تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1396 - 10:53
کد خبر : 17230

قاچاق کالا نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است

قاچاق کالا نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، محمد پرویزیان در کارگاه آموزشی ویژه هیئت‌مدیره اتحادیه‌های صنفی شهرستان چناران با موضوع قاچاق کالا و ارز که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: قاچاق کالا پدیده‌ای است که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، محمد پرویزیان در کارگاه آموزشی ویژه هیئت‌مدیره اتحادیه‌های صنفی شهرستان چناران با موضوع قاچاق کالا و ارز که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: قاچاق کالا پدیده‌ای است که بدون شک آثار زیان‌بار فراوانی بر بدنه اقتصاد کشور وارد می‌کند و کلیه فعالیت‌های اقتصادی، برنامه‌ها و سیاست‌های کشور را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

فرماندار شهرستان چناران ادامه داد: قاچاق کالا نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر آن تأکید دارند و یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی بابیان اینکه رهبری همواره در فرمایشات خود بر کار و تلاش و جلوگیری از مصرف کالای خارجی تأکید دارند، گفت: مهم‌ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی، تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، حمایت از بخش تولید و مبارزه با معضل قاچاق است. اگر بتوانیم با این موضوع مقابله کنیم، اقتصاد مقاومتی به تولید، ایجاد اشتغال و تثبیت آن کمک قابل‌توجهی کرده‌ایم.

پرویزیان همچنین خاطرنشان کرد: قاچاق کالا در کشور علاوه بر آثار سوء اقتصادی به‌عنوان یک چالش جدی اقتصادی حائز اهمیت است و هزینه‌های زیادی را بر اقتصاد کشور تحمیل کرده است. گسترش فرهنگ تجمل‌گرایی، کاهش تولیدات صنعتی و فرار گسترده سرمایه از پیامدهای قاچاق کالا است و نقش اصناف در این زمینه بسیار پررنگ است چراکه درنهایت کالای قاچاق توسط اصناف در عرصه عرضه به مردم قرار می‌گیرد.

فرماندار چناران بابیان اینکه اصناف در آخرین حلقه مبارزه با قاچاق کالا قرار دارند، بیان داشت: برخی افراد در حوزه صنفی ناخواسته و ندانسته اقدام به خریدوفروش کالای قاچاق می‌کنند. گاهی با نصب برندهای تقلبی و ارائه مدارک و فاکتورهای جعلی توسط افراد قاچاقچی، اصناف اقدام به تهیه محصولات قاچاق می‌کنند که باید هوشیارتر باشیم و دقت بیشتری را در فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد.

وی همچنین عنوان داشت: اگر اصناف همکاری مستمر و مناسبی داشته باشند، نقش مؤثری را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهند داشت.

 فرماندار چناران بیان داشت: تعداد افراد شرکت‌کننده در کلاس‌های آموزشی اصناف در سال ۹۴، ۳۰۲ نفر بوده است که با توجه به سیاست‌های صنعت معدن و تجارت و همچنین سیاست‌های دولت در سال ۹۵ این عدد به سه برابر افزایش پیداکرده است و به ۹۹۳ نفر رسیده است و در سال ۹۶ نیز حدود ۵۰۰ نفر در حوزه اصناف، آموزش دیده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد کل اتحادیه‌های صنفی شهرستان چناران ۱۴ مورد است که از این تعداد تا هشت مورد تولیدی و خدمات فنی بوده و شش مورد نیز توزیعی است.

 پرویزیان ادامه داد: تعداد واحدهای تولیدی دارای پروانه کسب در چناران ۲ هزار و ۶۰۰ مورد است و شاغلین در کلیه واحدهای صنفی دارای پروانه کسب در سطح شهرستان ۶ هزار نفر می‌باشد.

وی بابیان اینکه در شهرستان چناران در حوزه‌های کشاورزی و صنعت، پتانسیل و بسترهای بسیار خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی وجود دارد، گفت: نزدیکی چناران به کلان‌شهر مشهد هم فرصت و هم تهدیدی برای این شهرستان است لذا به نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط تأکید ویژه کرده‌ایم که گشت‌های خودشان را استمرار بخشیده و افزایش دهند تا بتوانیم در حوزه قاچاق کالا در شهرستان عملکرد مناسبی داشته باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد