تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 - 14:11
کد خبر : 125974

امر به معروف و نهی از منکر یک کار همگانی و ایجابی است

امر به معروف و نهی از منکر یک کار همگانی و ایجابی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، محمود الله‌مرادی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج، با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: ماه محرم ماه غلبه خون بر شمشیر و پیروزی اسلام بر کفر است. وی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، محمود الله‌مرادی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج، با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: ماه محرم ماه غلبه خون بر شمشیر و پیروزی اسلام بر کفر است.

وی افزود: دهه اول ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است و در این دهه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیش از ۳۳۰ برنامه را تدوین و درسطح شهرها و روستاهای استان برگزار می‌کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اضافه کرد: ادای نماز و رعایت تقوای الهی در سطح جامعه از تاکیدات دین اسلام است.

الله‌مرادی با بیان اینکه هر انسانی امر به معروف و نهی از منکر بکند، نماز را ادا و تقوای الهی داشته باشد جزء رستگاران است، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید باید در میان شما کسانی باشند که امر به معروف و نهی از منکر بکنند.

وی اذعان کرد: اگر امروز در بحث امر به معروف و نهی از منکر صحبت می‌شود، متاسفانه فقط خانم‌ها را متوجه آن می‌کنند در حالی که وظیفه آقایان در این مسیر بیشتر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مربوط به یک اداره و دستگاه خاص نیست بلکه امر به معروف و نهی از منکر یک کار همگانی و ایجابی است و آحاد مردم باید در این راستا تلاش ‌کنند.

الله‌مرادی خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه کارهای خوب دیگران دیده نمی‌شود ولی به محض دیدن کار خطایی، همه با استفاده از ظرفیت‌های مختلف به ویژه فضای مجازی تخریب و توهین می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگرچه امر به معروف و نهی از منکر در قالب قلبی، زبانی و یدی است، اما تمام تلاش ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان ترویج این فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است.

به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان، اگر هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد نسبت به اطرافیان خود احساس مسئولیت کند و در زمان اشتباهات تذکر بدهد، منکری در سطح اجتماع باقی نخواهد ماند.

الله‌مرادی عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به سمت تمام مردم دست دراز می‌کند که همه در مسیر همه‌گیر کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند تا جامعه محمدی داشته باشیم.

وی گفت: بازاری اگر در بازار جنس خوب تحویل مردم بدهد و تقوا در کارش داشته باشد و گران فروشی نکند بزرگترین معروف انجام داده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزود: اگر کارمند دولت در محل کار به وظایفی که دارد درست عمل کند و به ارباب رجوع به درستی جواب بدهد، کار معروفی انجام داده است.

الله‌مرادی با بیان اینکه مسئول و کارمند ادارای اگر تفکر رشوه را از خود دور کند این کار معروف است، تصریح کرد: اگر در صورت دیدن منکرات در زمان لازم تذکر بدهیم قطعا زمینه منکرات دیگر هم فراهم نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اولین ماموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر مسئولان است و در این مسیر هیچ شخصیت و مسوول و جایگاهی تفاوتی برای ستاد ندارد.

وی با بیان اینکه شأن مسئولان در نظام مقدس اسلامی خدمت و شأن مردم هم عدالت است، گفت: تا زمانی که مردم تکلیف خود را بنا به دستور خداوند و آنچه در قرآن می‌فرماید ادا نکنند هیچ جامعه‌ای رو به سعادت حرکت نخواهد کرد.

الله‌مرادی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از آمران به معروف و ناهیان از منکر به شدت حمایت خواهد کرد، اضافه کرد: البته امر به معروف و نهی از منکری مد نظر است که برای منافع شخصی نباشد و صلاح جامعه و ادای دستورات دین اسلام ملاک آن باشد.

وی از امام حسین(ع) به عنوان بزرگترین الگوی امر به معروف و نهی از منکر نام برد و خاطرنشان کرد: این امام همام هدف اصلی خود از قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تصریح کرد: آغوش ستاد‌ امر به معروف و نهی از منکر برای تمام کسانی که هدفشان اصلاح جامعه است باز بوده و در این مسیر هر نوع حمایتی را انجام خواهیم داد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد