تاریخ انتشار : دوشنبه 7 خرداد 1397 - 10:46
کد خبر : 33101

حمایت از کالای ایرانی نیازمند عزم ملی است

حمایت از کالای ایرانی نیازمند عزم ملی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت السلام عبدالحسین مصلح روز دوشنبه درنشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی افزود:مقام معظم رهبری همواره نگاهی ویژه به مساله اقتصادی داشته اند و در سال ٩٧ با عنوان حمایت از کالای ایرانی به رونق چرخه اقتصادی کشور توجه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت السلام عبدالحسین مصلح روز دوشنبه درنشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی افزود:مقام معظم رهبری همواره نگاهی ویژه به مساله اقتصادی داشته اند و در سال ٩٧ با عنوان حمایت از کالای ایرانی به رونق چرخه اقتصادی کشور توجه خاصی دارد.
وی یادآورشد: در سطح شهرستان با درایت فرماندار دستگاههای اجرایی موظف به خرید آثار تولیدکنندگان بومی و کالای ایرانی هستند ولی باید مردم نیز اعتماد بیشتری به تولیدات داخلی داشته باشند.
امام جمعه خورموج اظهارداشت: روحانیون باید به این موضوع توجه کنند که یکی از مسائل مهمی که در منابر باید متذکر شوند مساله حمایت و خرید مردم از تولیدات داخلی باشد.
مصلح یادآورشد:اگرچه فرهنگ کار درمنطقه ضعیف است ولی اولویت اول در انتخاب پیمانکاران داخلی باید پیمانکاران شهرستان باشد.
فرماندار دشتی نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی بایستی تجمیع تفکرات فرهنگی کل جامعه باشد و می تواند در امورات فرهنگی شهرستان و رفع مشکلات فرهنگی حائز اهمیت باشد.
عبدالله نادری افزود: مقام معظم رهبری در سلسله شعارهای سال های گذشته به گونه ای توجه به وضعیت اقتصادی جامعه را مطرح کرده است .
وی اضافه کرد: مصرف کالای ایرانی فقط به مصرف کننده مرتبط نمی شود و باید تولید کننده هم کالای کیفی تولید کند .
نادری یادآورشد: کشور در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی قرار دارد و در این جبهه اقتصادی همه باید احساس تکلیف کنند.
وی افزود:قطعا ذائقه مردم در زمان کوتاهی تغییر نخواهد کرد و برای تغییر نگرش و اعتماد مردم نیاز به فرهنگ سازی است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی نیز در خصوص شعار سال گفت: در خصوص رونق تولید داخلی، دولت، مصرف کننده و تولیدکننده به نوعی سهیم هستند.
حمید زارعی افزود: حمایت از کالای ایرانی در سطح شهرستان باید بومی سازی شود و به تولید کنندگان در حوزه های مختلف اعم از بافندگان و هنرمندان بها داده شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی تصریح کرد: معرفی آثار تولیدکنندگان دشتی در قالب نمایشگاه، تشکیل بازارچه سنتی، انتخاب فروشگاه برتر در حوزه کالای ایرانی، ساماندهی جمعه بازار و گزارش دهی ادارات هر سه ماه یکبار در تحقق شعار سال در جهت فرهنگسازی و حمایت ازکالای ایرانی پیشنهاد می شود.
شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
۷۲۰۶/۶۰۴۵

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد