تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1396 - 8:20
کد خبر : 20737

احیای دارالقرآن‌های استان مرکزی/اقامه نماز جماعت در ۱۶۰۰ مدرسه

احیای دارالقرآن‌های استان مرکزی/اقامه نماز جماعت در ۱۶۰۰ مدرسه

شهریار فولاوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: این دستگاه آموزشی در حوزه قرآن و فرهنگ، گام‌های بسیار خوبی برداشته و در این بخش صاحب رکورد است. آموزش‌وپرورش دبیر کارگروه آموزش عمومی قرآن شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان است و در این راستا با تمام قوا فعالیت

شهریار فولاوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: این دستگاه آموزشی در حوزه قرآن و فرهنگ، گام‌های بسیار خوبی برداشته و در این بخش صاحب رکورد است. آموزش‌وپرورش دبیر کارگروه آموزش عمومی قرآن شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان است و در این راستا با تمام قوا فعالیت ‌می‌کند.
وی تصریح کرد: کارگروه آموزش عمومی قرآن پیشنهاد داد برای افزایش مهارت حرفه‌ای معلمان قرآن مدارس دوره تخصصی قرآن برگزار کند، برای برگزاری دوره آموزشی نیز تأمین منابع حرف اول را می‌زند. مبلغ اختصاص یافته از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز ناچیز بود.
فولادوند ادامه داد: بخشی از برنامه‌های قرآنی معلمان در دستور کار  آموزش ضمن خدمت گنجانده و برگزار شد مجموعه آموزش‌و‌پرورش در حال پیگیری دوره‌های مختلف قرآنی برای معلمان در سطوح مختلف تحصیلی است که سرفصل‌های آن در صورت لزوم ارائه می‌شود.
وی اظهار کرد: استان مرکزی یکی از فعال‌ترین ادارات کل آموزش‌وپرورش کشور در حوزه اعتقادی و قرآنی است، مسابقات قرآن در استان هر سال با حضور ۱۲۰هزار نفر رشته، برگزار می‌شود و از این تعداد بیش از ۲۰هزار نفر به مرحله شهرستانی راه می‌یابند، هر سال بیش از ۱۰۰ دانش آموز در رشته‌های مختلف قرآنی به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.
فولادوند ادامه داد: امسال آموزش‌وپرورش استان مرکزی بین استان‌های صاحب نام و صاحب ادعا در حوزه قرآن و عترت، توانست رتبه سوم رشته‌های تحلیلی، پژوهشی، صحیفه سجادیه و امام شناسی را از آن خود کند، تمام سعی ما تربیت دانش‌آموزان متعهد و متخصص برای نظام اسلامی است.
وی از احیای ۲۱مرکز دارالقرآن الکریم در استان خبرداد و افزود: در برهه‌ای از زمان طبق صلاحدید مدیران و سیاست‌گذاران  دارالقرآن‌ها تعطیل و مدارس قرآنی را جایگزین دارالقرآن‌ها کردند اما در سال‌های اخیر آموزش‌وپرورش استان ضمن حفظ مدارس قرآنی، دارالقرآن‌های تخصصی را نیز ایجاد و تقویت کرد.
این مقام مسئول در پایان، با اشاره به فعالیت‌های گسترده آموزش‌وپرورش استان در حوزه نماز، گفت: ۶۹۰ روحانی در یک یا دو مدرسه، نماز جماعت اقامه می‌کنند. ۳۰۰ روحانی طرح امین، علاوه بر فعالیت پرورشی، تربیتی و اعقادی، نماز جماعت را نیز در مدارس برپا می‌کنند. همچنین ۷۰۰ نفر از معلمان مدارس، اقامه نماز جماعت را برعهده دارند، در بیش از ۱۶۰۰ مدرسه در استان نماز جماعت اقامه می‌شود. حتی در این راستا آیت‌الله دری نجف آبادی، امام جمعه اراک و دیگر ائمه جمعه شهرستان‌ها هر هفته یک روز عهده دار اقامه نماز جماعت در مدارس هستند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد