تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 - 4:55
کد خبر : 30360

کلید حل معمای مسئله اقتصادی ایران، مصرف کالای داخلی است

کلید حل معمای مسئله اقتصادی ایران، مصرف کالای داخلی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کردستان، برهان صلواتی، دیروز، هشتم اردیبهشت ماه در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت کار، با اشاره به اینکه اشتغال و بیکاری مهمترین مسئله مورد بحث در خصوص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: گرچه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کردستان، برهان صلواتی، دیروز، هشتم اردیبهشت ماه در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت کار، با اشاره به اینکه اشتغال و بیکاری مهمترین مسئله مورد بحث در خصوص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: گرچه ایجاد اشتغال یکی از جدی ترین دغدغه‌های دولت است اما تنها مسئولیت و دغدغه اداره کار نیست.
وی توجه به نیروی کار را تنها یکی از وظایف وزارت کار دانست و افزود: کارگری که کار می‌کند صاحب فکر و اندیشه، هنر و مهارت است و سرمایه‌ای برای کارگاه و جامعه محسوب می‌شود که در صورت بروز هر گونه آسیب برای این قشر نه تنها کارگاره بلکه جامعه نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: وظیفه ما بازرسی از واحدهای کارگری به جهت حفظ ایمنی کارگران و آموزش کارفرمایان است که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره وظیفه خود را در این زمینه انجام داده است.
وی کار کودکان را معضلی اجتماعی دانست و بیان کرد: کودکی تعریف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خاصی دارد که باید مانع از ورود کودکان به عرصه کار شود اما متاسفانه گاها مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، موجب ورود کودکان به عرصه کار و فعالیت در سنین پایین می‌شود که این امری پسندیده نیست.
صلواتی با اشاره به اینکه کار کودکان کمتر از ۱۵ سال ممنوع است، گفت: در صورت فعالیت و کار کودکان در هر مکانی در سنین زیر ۱۵ سال، اداره کار به محض شناسایی برخورد خواهد کرد و هر فرد و هر کارگاهی نمی‌تواند این کودکان را به کار وادارد.
وی در خصوص راهکار رفع و ریشه کن کردن این معضل، بیان کرد: دولت تنها یک ضلع حل این مشکل است و سازمان ها، نهادها، موسسات خیریه و مردم همه باید دست به دست هم داده و کار کودکان را به حداقل برسانند و در صورتی که کودکی هم کار می‌کند، باید در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور و مشارکت مردم در رفع این مشکل را تأثیرگذار دانست و بیان کرد: هیچ توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جز با مشارکت و همراهی مردم ممکن نخواهد بود.
وی بر مصرف کالای ایرانی به منظور حمایت از کارگران ایرانی تاکید کرد و یادآور شد: کلید حل معمای مسئله اقتصادی ایران، مصرف کالای داخلی است و شرط استفاده مردم از کالای داخلی نیز افزایش کیفیت است.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد