تاریخ انتشار : جمعه 5 مرداد 1397 - 16:33
کد خبر : 37641

۷ میلیون تن کالا ذخیره‌ کرده‌ایم دغدغه‌ای بابت تحریم آمریکا نداریم

۷ میلیون تن کالا ذخیره‌ کرده‌ایم دغدغه‌ای بابت تحریم آمریکا نداریم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا کلامی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا گفته است ۱۵ مرداد تحریم‌ها را اعمال می‌کند، اما این تحریم‌ها را عملیاتی کرده است. ما دغدغه‌ای در این زمینه وجود نداریم چرا که هفت میلیون تن کالا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا کلامی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا گفته است ۱۵ مرداد تحریم‌ها را اعمال می‌کند، اما این تحریم‌ها را عملیاتی کرده است. ما دغدغه‌ای در این زمینه وجود نداریم چرا که هفت میلیون تن کالا ذخیره کرده‌ایم و کسری نیاز بازار را نیز با واردات تامین می‌کنیم.
وی با اشاره به برخی اقدامات در دستور کار گفت: روزانه ۱۵۰ تن گوشت قرمز تامین و در میادین میوه و تره‌بار با قیمت مناسب توزیع می‌شود. ران گوسفندی بسته‌بندی را ۴۴ هزار و شقه را نیز حدود ۳۴ هزار تومان عرضه می‌کنیم که در مقایسه با سال گذشته قیمت آن افزایش نیافته است. به این نکته باید تاکید کنم که به دلیل بالا بودن کیفیت گوشت قرمز ایران، کشورهای همسایه این محصول را به صورت رسمی یا غیر قانونی خریداری کرده و از کشور خارج می‌کنند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین و توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت افزود: با افزایش قیمت ارز صادرات و قاچاق گوشت قرمز کشور نیز افزایش یافت، اما اردیبهشت، صادرات گوشت قرمز را برای تامین مصرف داخلی ممنوع و از قاچاق جلوگیری کردیم. البته آماری از قاچاق گوشت قرمز در کشور نداریم. با کنترل قاچاق و صادرات قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده از ۲۴ هزار تومان به ۲۱ هزار تومان کاهش یافته است.
کلامی درباره تولید برخی اقلام کشاورزی هم اظهار داشت: میزان کشت دانه روغنی سویا از ۱۰۰ هزار تن به ۵۰۰ هزار تن افزایش یافته است، اما به دلیل آب بر بودن این محصول ممکن است واردات آن به صرفه‌تر باشد. ضمن اینکه ۸۷ درصد سویا تبدیل به کنجاله می‌شود و برنامه‌ای برای تولید ۲/۵ میلیون تن سویا در کشور داریم.
وی افزود: بیش از ۱۰ میلیارد دلار بر‌ای تامین کالا‌های اساسی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و در حال کم کردن واسطه‌ها برای کاهش قیمت‌ها هستیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد