تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردین 1400 - 17:27
کد خبر : 106673

رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در گناباد ۱۰۵ درصد افزایش داشت

رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در گناباد ۱۰۵ درصد افزایش داشت

محمدرضا عرب روز شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در گناباد افزود: متخلفان اقتصادی در شهرستانهای گناباد و بجستان طی سال گذشته به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۱۹۰ میلیون و ۵۰۳ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند. وی ادامه داد: در این راستا ۲۳۰ پرونده تخلف اقتصادی طی سال گذشته در شعبه تعزیرات حکومتی گناباد

محمدرضا عرب روز شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در گناباد افزود: متخلفان اقتصادی در شهرستانهای گناباد و بجستان طی سال گذشته به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۱۹۰ میلیون و ۵۰۳ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی ادامه داد: در این راستا ۲۳۰ پرونده تخلف اقتصادی طی سال گذشته در شعبه تعزیرات حکومتی گناباد و بجستان رسیدگی و مختومه شد.

رییس شعبه تعزیرات حکومتی گناباد و بجستان گفت: همچنین پارسال ۱۲۲ پرونده در سایر بخش‌های تخلفات اقتصادی نظیر گران فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه در بخش  اجرای احکام تعزیرات حکومتی این شهرستانها رسیدگی و مختومه شد که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۱۷۰ درصد افزایش داشت و میزان وصولی اجرای احکام هشت میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال بود.

وی افزود: ۹۸ درصد مجموع این پرونده های قاچاق کالا و اجرای احکام تعزیرات حکومتی طی این مدت مربوط به گناباد و ۲ درصد مربوط به شهرستان بجستان بود.

عرب قاچاق و عرضه خارج از شبکه دام و طیور  را از معضلات مهم در گناباد و بجستان ذکر کرد و ادامه داد: در برخی موارد قاچاق دام توسط اتوبوس به استان سیستان و بلوچستان و از این طریق به کشور پاکستان هم صورت می گیرد.

وی خواستار افزایش نظارت بر روند جوجه ریزی مرغداری ها و توزیع نهاده‌های دام و طیور در شهرستانهای گناباد و بجستان شد.

هادی ایزدی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد هم گفت: پارسال ۳۰۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شد و  ۱۱ پرونده قاچاق با مبلغ ۴۱ میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سرهنگ سید مهدی هاشمیان رییس پلیس آگاهی گناباد هم از کشف هشت محموله مرغ زنده به میزان ۲۰۰ تن و همچنین ۱۳۶ راس دام سبک غیر مجاز هنگام انتقال از این شهرستان به استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته خبر داد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار گناباد هم برخورد قاطع با قاچاق کالا را نیازمند هم افزایی مسوولان و بخش‌های ذیربط و فرهنگ سازی دانست و گفت: این معضل به تولید داخلی آسیب می زند و برخورد همه جانبه با آن مولفه مهمی در جهت حمایت از تولید و اقتصاد ملی است.

قاسم علی طالبی با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای مختلف برای پیشگیری از قاچاق کالا و افزایش اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی نسبت به آسیبهای این معضل بر اقتصاد داخلی افزود: برخی افراد به دلیل سودهای کلان ناشی از تفاوت قیمت بین مبدا و مقصد اجناس اقدام به قاچاق کالا می کنند و بدون پرداخت حقوق گمرکی کالا را ارزانتر از میزان وقعی آن به کشور وارد یا از آن خارج می کنند.

وی خواستار افزایش نظارتها بر قاچاق دام و طیور از شهرستان گناباد شد.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

با توجه به قرار گرفتن گناباد در مسیر ورودی استانهای جنوبی کشور به استان خراسان رضوی همه ساله مقادیری کالا از این شهرستان به دیگر مناطق قاچاق می شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد