یک مسئول وزارت صنعت: ۱۵ برند خارجی برای تولید پوشاک در کشور معرفی شده است
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «افسانه محرابی» در خصوص برنامههای دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارتخانه برای رقابتی کردن تولید و افزایش عرضه و تقاضای محصولات نساجی و پوشاک در بازار داخلی افزود: تولیدات صنایع نساجی
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «افسانه محرابی» در خصوص برنامههای دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارتخانه برای رقابتی کردن تولید و افزایش عرضه و تقاضای محصولات نساجی و پوشاک در بازار داخلی افزود: تولیدات صنایع نساجی و پوشاک بیشتر بر اساس نیاز، درخواست مشتری و بازار تولید میشود و اکنون تولیدات داخلی در مقایسه با تولیدات کشورهای بزرگ تولیدکننده محصولات نساجی و پوشاک از کیفیت قابل قبولی برخوردارند.
به گفته این مسئول، بنابر وظیفه سازمانی، دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حفظ و گسترش تولیدات مناسب برای بازارهای داخلی و بینالمللی و کسب اطمینان از کیفیت محصولات، در تدوین و بازنگری استاندارد کالاهای مرتبط با سازمان ملی استاندارد هماهنگی فعال و مداوم دارد.
وی ادامه داد: از آنجا که افزایش کیفیت تولیدات داخلی در شرایط رقابتی عادلانه تحقق می یابد، این دفتر از طریق تسهیل در فضای کسب و کار و رفع موانع تولید، ایجاد بستر مناسب برای بوجودآمدن شرایط مورد اشاره را پیگیری می کند.
محرابی خاطرنشان کرد: از جمله برنامههای در اولویت دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش توان رقابتی تولیدات داخلی، تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از نظر کمی و کیفی، بررسی حقوق ورودی ردیف تعرفه های مرتبط در طول زنجیره تولیدات صنایع نساجی و پوشاک با رویکرد حمایت منطقی و هدفمند از تولیدات داخلی، تعیین ارزش گمرکی مناسب با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران و ترجیحات تعرفهای، ایجاد بازار رقابتی سالم برای صادرات، اتخاذ تصمیمات و راهکارهای اجرایی مناسب برای کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی، سرمایه گذاری و تامین منابع مالی با شرایط بهینه برای تولیدکنندگان، ایجاد شهرکهای تخصصی پوشاک، حمایت از توسعه برندهای ملی و ارتقای سطح مد، طراحی ملی بهبود کیفیت محصولات بویژه در واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و ترغیب و تشویق به صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا و نهایی است.
** چادر مشکی
وی تصریح کرد: تولید پارچه چادرمشکی همواره در اولویت سرمایه گذاری و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و در صورت ارائه تقاضا در چارچوب قوانین و مقررات و اختیارات موجود، بررسی و حمایتهای لازم از سرمایه گذاری در این زمینه از نظر تولید این محصول صنعتی، فرهنگی به عمل خواهد آمد.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی از برنامههای حمایت از تولید داخل و ارتقای آن، اجرای ماده ۳ دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان، توزیع کنندگان، دفاتر و شعب شرکتهای خارجی عرضه کننده کالای پوشاک دارای نام و نشان تجاری (برند) در ایران مبنی بر سفارش و تولید بخشی از واردات از طریق تولید کنندگان داخلی بوده است که زمینه و بستر مناسب جهت پیشرفت و برند سازی در واحدهای تولیدی را ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: دراین راستا دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت تا شهریور امسال نمایندگان ۱۵ شرکت (برند) پوشاک خارجی را برای اجرای ماده ۳ این دستورالعمل به تشکلهای مرتبط معرفی کرده است تا برای تولید داخلی به تولید کنندگان مجاز ابلاغ کنند.
** مد و طراحی
محرابی یادآوری کرد: این دفتر برنامهها و پیشنهادات اجرایی در بخش مد و طراحی پوشاک را در راستای ارتقای بهرهوری و افزایش توان رقابت پذیری با همکاری انجمنها و تشکلهای مربوطه گردآوری و جهت جمع بندی نظرات اصلاحی و تکمیلی به دیگر مراکز ارسال کرده است تا پس از تایید به وزیر صنعت،معدن و تجارت ارائه شود.
** توسعه و بازسازی صنعت نساجی
وی تاکید کرد: دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به قدمت ماشین آلات نساجی و مصوبه بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی و صنوف تولیدی که به استان ها ابلاغ شده و در راستای آن مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای امسال پیش بینی شده است، در حال پیگیری تصویب و تخصیص اعتبارات تسهیلات موردنیاز به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات، افزایش بازدهی، اصلاح ساختار، نوسازی خطوط تولید و کاهش قیمت تمام شده و انرژی است.
** جلوگیری از ورود غیرقانونی برندها
محرابی تصریح کرد: دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به سیاستهای حمایتی وزارتخانه، ضمن همکاری با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات مناسبی را برای جلوگیری از عرضه پتوی قاچاق، کنترل و پیشگیری در زنجیره تامین و مقابله با واردات غیر رسمی (قاچاق)، مدیریت واردات از طریق مناطق آزاد و ویژه، ساماندهی واردات از طریق ثبت نمایندگی نام و نشانهای تجاری (برندهای) پوشاک خارجی، شناسنامه دار کردن تولیدات کالاهای پوشاک تحت عناوین برندهای ایرانی یا غیرایرانی، الزام برچسب کد شناسه و رهگیری کالاهای وارداتی براساس ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی شناسه های کالا و رهگیری کالا (موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) پیگیری کرده که همچنان در دست اجرا است.
وی اضافه کرد: در زمینه جلوگیری از ورود غیرقانونی کالاهای نهایی، موضوع کمک به کاهش قیمت تمام شده تولیدات داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است و این دفتر با جدیت در حال پیگیری از دیگر بخشهای دولت است.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، پیشتر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گردش مالی صنعت پوشاک را سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرده و گفته بود: صنعت پوشاک با کمترین هزینه می تواند اشتغال و درآمد فراوان ایجاد کند و در این زمینه برترین صنعت است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام ** ۳۰۶۵ ** ۶۰۷۵* خبرنگار: محمد ملک دار ** انتشار: زهرا هجینی نژاد
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰