تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 تیر 1400 - 13:34
کد خبر : 120402

سامانه سرعت متوسط باعث کاهش تصادف خواهد شد

سامانه سرعت متوسط باعث کاهش تصادف خواهد شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا؛ سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه عوارضی تهران – قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از جدی‌ترین مسایل در حوزه حمل و نقل، کاهش تصادف هاست، گفت: رابطه سرعت با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا؛ سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه عوارضی تهران – قم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از جدی‌ترین مسایل در حوزه حمل و نقل، کاهش تصادف هاست، گفت: رابطه سرعت با تصادف یک رابطه معنادار است به گونه‌ای که از سالانه ۱۷ هزار فوتی حوادث رانندگی در جاده‌ها و شهر‌ها و ۳۶۵ هزار معلول و مجروح به طور متوسط ۱۲ درصد از این آمار مربوط به سرعت غیرمجاز است.

او گفت: پلیس راهور در طول ۲۳۶ هزار کیلومتر راه‌های کشور و هزار و ۲۴۰ شهر ایران مستقر است، اما نسبت واحد‌های گشت با جغرافیای ایران قابل مقایسه نیست و پلیس در چند سال اخیر ناگزیر به استفاده از فناوری‌های روز و دوربین‌های هوشمند شده است.

سردار هادیان فر گفت: آنچه مشکل ایجاد می‌کند رانندگی شرطی برخی افراد در جاده هاست و برخی رانندگان وقتی با خودروی گشت پلیس یا دوربین‌های جاده‌ای مواجه می‌شوند، سرعت خود را کم می‌کنند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: اما با راه اندازی سامانه‌ای که از سال گذشته با هدف هوشمندسازی و حفظ جان مردم ایجاد شد، علاوه بر اعمال قانون سرعت لحظه ای؛ متوسط سرعت خودرو‌ها نیز در طول مسیر محاسبه می‌شود.

او گفت: این سامانه در طول محور‌های تهران – شیراز، تهران – مشهد، تهران – تبریز و تهران – همدان (که به زودی نهایی می‌شود) فعال است و بقیه محور‌های اصلی نیز تا پایان نیمه نخست امسال به این سامانه متصل خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: براساس این سامانه متوسط سرعت مسیر بین دو شهر محاسبه می‌شود برای مثال زمان طی مسیر محور تهران تا قم یک ساعت و سی دقیقه محاسبه شود و اگر خودرویی کمتر از این زمان به قم یا تهران برسد ولو اینکه دوربین‌های لحظه‌ای تخلفی برای آن خودرو ثبت نکرده باشد، متوسط سرعت این خودرو اعمال قانون می‌شود و اگر زودتر از زمان مشخص شده به مقصد برسد ۶۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

سردار هادیانفر گفت: با هوشمندسازی دوربین‌ها به دنبال کاهش سرعت خودرو‌ها در سراسر کشور هستیم، زیرا مرگبارترین عامل تصادفات، سرعت زیاد است.

او با بیان اینکه این سامانه ۱۰۰ درصد بومی است، افزود: این سامانه با همکاری پلیس، سازمان راهداری و سه شرکت دانش بنیان راه اندازی و تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار مورد سرعت لحظه‌ای و ۳۴۰ هزار مورد سرعت متوسط در سه محور تهران – مشهد، تهران – شیراز و تهران – تبریز اعمال قانون شده و به صورت پیامک به اطلاع رانندگان رسیده و خوشبختانه هیچ خطایی نداشته است.

سردار هادیانفر ابراز امیدواری کرد با بهره مندی از این سامانه در سراسر جاده‌های کشور شاهد کاهش تصادف و مرگ و میر ناشی از آن باشیم.

او افزود: ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌های کشور رخ می‌دهد و ۷۰ درصد کشته‌ها مربوط به تصادفات جاده‌ای است که با راه اندازی این سامانه شاهد کاهش تصادف و سرعت بالای خودرو‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد