تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردین 1397 - 7:06
کد خبر : 28936

هرمزگان در هفته ای که گذشت

هرمزگان در هفته ای که گذشت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، از مهم ترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته در حوزه انتظامی می توان به کشف ۴۲۴ دستگاه خودروی خارجی قاچاق و انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودرو و دستگیری سارقان و کلاهبرداران هشت میلیارد ریالی اداره کل بنادر و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، از مهم ترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته در حوزه انتظامی می توان به کشف ۴۲۴ دستگاه خودروی خارجی قاچاق و انهدام باند قاچاق سازمان یافته خودرو و دستگیری سارقان و کلاهبرداران هشت میلیارد ریالی اداره کل بنادر و دریانوردی این استان اشاره کرد.
از جمله دیگر اخبار مهم هرمزگان در حوزه انتظامی و مرزبانی هرمزگان در هفته گذشته خبر دستگیری یکی از متهمان و سرکردگان سابقه دار و حرفه ای قاچاق سوخت و مشروبات الکلی در جزیره قشم و اعلام دستگیری ۹۹ قاچاقچی بزرگ کالا در ایام نوروز است.

** منابع آبی هرمزگان به مرز هشدار رسید
زمین هرمزگان سالهاست که به دلیل خشکسالی و کاهش نزولات جوی خشک شده و وضعیت منابع آبی آن هر روز ناگوارتر از روز قبل می شود.
امروز بحران به مرحله ای رسیده که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان هفته گذشته اعلام کرد: کاهش بارندگی، کاهش روان آب ها و هم چنین تداوم کمبود منابع آبی، وضعیت آبی این استان را به مرز هشدار رسانده است.
امین قصمی شنبه هفته گذشته در نخستین نشست شورای اداری استان هرمزگان در سال ۹۷ افزود: در سال زراعی ۹۷ – ۹۶ ، ۷۹ درصد کاهش بارندگی در هرمزگان داشتیم که تمامی منابع آبی این استان بویژه سدهای اصلی را تحت تاثیر قرار داده است.
این هشدار در شرایطی است که کیانوش عارفی معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان یکشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا اعلام کرده است: هرمزگان بهار و تابستانی گرم تر پیش رو دارد.
در این شرایط و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته وضعیت جوی استان هرمزگان و اعلام آن در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق این استان هفته گذشته بیان داشت: تعطیلی پنج شنبه ها در فصل گرما طبق بخشنامه قانونی از سوی دولت اجرا می شود اما هرمزگان و استان های جنوبی کشور به علت گرمی هوا در فصل تابستان نیاز به تعطیلی در این روز دارند.
محمد ذاکری در نخستین نشست شورای اداری استان هرمزگان در سال ۹۷ افزود:تعطیلی روزهای پنج شنبه دستگاه های دولتی در فصل گرما می تواند مصرف ۱۰۰ مگاوات برق را در استان کاهش دهد.

**شورای شهر بندرعباس به شهرداری اجازه فروش اوراق داد
شورای شهر بندرعباس یکشنبه هفته گذشته در اولین نشست سال جدید، به شهرداری اجازه داد برای پرداخت بدهی این نهاد به تامین اجتماعی، ۶۰ میلیارد ریال اوراق به فروش برساند.
بر اساس این مصوبه، اوراق یاد شده از محل اسناد خزانه اسلامی با تنزیل ۱۹درصد در فرابورس فروخته می شود تا مبلغ آن، برای بدهی ۵۰ میلیارد ریالی شهرداری بابت حق بیمه های معوق به تامین اجتماعی پرداخت شود.
یکی دیگر از اخبار مهم حوزه اقتصادی هرمزگان در هفته گذشته مربوط به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان هفته گذشته اعلام کرد: بندرعباس با حمل سه میلیون و ۹۳۰ هزار و ۷۸۱ تن کالا، فعال ترین مرز کشور در زمینه ترانزیت کالا در سال گذشته شد.

**حوزه فرهنگی
یکی از اخبار مهم این حوزه در هفته گذشته به اصحاب رسانه و فعالان مطبوعات در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اختصاص دارد.
طبق اعلام مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به منظور کمک به قشر پر تلاش رسانه، خبرنگاران ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بیمه می شوند.
محمد رضا واعظ مهدوی عصر پنجشنبه گذشته در حاشیه همایش سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد می توانند زیر پوشش پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری قرار بگیرند.
از دیگر اخبار مهم حوزه فرهنگی هرمزگان در هفته گذشته ، می توان به خبر اعزام زائران به عتبات عالیات اشاره کرد.
جانشین مدیر کل حج و زیارت هرمزگان گفت: یکهزار و ۶۵۹ نفر از این استان نوروز امسال به عتبات عالیات مشرف شدند.
علیرضا دهقانی چهارشنبه هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعزام ۶۴۰ نفر از زائران هرمزگان با پرواز هوایی (مستقیم از بندرعباس به نجف) و یکهزار و ۱۹ نفر نیز در قالب زمینی از مرز شلمچه به کشور عراق صورت گرفت.

**حوزه علمی
از مهمترین اخبار حوزه علمی و آموزشی هرمزگان در هفته گذشته، اعلام خبر چاپ مقاله یکی از دانش آموزان نخبه این استان در یکی از مجلات تخصصی جهان است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس گفت: مقاله علمی دانش آموز نخبه دبیرستان سمپاد این ناحیه در مجله تخصصی جهانی تحقیقات سلول های بنیادی آمریکا به چاپ رسید.
اصغر بهرامی سعادت آبادی افزود: مقاله علمی تحقیقاتی مبینا وطن‌ خواه پس از طرح در دهمین کنفرانس جهانی تحقیقات سلول‌ های بنیادی آمریکا، تایید و در مجله تخصصی آن چاپ شد.

**ورزش
برگزاری رقابتهای لیگ دسته سوم فوتبال، مسابقات شطرنج سریع و دعوت از ورزشکاران هرمزگانی برای حضور در اردوی تیم ملی فوتسال بانوان، هندبال ساحلی و ووشو از جمله مهمترین اخبار ورزشی هرمزگان در هفته گذشته است.
۷۱۹۸/۷۴۰۸

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد