تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1397 - 18:17
کد خبر : 38242

کارگاه آموزشی«نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده» برگزار شد

کارگاه آموزشی«نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده» برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان در کارگاه آموزشی با عنوان «نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده»، هدف از برگزاری این کارگاه را اهمیت حجاب و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده و حفظ امنیت در

کارگاه آموزشی«نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده» برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان در کارگاه آموزشی با عنوان «نقش عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده»، هدف از برگزاری این کارگاه را اهمیت حجاب و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده و حفظ امنیت در جامعه دانست و اظهار کرد: نظام خانواده، یک نهاد اساسی و محوری در جامعه است و به عنوان هسته اولیه برای سایر نهادهای اجتماعی به شمار می‌رود.
وی افزود: افرادی که در این واحد کوچک اجتماعی رشد می‌یابند و تربیت می‌شوند به میزان رشد و شکوفایی‌شان در واحدهای اجتماعی بزرگ انسانی سهیم خواهند بود.
مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه حجاب یک مقوله اجتماعی است و همگان باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند، بیان کرد: در این ارتباط خانواده‌ها نقش بسزایی در ترویج این فرهنگ دارند و می‌توان گفت که خانواده محل مناسبی برای ترویج سنت‌های حسنه از جمله موضوع مهم «عفاف و حجاب» است.
وی مادران را تأثیرگذارترین عضو در خانواده‌ها و در تربیت صحیح فرزندان دانست و عنوان کرد: مادران به عنوان تأثیرگذارترین فرد در تربیت فرزندان نقش اساسی را در احیا و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده ایفا می‌کنند و با مدیریت مناسب و آگاه‌سازی فرزندان، می‌توانند از تأثیرات هجمه‌های فرهنگی غرب بکاهند.
مدیرکل زندان‌های کردستان در پایان یادآور شد: حجاب و عفاف نشان دهنده تقویت ایمان و ارزشهای اسلامی است و در سلامتی و پاکدامنی جامعه و همچنین استحکام خانواده بسیار موثر است.
یادآور می شود؛ در این کارگاه آموزشی که به مربی گری یکی اساتید دانشگاه و فعال در حوزه مسائل اجتماعی برگزاری شد، به موضوع حجاب و عفاف از منظر قرآن، نهج البلاغه و ائمه، سبک زندگی اسلامی ایرانی در راستای عفاف و حجاب، سبک زندگی ائمه و معصومان با تأکید بر مقوله حجاب و … پرداخته شد.
شایان ذکر است؛ در حاشیه این کارگاه آموزشی از آن دسته از پرسنل زن در زندان‌های استان که در حوزه امور بانوان حضوری فعال و مؤثر داشتند، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود قدردانی شد.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد