تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 - 11:20
کد خبر : 84908

همسر یادگار دفاع مقدس :هدف شهید دهقان آزاد احیای اسلام ناب بود

همسر یادگار دفاع مقدس :هدف شهید دهقان آزاد احیای اسلام ناب بود

همسر شهید مدافع حرم دهقان آزاد روز سه شنبه در حاشیه آیین تشییع پیکر پاک همسر شهیدش در جمع خبرنگاران افزود: شهید دهقان آزاد هر زمان از ماموریت برای مرخصی می آمد مرتب دلهره و نگرانی داشت که از ماموریت بعدی و غافله شهدا جا بماند. وی اظهار داشت: شهید بر این باور بود که

همسر شهید مدافع حرم دهقان آزاد روز سه شنبه در حاشیه آیین تشییع پیکر پاک همسر شهیدش در جمع خبرنگاران افزود: شهید دهقان آزاد هر زمان از ماموریت برای مرخصی می آمد مرتب دلهره و نگرانی داشت که از ماموریت بعدی و غافله شهدا جا بماند.

وی اظهار داشت: شهید بر این باور بود که کاری که با شهادت و خونش می تواند برای احیای اسلام ناب انجام دهد در زنده بودنش تحقق نمی یابد و شهادت را  برای رسیدن به هدفش اثرگذارتر می دانست.

وی الگوی شهید را اهل بیت (ع) و به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دانست و گفت: این شهید دیگر تاب و توان ماندن در این دنیا را نداشت و من از خیلی وقت پیش بود که می دانستم وی  رفتنی است و فقط به ملکوت فکر می کرد.

همسر شهید مدافع حرم دهقان آزاد افزود: شهید در کنار وظیفه ای که در سوریه داشت به صورت افتخاری و خودجوش به جمع آوری پیکر شهدا از منطقه اقدام می کرد و می گفت بیشترین الگویم امام حسین (ع) است که شهدا را از دشت کربلا جمع می کرد.

حاج قاسم به قولش عمل کرد

همسر شهید دهقان آزاد با بیان اینکه همسرم مرتب به شهادت به خصوص پس از شهادت سردار سلیمانی فکر می کرد و هدفش نیز همین بود، گفت:‌ روزی در خواب سردار سلیمانی را دیده بود و چند روز پیش از شهادت به فرزندانمان گفته بود که سردار به قولش عمل کرد.

وی با بیان اینکه این شهید همیشه بی قرار بود به دلیل اینکه بسیاری از دوستانش در مقابل چشمانش به شهادت رسیده بودند، افزود: من پیامی به کسانی که می گویند این شهدا و رزمندگان به خاطر پول رفتند دارم و آن این است که فقط در آن دنیا متوجه می شوند که چه آزاری به خانواده شهدا و رزمندگان رسانده اند.

وی اظهار داشت: همسر من به هیچ وجه ادعای حق و حقوقی نداشت و به مادیات فکر نمی کرد و هیچ چیز برای خودش نمی خواست.

همسر شهید دهقان آزاد شاخص ترین اخلاق شهید دهقان آزاد را صداقت، اخلاص، نماز اول وقت و ولایتمداری دانست و گفت: به فرزندانش هم سفارش می کرد که همیشه بسیجی وار به اسلام خدمت کنند.

سردار شهید «غلامحسن دهقان آزاد» که در سوریه به عنوان مدافع حرم حضور داشت، به دلیل شدت یافتن عوارض شیمیایی هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم، به کشور منتقل شد که پس از گذراندن یک دوره درمانی ، ۲۰ دی ماه جاری در بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) تهران دعوت حق را لبیک گفت و شربت شهادت نوشید.

مراسم وداع با پیکر پاک این شهید  امروز از مقابل منزل شخصی وی در شهرک یاس کرج به  صورت کاروان خودرویی و با رعایت پروتکل های بهداشتی تا گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) حصارک کرج  برگزارشد و در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد