تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 - 17:04
کد خبر : 55116

لزوم بازنگری و اصلاح برخی رویه‌ها در موضوع امر به معروف و نهی‌از منکر

لزوم بازنگری و اصلاح برخی رویه‌ها در موضوع امر به معروف و نهی‌از منکر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله‌ میرزایی گودرزی، معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام و معارفه فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)

لزوم بازنگری و اصلاح برخی رویه‌ها در موضوع امر به معروف و نهی‌از منکر به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله‌ میرزایی گودرزی، معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام و معارفه فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام، اظهار کرد: نباید احساس کنیم که مقوله امر به معروف و نهی از منکر تنها در حوزه مسائل دینی باید انجام شود بلکه می توان آنرا در سطح مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز گسترش و تعمیم داد .
وی تصریح کرد: اگر این فریضه سفارش شده دین مبین اسلام و ائمه معصومین (ع) جایگاه خود را باز یافته و در تک تک افراد اجتماع نسبت به اجرای ان اهتمام داشته باشند، بدون شک بسیاری از معضلات اجتماعی از بین خواهد رفت .
معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر لزوم بازنگری و اصلاح برخی رویه ها در موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و خواستار توجه بیشتر به جزییات به جای کلی گویی در این مقوله شد .
میرزایی گودرزی، ترویج و اشاعه فرهنگ عمومی امر به معروف و نهی از منکر، استفاده از ظرفیت رسانه ها و نیز مطالبه گری مردمی را سه رویکرد این ستاد در کشور به منظور ارتقا جایگاه این فریضه عنوان کرد .
وی تصریح کرد: باید به سطح از آمادگی برسیم که عموم مردم خود را آمر به معروف و ناهی از منکر بدانند و نسبت به ناهنجاری های اجتماعی احساس مسئولیت کنند .
معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به گسترش شبکه های مجازی و وسایل ارتباط جمعی، گفت: رسانه در کنار اینکه می تواند در این موضوع اثربخشی بسیاری داشته باشد می تواند در گسترش آسیب های اجتماعی نیز تعیین کننده باشد پس باید فرهنگ استفاده درست از این وسایل را در میان مردم بویژه نسل جوان و نوجوان نهادینه کنیم .
میرزایی با شاره به شکل گیری تجمعات متعدد در سال های گذشته، اظهار کرد: پیگیری مطالبات مردم و مدیریت عقلانی تجمع ها توسط اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در واقع راه را بر تنگ نظران و معاندانی که اعتراضات حقوقی اقشار مختلف را مسیری برای جهت بخشی سیاسی و ضربه زدن به نظام و انقلاب می دانند، می بندد .
الله نور کریمی تبار، امام جمعه ایلام، نیز در این نشست، اظهار کرد: تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر زمانی بیشتر می شود که ماندگار بوده و بتوان انرا در زمان ها و شرایط مختلف به کار گرفت و نباید در این حوزه از تصمیمات مقطعی و بدون پشتوانه کارشناسی استفاده کرد.
وی تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان منکر همواره باید شرایط و موقعیت را در اجرای این فریضه مد نظر داشته باشند و با رعایت تمامی جوانب شرعی آنرا عملیاتی کنند تا شاهد اثرگزاری آن روی فرد مخاطب باشیم .
امام جمعه ایلام، یادآور شد: خوشبختانه ایلام در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از استان های موفق کشور بوده ولی نباید این موضوع باعث شود در ادامه مسیر با سستی برخورد کنیم و همواره باید مطابق شرایط روز برای اجرای موفق آن برنامه ریزی کنیم .
کریمی تبار، با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان بر برنامه ریزی اعضای ستاد برای بهر مندی بیشتر عموم مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان از فیوضات این ماه تاکید کرد .
قاسم سلیمانی دشتکی – استاندار ایلام، نیز در این جلسه، گفت: ایلام محل عبور کاروان های عتبات عالیات است و باید در ایام ماه مبارک رمضان در کنار حفظ حرمت این ماه مکان هایی برای تغذیه زائران تدارک دیده شود تا با مشکل روبرو نشوند .  
سلیمانی دشتکی، عنوان کرد: در کنار این موضوع دستگاه های ذیربط باید با هرگونه روزه خواری توسط افراد در مجامع عمومی برخورد کنند.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد