تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396 - 9:55
کد خبر : 10060

کشف ۱۷۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمانشاه

کشف ۱۷۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمانشاه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا امیری” اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری، چهار باند سرقت، ۱۰ باند قاچاق کالا، ۶ باند کلاهبرداری و چهار باند جعل اسناد و مدارک دولتی، کشف و متلاشی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا امیری” اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری، چهار باند سرقت، ۱۰ باند قاچاق کالا، ۶ باند کلاهبرداری و چهار باند جعل اسناد و مدارک دولتی، کشف و متلاشی شده است.

وی گفت: اطلاع رسانی شایسته رسانه ها نه تنها شایعه پراکنی در سطح استان را به حاشیه برده است، بلکه آگاهی مردم را نسبت اعمال سودجویانه مجرمان افزایش داده و اکنون شناسایی تعداد قابل توجهی از باندهای سرقت و قاچاق کالا ماحصل اعتماد مردم به پلیس است.

امیری افزود: در مدت مذکور میزان وقوع سرقت های مهم هشت درصد، جرایم خشن ۱۹ درصد و وقوع قتل ۱۵ درصد کاهش یافته، همچنین میزان کشفیات سرقت در سطح استان ۶ درصد و در حوزه پلیس آگاهی ۲۴ درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف ۴۳۲ فقره سرقت و دستگیری ۱۳۸ نفر سارق و مالخر، تصریح کرد: ۱۲ طرح عملیاتی توسط پلیس آگاهی و دو طرح مشترک با همکاری سایر پلیس های تخصصی و انتظامی شهرستان کرمانشاه در راستای پاکسازی محلاتی که خرید و فروش اموال مسروقه در آنجا صورت می گیرد، به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ امیری در ادامه از افزایش ۸۶ درصدی کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان تیرماه، ۱۷۶ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ۶۹۴ نفر نیز در این ارتباط دستگیر شده اند.

آزادسازی ۳۷۶ هزار مترمربع از مراتع و اراضی ملی

وی با بیان اینکه اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی نسبت به سایر ادارات نوپا است، افزود: در مدت مذکور بالغ بر ۲۰ فقره پرونده به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در این حوزه کشف شده است که از این تعداد ۱۹ مورد مربوط به زمین خواری و آزادسازی ۳۷۶ هزار متر مربع از مراتع و اراضی ملی بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان، جعل اسناد و مدارک، پیش فروش آپارتمان، خریدهای اینترنتی و واریز جوایز مسابقات پیامکی از طریق دستگاه های ATM را از شایع ترین کلاهبرداری های صورت گرفته طی چهار ماهه گذشته عنوان کرد و گفت: متأسفانه بیشتر مال باختگان به دلیل ناآگاهی و عدم توجه به هشدارهای پلیسی در دام کلاهبرداران گرفتار می شوند.

سرهنگ امیری خاطرنشان کرد: جرم جزو لاینفک جامعه است، اما با آموزش و آگاهی بخشی می توان میزان وقوع آن را کاهش داد، لذا همکاری بیش از پیش اهالی رسانه با نیروی انتظامی در استانی که شاهد تنوع و تکثر قومی- مذهبی و آمار بالای بیکاری است، می تواند در کاهش وقوع جرم و تبعات آن مؤثر واقع شود.

وی متذکر شد: استان کرمانشاه از لحاظ وقوع جرم و جنایت در رتبه چهاردهم کشور قرار دارد و این نشان دهنده برقراری نظم و امنیت به واسطه تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی است، اما احساس امنیت تنها با اقدامات پلیسی بر سطح استان حاکم نمی شود و می طلبد که اهالی رسانه در راستای رسالت خطیر خود، افکار عمومی را نسبت به جایگاه مطلوب استان کرمانشاه در میان سایر استان های جرم خیز کشور آگاه کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پلیس آگاهی علاوه بر مقوله پیگیری و کشف جرم به حوزه پیشگیری نیز ورود پیدا کرده و نسبت به ارائه آموزش های همگانی و پیشگیری اجتماعی از طریق رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و آنلاین اقدام کرده است.

سرهنگ امیری ادامه داد: اطلاع رسانی شایسته رسانه های استانی و انعکاس درست و به موقع اخبار نه تنها شایعه پراکنی در سطح استان را به حاشیه برده است، بلکه خبرنگاران آگاهی مردم را نسبت اعمال سودجویانه مجرمان افزایش داده اند و اکنون شناسایی تعداد قابل توجهی از باندهای سرقت و قاچاق کالا ماحصل اعتماد مردم به پلیس است.

وی در پایان تصریح کرد: سالم سازی درون سازمانی، تکریم ارباب رجوع، همکاری مطلوب با سایر ادارات و ارگان ها و تعامل دو سویه با رسانه های استان از جمله اقدامات پلیس آگاهی برای کسب رضایت مردم و افزایش احساس امنیت در سطح استان است و در مسیر تعالی رفتار و ارتقای عملکرد از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.

یک کشته و ۵ مصدوم در محور کرمانشاه- روانسر

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه از وقوع تصادف مرگبار بین سواری آردی و پراید خبر داد و گفت: در این حادثه یک تن جان باخت و پنج نفر نیز از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ “محمد حیدری” اظهار کرد: به دنبال وقوع یک فقره تصادف در کیلومتر ۱۰ محور کرمانشاه- روانسر، بلافاصله عوامل پلیس راه به محل اعزام شدند.

وی افزود: این تصادف که بین یک دستگاه سواری آردی و خودروی پراید رخ داده بود، به کشته شدن راننده پراید و مصدومیت چهار سرنشین آن و نیز راننده سواری آردی ختم شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه علت این تصادف را انحراف به چپ و برخورد رخ به رخ سواری آردی و پراید اعلام کرده اند.

سرهنگ حیدری متذکر شد: رانندگان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را به حضور پلیس مشروط نکنند و برای حفظ جان خود و سرنشینان خودرو، به قوانین پایبند باشند.

خطر کامیون های ترمز بریده پاطاق در کمین مردم

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه در جریان ملاقات مامور فداکار پلیس راه سرپل ذهاب گفت: در مسیر سراشیبی گردنه پاطاق تا شهر سرپل ذهاب هیچ گونه گریزگاه و مفری برای کامیون هایی که دچار نقص فنی در ترمز می شوند، وجود ندارد.

سرهنگ “محمد حیدری” افزود: رانندگان کامیونهایی که دچار این مشکل می شوند، از ترس جان و به امید معجزه ای برای کنترل کامیون،   بی ترمز راه خود را تا ورودی های شهر سرپل ذهاب ادامه می هند و معلوم نیست با ورود به شهر چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: کامیونهای ایرانی، عراقی و …که حامل بارهای عادی و مواد خطرناک از جمله انواع سوخت از مبادی مختلفی به سمت بازارچه های مرزی خسروی و پرویزخان در حال حرکت هستند، بخشی از مسیر آنان همین سرازیری پاطاق تا سرپل ذهاب است که هر از چندگاهی شاهد ترمز بریدن یکی از میهمانان خود است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مسیر این سرازیری هیچ گونه گریزگاه و مفری برای هدایت کامیون هایی که این بحران را تجربه می کنند وجود ندارد، که ایمنی و امنیت شهروندان سرپل ذهابی و روستاهای حاشیه جاده ایجاب می کند در ایجاد چند گریزگاه در مسیر این سرازیری تسریع شود، در همان محلهایی که پلیس راه قبلاً درخواست کرده است

گفتنی است، هشتم مردادماه امسال یک کامیون عراقی حامل ۳۶ هزار لیتر بنزین از گردنه موصوف دچار نقص فنی در سیستم ترمز شد که راننده آن به علت ترس از مرگ و به امید معجزه علیرغم اعلان صوتی گشت پلیس راه برای خروج از جاده، راه خود را تا ورودی شهر سرپل ذهاب ادامه داد تا اینکه با یک دستگاه سواری پژو برخورد کرد و پس از واژگونی متوقف شد، آتش سوزی محموله بنزین این کامیون سه نفر راننده و سرنشینان پژو را قربانی کرد که مامور فداکار پلیس راه آنها را از میان شعله های آتش نجات داد و خود از ناحیه ریه به شدت آسیب دید.

خودروی پراید حامل یک کیلو هروئین توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری عامل ترانزیت مواد مخدر و کشف ۹۵۰ گرم هروئین خبر داد.

سرهنگ “رضا شیرزادی” در این رابطه گفت: ماموران پاسگاه ترمینال شهید کاویانی با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی از تردد یک محموله مواد مخدر در سطح شهر کرمانشاه با خبر شدند و دستگیری آن را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران این پاسگاه پس از انجام تعقیب و مراقبت های نا محسوس خودرو پراید حامل محموله مواد مخدر را شناسایی و با شگردهای خاص پلیسی آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه یک متهم در این زمینه دستگیر شده است، گفت: پس از بازرسی از خودرو مقدار ۹۵۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف شد.

سرهنگ شیرزادی عنوان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه متهم قصد توزیع مواد مخدر در سطح شهر کرمانشاه را داشت احتمال می رود افراد بیشتری با این شخص در ارتباط باشند، لذا شناسایی و دستگیری دیگر عوامل احتمالی مرتبط با این پرونده در دستور کار پلیس قرار دارد.

رشد ۱۶۹ درصدی کشفیات موادمخدر در شهرستان سرپل ذهاب

فرمانده انتظامی شهرستان سرپل ذهاب از رشد ۱۶۹ درصدی کشفیات موادمخدر در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا یاری” اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی و برنامه ریزی هدفمند و صحیح ماموران انتظامی در مناطق جرم خیز، کشفیات موادمخدر در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: علاوه بر برخورد با توزیع کنندگان موادمخدر، ارائه آموزش های همگانی به شهروندان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از استعمال موادمخدر از جمله اقدامات کارشناسان انتظامی است که خوشبختانه شاهد روند کاهشی جرایم در سطح شهرستان هستیم.

این مقام انتظامی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای مستمر طرح های پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، از آنان خواست که در صورت مشاهده هرگونه توزیع مواد مخدر یا قاچاق آن توسط افراد سودجو، بلافاصله از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع کنند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری سارق حرفه ای با ۱۳ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سارق حرفه ای منطقه الهیه با ۱۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “رضا شیرزادی” توضیح داد: در پی وقوع چندین فقره سرقت با شگردهای مشابه در منطقه الهیه ماموران کلانتری ۲۴ الهیه رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران این کلانتری پس از انجام اقدامات مراقبتی توانستند سارق را حین انجام جرم دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده است، گفت: متهم در بازجویی های ابتدایی در کلانتری به ۱۳ فقره سرقت امکان و دوچرخه معترف شده است.

سرهنگ رضا شیرزادی ادامه داد: متهم به همراه پرونده تشکیل شده به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

وی با بیان اینکه از تمام توان خود به منظور مقابله با سرقت استفاده خواهیم کرد، گفت: خوشبختانه پلیس از ابتدای سال تا کنون توانسته است وقوع سرقت را در شهرستان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل، به میزان یک درصد کاهش دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد: انتظامی شهرستان کرمانشاه با استفاده از تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی به دنبال کاهش محسوس وقوع سرقت و مقابله با باند های سرقت است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد