و با روی خوش به سوالتم جواب داد.

به جای حمایت از کارگر چینی، کارگر ایرانی را حمایت می‌کنم

فارس: بفرمایید چه نوع نوشت‌افزارهایی را برای خرید انتخاب کردید؟

خادمی: به طور حتم ۹۸ درصد از خرید ما امسال از نوشت‎افزارهای ایرانی- اسلامی است و دلیل آن هم حمایت از کارگر ایرانی و اشتغال‌‎آفرینی برای جوان‌هاست، معتقدم به جای اینکه کارگر چینی را تقویت کنیم باید کارگر ایرانی را تقویت کنیم و در این زمینه غنی شویم.

البته متأسفانه به دلیل نبود جنس مشابه ایرانی مجبور شدم که دو قلم از از نوشت‌افزارها را خارجی بگیرم. سال گذشته که نوشت‌افزار خارجی خریدم دخترم به هیچ عنوان از کیفیت آن راضی نبود و امسال با توجه به شرایط اقتصادی کشور برایم مهم بود که کالای ایرانی تهیه کنم.

فارس: لطفاً چند مارک ایرانی را برای آشنایی مخاطبان نام ببرید؟

خادمی: متأسفانه خیلی کم مارک‌های ایرانی را می‌شناسم. همین امروز متوجه شدم که مارک «فکتیس» ایرانی است. مارک «دایناسور و خودکار کیان» را می‌شناسم. متأسفانه در زمینه تبلیغ مارک‌های ایرانی کم کاری شده وگرنه مردم تمایل زیادی به خرید کالای ایرانی دارند.

فارس: نقاط قوت و ضعف کالای ایرانی چیست؟

خادمی: تبلیغ بسیار کم و محدود است. به نظرم چون حمایتی از این کالاها نمی‌شود گاهی در تبلیغ کالای ایرانی کم کاری می‌شود! شاید هم یکی از دلایل بی‌کیفیتی برخی از کالاهای ایرانی عدم استقبال مشتری از این کالاهاست و ما هم در این زمینه مسؤولیم. اگر حمایت کنیم به مرور کیفیت آن بیشتر می‌شود.

فارس: قیمت‌ نوشت‌افزارها چقدر در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است؟

خادمی: امسال واقعاً قیمت‌ها بالا رفته؛ سعی کردم اقلامی را که به نظرم ضروری است را بخرم و از لوازم‌التحریری که از سال قبل باقی مانده استفاده کنم.

فارس: چه کنیم که خرید کالای ایرانی برای خانواده و فرزندان اولویت باشد؟

خادمی: فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مهم است و این فرهنگ در ابتدا از درون خانواده و پدر و مادر آغاز می‌شود.

من کالای ایرانی را می‌خرم هرچند که کیفیت لازم را نداشته باشد به امید آنکه با حمایت از کارگر ایرانی تا سال آینده هم چرخه تولید بچرخد و هم کیفیت کالا افزایش پیدا کند.

با این حال به نظر می‌رسد نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی امسال اقبال بیشتری نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده و این موضوع نیازمند حمایت مسؤولان کشوری و استانی است.

امسال حمایت از کالای ایرانی از آنجایی اهمیت دارد که مقام معظم رهبری در بیان چشم‌انداز حرکت مردم و مسؤولان در آغاز سال جدید فرمودند، « بنده در شعارهای سال، معمولاً مسؤولان را مخاطب قرار می‌دهم اما امسال مخاطب، همه آحاد ملت از جمله مسؤولان هستند و همه باید سخت، کار و تلاش کنند».

ایشان در ادامه مسئله اصلی امسال را نیز همچون سال‌های قبل، مسئله اقتصاد و معیشت مردم خواندند و با تأکید بر «تولید ملی» به‌ عنوان محور اساسی در حل مشکلات اقتصادی کشور، افزودند: اگر تولید ملی با همت و پیگیری همگانی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات معیشتی مردم و مسائل اشتغال و سرمایه‌گذاری حل خواهد شد و آسیب‌های اجتماعی کاهش زیادی خواهد یافت، بر همین اساس، نام و شعار امسال را «حمایت از کالای ایرانی» قرار دادند.

امید است همگان با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی توطئه‌ دشمنان را در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی خنثی کنیم.

====================

گزارش از سیده لیلا آقامیری

====================

انتهای پیام/و

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد