تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 شهریور 1397 - 8:58
کد خبر : 40828

مبارزه با احتکار به قیمت برخورد با انبارهای قانونی تمام نشود

مبارزه با احتکار به قیمت برخورد با انبارهای قانونی تمام نشود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حسین سلاح ورزی روز پنجشنبه در نشست اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در محل اتاق بازرگانی لرستان افزود: در برخی موارد بین مفهوم انبار و احتکار تداخل ایجاد و موجب بروز مشکل برای انبارداران شده است.وی با تاکید بر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حسین سلاح ورزی روز پنجشنبه در نشست اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در محل اتاق بازرگانی لرستان افزود: در برخی موارد بین مفهوم انبار و احتکار تداخل ایجاد و موجب بروز مشکل برای انبارداران شده است.
وی با تاکید بر اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت، دستگاه های نظارتی و قضایی باید به مرز بین احتکار و انبار توجه کنند تا علاوه بر مقابله با سودجویان و فرصت طلبان، تجار و بازاریان واقعی نیز آسیب نبینند.
وی همچنین با اشاره به انجام رتبه بندی استان ها درحوزه محیط کسب و کار گفت: محیط کسب و کار به طور تقریبی خارج از کنترل مدیران بنگاه ها قرار دارند و در این راستا ۱۰ شاخص استاندارد سنجش می شود.
سلاح ورزی گفت: در سال گذشته، سه مولفه دشواری تامین مالی، بی ثباتی و غیرقابل پیش بینی بودن قیمت ها و بی ثباتی مقررات و سیاست ها ، بیشترین نارضایتی فعالان اقتصادی را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته بیش از ۲۲ دستورالعمل جدید در مورد ارز و سیاست های ارزی ابلاغ شده که بیانگر تایید مولفه ی سوم است.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: بهترین استان ها از نظر محیط کسب و کار در سال گذشته به ترتیب مازندران، گیلان، فارس، مرکزی و قزوین و ضعیف ترین استان ها نیز سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، لرستان و ایلام بوده اند.
سلاح ورزی نیاز به نقدینگی و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را ضروری دانست و اظهار داشت: افزایش قیمت ها موجب کاهش تقاضا و همین امر باعث مشکل در تامین نقدینگی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به پایان ۶ ماهه نخست سال و لزوم ارائه گزارش دستگاههای خدمات رسان به مرکز، فشار این نهادها برای وصول مطالبات از واحدهای تولیدی و اقتصادی افزایش یافته است.
سلاح ورزی تصریح کرد: هرچند از نظر قانون تامین اجتماعی یا مالیات مشکلی به معنای توقف تولید به واحدها اعمال نشده اما زنجیره پیوسته اقتصاد خارج از اختیار مدیران استان ها و باعث گره خوردن زنجیره تولید شده است.
۷۲۶۹/۶۰۶۰
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد