تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 17:17
کد خبر : 99329

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان ۴۸ هزار و ۸۹۰ نفر رسید

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان ۴۸ هزار و ۸۹۰ نفر رسید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۷ هزار و ۵۵ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۵ هزار ۸۴۶

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۷ هزار و ۵۵ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۵ هزار ۸۴۶ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۴۱ هزار و ۸۳۵ مورد بوده است که ۱۰۵ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۴۸ هزار و ۸۹۰ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۱۳۹ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۹ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۰ هزار و ۲۴۹ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۱۸۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک مورد از آمار جزو گزارش‌های روزانه بوده است.

۲ هزار و ۵۰۰ بسیجی در صف مبارزه با کرونا

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ پایگاه مقاومت بسیج و کانون بسیج اقشار در طرح سردار شهید قاسم سلیمانی شرکت داشتند، گفت: روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بسیجی خواهر در این طرح حضور دارند.

سردار جهانبخش کرمی با اشاره به اقدامات بسیجیان در روزهای سخت کرونایی عنوان کرد: ضدعفونی اماکن و مراکز پرتردد، تولید ماسک، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی از جمله اقدامات این ایام است. 

وی در ادامه با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه در کشور و زنجان بیان کرد: بیش از ۹۰ میلیارد تومان کمک‌های مومنانه در استان زنجان توزیع شده است.

سردار کرمی با اشاره به اجرای طرح سردار سلیمانی اضافه کرد: این طرح به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ پایگاه مقاومت بسیج و کانون بسیج اقشار نظیر بسیج جامعه پزشکی اصناف و طلاب در این طرح مشارکت می‌کنند، خاطر نشان کرد: روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بسیجی خواهر در این طرح مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای این طرح بیش از ۹ هزار بسته معیشتی و ۷ هزار بسته بهداشتی در بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: در مرحله حمایتی، به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای تأمین معیشت، ارسال بسته‌‌های حمایتی و بهداشتی صورت می‌‌گیرد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری سپاه و دانشگاه علوم‌پزشکی استان، اجرا می‌شود، تاکید کرد: این طرح شامل کمیته حمایت و قرنطینه، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت و کمیته عملیاتی است.

وی ابراز داشت: این کمیته‌ها شامل سه تیم از جمله تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی است که اقدامات لازم توسط بسیجیان با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی استان انجام می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد