تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399 - 16:45
کد خبر : 96530

گردش مالی لوازم خانگی قاچاق ۲ میلیارد دلار است

گردش مالی لوازم خانگی قاچاق ۲ میلیارد دلار است

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: گردش مالی صنعت لوازم خانگی در کشور تا هفت میلیارد دلار است که برآورد می‌شود، دو میلیارد دلار از آن قاچاق باشد. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری مهر، عباس هاشمی در نشست خبری درباره وضعیت بازار لوازم خانگی

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: گردش مالی صنعت لوازم خانگی در کشور تا هفت میلیارد دلار است که برآورد می‌شود، دو میلیارد دلار از آن قاچاق باشد.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرگزاری مهر، عباس هاشمی در نشست خبری درباره وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار داشت: گردش مالی صنعت لوازم خانگی با در نظر گرفتن ظروف چینی، کریستال و… شش و نیم تا هفت میلیارد دلار است که برآورد می‌شود، دو میلیارد دلار از آن قاچاق باشد. وی در مورد میزان تولید لوازم خانگی، گفت: طی ۱۰ ماه سال جاری یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه یخچال تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸، رشد ۳۰ درصدی داشته است. در این مدت ۸۸۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که رشد ۵۳ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه رقم زد. ۸۵۴ هزار دستگاه کولر آبی نیز تولید شد که در مقایسه با ۱۰ ماه سال گذشته از رشد ۱۱ و ۹ دهم درصدی برخوردار بوده است. دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی تصریح کرد: باید اشاره شود که وضعیت تولید لوازم خانگی طی دو سال اخیر بسیار صعودی بود و میزان تولید سال جاری در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. از این رو امیدواریم با رفع تحریم‌ها تعاملات افزایش یابد اما این بار بازگشت خارجی‌ها باید مشروط و هوشمند باشد.
هاشمی در ادامه گفت: صنعت لوازم خانگی با تأمین مواد اولیه در شرایط کنونی از ظرفیت لازم برای تأمین نیاز داخل برخوردار است، به طوری که حتی می‌تواند به قطب لوازم خانگی در منطقه تبدیل شود.  وی افزود: برای تعمیق ساخت داخل و توسعه پایدار صنعت لوازم خانگی، دپارتمان قطعه‌سازی صنعت لوازم خانگی را راه‌اندازی کردیم که این شبکه می‌تواند کشور را از وابستگی‌ها در این صنعت برهاند. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر ساید ۳۲ میلیونی با کاهش ۳۰ درصدی قیمت فروخته می‌شود اما خبری از خریدار نیست. در بازار لوازم خانگی که روزهای پایانی سال را پشت سر می‌گذارد همچنان کالای قاچاق به وفور یافت می‌شود و حتی قیمت‌های آنها ارزان‌تر از جنس‌های ایرانی است. به عنوان نمونه یک ظرفشویی ایرانی ۱۴ میلیون تومان است اما یک ظرفشویی وارداتی قاچاق ۱۱ میلیون تومان است. در این شرایط طبیعی است که خریدار، نبودن گارانتی کالای قاچاق را نادیده گرفته و با پرداخت قیمتی کمتر نسبت به کالای ایرانی محصول قاچاق را خریداری کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد