تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مرداد 1397 - 11:24
کد خبر : 37870

بیش از ۲ میلیارد تومان کالای قاچاق سلامت محور در گلستان کشف شد

بیش از ۲ میلیارد تومان کالای قاچاق سلامت محور در گلستان کشف شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمد صلبی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه میزان کشفیات کالاهای سلامت محور قاچاق در بازار در خوشبینانه‌ترین شرایط ۲ تا ۱۰ درصد کالاهای قاچاق است، اظهار داشت: سالانه ۳.۵

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمد صلبی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه میزان کشفیات کالاهای سلامت محور قاچاق در بازار در خوشبینانه‌ترین شرایط ۲ تا ۱۰ درصد کالاهای قاچاق است، اظهار داشت: سالانه ۳.۵ میلیارد دلار از این اقلام در کشور توزیع می‌شود که ۱.۷ میلیارد دلار آن شامل لوازم آرایشی و بهداشتی و دارو است.

وی افزود: بخشی از این اقلام که با برندهای خارجی در بازار وجود دارند، به صورت زیرزمینی در داخل کشور تولید می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه مردم باید نسبت به راه‌های تشخیص کالای قاچاق آگاهی داشته باشند، گفت: اپلیکیشن موبایلی TTAC و همچنین سامانه ۱۹۰ پاسخگوی سئوالات مردمی درباره این مسائل خواهد بود.

وی درباره دستاوردهای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در سال گذشته در استان بیان داشت: ۲ هزار و ۲۰۹ مورد بازید برای کالاهای سلامت محور داشتیم که ۲۹۴ واحد متخلف شناسایی شده بودند. همچنین ۲۸۰ پرونده منجر به صدور حکم از سوی مراجع قضایی شد.

صلبی گفت: سال گذشته ۴۸۳ هزار و ۷۸۹ قلم انواع کالاهای سلامت محور قاچاق در استان کشف شد که ارزش ریالی آنها بیش از ۲ میلیارد تومان است.

وی به آمارهای ۴ ماهه در این زمینه هم اشاره کرد و افزود: در این مدت ۲۰۸ مورد بازدید از داروخانه‌های استان انجام شد که ۴ مورد منجر به کشف تخلفات شده است. همچنین در این بازه زمانی ۲۸ مورد بازدید از عطاری‌ها و ۱۹ مورد بازدید از شرکت‌های پخش دارویی انجام شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان اظهارداشت: در نتیجه این بازدیدها ۴۵۷ عدد انواع داروهای شیمیایی و گیاهی و همچنین ۱۰ هزار و ۶۴۴ عدد انواع موادغذایی و آشامیدنی و همچنین ۶ هزار و ۷۸۰ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی کشف شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد