تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 - 10:33
کد خبر : 86310

روز ملی مقاومت و ایثار سنندج گرامی داشته شد

روز ملی مقاومت و ایثار سنندج گرامی داشته شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز و با حضور خانواده‌های معزز شهدای ۲۸ دی ماه سال ۶۵ سنندج مراسم گرامیداشتی در جوار یادمان شهدای گمنام سنندج به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج برگزار شد. فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز و با حضور خانواده‌های معزز شهدای ۲۸ دی ماه سال ۶۵ سنندج مراسم گرامیداشتی در جوار یادمان شهدای گمنام سنندج به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج برگزار شد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در این مراسم اظهار کرد: ۲۸ دی ماه سال ۶۵ روز ملی مقاومت و ایثار مردم سنندج بوده و باید یاد و خاطره شهدا و جانبازان این روز به عنوان یوم الله همواره گرامی داشته شود.

سردار سید صادق حسینی ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و تسلیت ایام سوگواری بانو فاطمه (س) افزود: ما هر چه داریم از رسول الله (ص) و تمسک به ائمه اطهار (ع) است.

وی افزود: دشمن بعثی با هدف تجزیه ایران، جنگی را با حمایت غربی‌ها و حکام مرتجع منطقه علیه ملت ما راه انداخت اما در سایه شجاعت، ایثار و فداکاری ملت ایران نتوانست راه به جایی ببرد لذا دست به بمباران شهرها و حملات موشکی و توپخانه ای علیه مردم بی دفاع کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار داشت: ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۵ نیز یکی از ایامی است که ۲۲۰ نفر از زنان، کودکان و افراد بی گناه سنندجی توسط هواپیماهای بعثی به خاک و خون کشیده شدند و دشمن بعثی با این بمباران‌ها قصد سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایش در جبهه‌ها و ایجاد تفرقه در بین صفوف مردم را داشت که با هوشیاری، بصیرت و فداکاری مردم این توطئه‌ها خنثی شد.

سردار حسینی افزود: ۲۸ دی ماه ۶۵ به عنوان یک یوم الله باید همواره گرامی داشته شود و ذکر یوم الله‌ها امری لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: صبر، استقامتو فداکاری ملت ایران موجب شکست دشمن بعثی و خنثی شدن توطئه‌های مختلف طی چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی شده است و برگزاری یادواره‌های شهدا و گرامیداشت یوم الله‌های اینچنینی می‌تواند نقشی مهم در پاسداشت رشادت‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران به ویژه کردستانی‌ها باشد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: سهم کردستانی‌ها در سربلندی‌ها و موفقیت‌های به دست آمده برجسته است چرا که در دو جبهه جنگیدند و شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم انقلاب کردند.

سردار حسینی افزود: گرامیداشت این ایام و تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران برای ما یک ارزش است و باید بدانیم تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما نمودی عینی داشته باشد توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات مدیران و مسئولانی که با تمام توان برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم به ویژه خانواده شهدا تلاش می‌کنند اظهار کرد: دولت مردان باید از ظرفیت استان‌های مختلف به ویژه کردستان به نحو احسن استفاده کنند و به جای امید به غربی‌ها بر توانمندی‌های داخلی تکیه کنند چرا که غرب برای ما نعمت نمی‌آورد و به دنبال استثمار و استعمار ملت ایران و مخدوش کردن باورهای دینی و اسلامی ایرانیان است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: امروز وظیفه داریم تدابیر امامین انقلاب را در راستای خدمت به مردم اجرایی کنیم و در تمامی عرصه‌ها به مردم یاری رسانیم چرا که ما یک کشور بزرگ هستیم و حوادث مختلف را پشت سر گذاشته ایم.

سردار حسینی افزود: اگر مدیریت درست در جامعه ساری و جاری شود و توانمندی‌های داخلی مدنظر قرار گیرد بسیاری از محدودیت‌ها و مشکلات رفع خواهد شد چرا که مردم ایران دوران دفاع مقدس و کمبود امکانات و تجهیزات آن دوران را پشت سر گذاشته اند.

خانواده ۲۲۰ شهید بمباران ۲۸ دی ماه ۱۳۶۵ سنندج اسوه مقاومت و ایثار هستند

حسن عسکری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: در ۲۸ دی سال ۶۵ در حدود ساعت ۱۵ و ۵۷ دقیقه بعدازظهر و به مدت ۱۵ دقیقه بمباران ۱۸ نقطه از شهر سنندج توسط جنگنده‌های رژیم بعث عراق صورت گرفت و ۲۲۰ نفر از ساکنان این شهر به شهادت رسیدند.

وی افزود: در این روز بیش از ۱۲۳ نفر به مقام جانبازی نائل آمدند و خیابان‌های انقلاب، محدوده محله پیرمحمد، خیابان چهارباغ، تقاطع بلوار جانبازان و خیابان فلسطین، میدان نبوت، خیابان شهید نمکی، خیابان اکباتان، محله تقتان، منازل مسکونی جنب پادگان و آپارتمان‌های ادب مورد بمباران هوایی دشمن بعثی قرار گرفتند.

عسکری اظهار کرد: دشمن بعثی با هدف ایجاد تفرقه و ناامیدی در پشت جبهه‌ها اقدام به بمباران هوایی شهرها و مردم بی دفاع می‌کرد اما مردم کردستان به ویژه سنندجی‌ها پس از این حادثه ناگوار با هوشیاری و بصیرت این اقدام دشمن بعثی را محکوم کردند و این روز به عنوان روز ملی مقاومت و ایثار سنندج نامگذاری شد.

وی افزود: گرامیداشت این روز و تجلیل از خانواده‌ای معزز شهدای این واقعه امری ملی و شرعی است و بر خود واجب می‌دانیم که همواره یاد و نام شهدای گرانقدر و ایثار و فداکاری خانواده‌های آنان را گرامی بداریم.

کنار زدن خانواده شهدا ظلمی بزرگ و گناهی نابخشودنی است

عبدالسلام کریمی از فرزندان شهدای کردستان نیز در این مراسم خواستار توجه بیش از پیش مسئولان اجرایی و احترام به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در کردستان شد.

وی افزود: خانواده‌های شهدا و ایثارگران کردستانی مظلوم تر از نقاط دیگر کشور بوده و زمانی که فرزندان شهدا در استان‌های دیگر مورد احترام مردم بودند ما در کردستان مورد اذیت و آزار بودیم.

کریمی خاطرنشان کرد: ارتقای همه جانبه ما در گرو قدم نهادن در مسیر شهداست و باید به این مهم توجه کرد که انسان‌ها دو نوعند یکی که فنا می‌شود و دیگری که خود را برای عزت جامعه فدا می‌کند.

وی افزود: شهدا جان خود را فدا کردند تا ما امنیت، عزت و پیشرفت داشته باشیم لذا شایسته نیست که خانواده‌های شهدا مورد بی مهری قرار گیرند.

این روحانی اهل سنت در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بزرگداشت شهدا و احترام به خانواده‌های آنها باید در اولویت باشد چرا که شهدا در قیامت شافع ما هستند.

کریمی تأکید کرد: هر دولتی که رأی می‌آورد وظیفه دارد که به خانواده شهدا احترام بگذارد و یاد و نام شهدا را گرامی بدارد چرا که کنار زدن خانواده شهدا ظلمی بزرگ و نابخشودنی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد