تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 - 7:54
کد خبر : 94479

معاون رئیس جمهور: کردستان از لحاظ منابع مالی وضعیت مطلوبی ندارد

معاون رئیس جمهور: کردستان از لحاظ منابع مالی وضعیت مطلوبی ندارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، جمشید انصاری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان کردستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: متاسفانه استان کردستان از لحاظ

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، جمشید انصاری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان کردستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: متاسفانه استان کردستان از لحاظ منابع مالی وضعیت مطلوبی ندارد و سرمایه‌گذاری در این منطقه نیز به مراتب دیگر مناطق کشور هزینه بالاتری دارد.

وی افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی کردستان در طول ۴ سال و ۶ ماه گذشته جلسات متعددی برگزار کرده و توانسته مصوبات مهمی نیز در راستای کمک به اقتصاد استان داشته باشد.

معین استان کردستان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ادامه داد: برنامه بلندمدت با افق برنامه ششم توسعه کشور در زمینه حوزه صنعت و زیرساخت‌های استان تدوین شد و با توجه به اینکه کردستان استانی کشاورزی است، در این حوزه عقب افتاده است.

انصاری یادآور شد: با توجه به اینکه از لحاظ منابع آبی یکی از استان‌های پر آب کشور است اما از نظر تخصیص آب وضعیت مناسبی نداشت هر چند که در چند سال گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام شد.

وی بیان کرد: تخصیص تنها آب البته نمی‌تواند مشکلات حوزه کشاورزی را رفع کند چرا که در کنار آن باید سرمایه‌گذاری برای ایجاد شبکه‌های انتقال و توزیع انجام شود.

معاون رئیس جمهور گفت: در برخی از مناطق استان نیز برخی از اراضی کشاورزی در ارتفاعات قرار دارد که دشت‌های با ارتفاع ۲۰۰ متر دارای توجیه اقتصادی هستند اما بیشتر دشت‌های کردستان بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر ارتفاع دارد.

انصاری اظهار کرد: در حوزه صنعت نیز صنایع کوچکی در این استان وجود داشت و در چند سال گذشته چند پروژه بزرگ تعریف شد که یکی از مهمترین آنها زنجیره فولاد است که نشان می‌دهد ظرفیت سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز فراهم است.

وی افزود: در حوزه معدن نیز استان دارای معادن ارزشمند بسیاری است که باید با جذب سرمایه گذار بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

معین استان کردستان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز قابلیت‌های بسیاری وجود دارد برای توسعه زیرساخت‌های استان باید اعتبارات خاصی در نظر گرفته شود تا بتوان این حوزه را نیز گسترش داد.

وی گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که در راه توسعه کردستان وجود دارد تامین منابع مالی پروژه‌های کردستان است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از فارس، در سفر یک روزه جهانگیری به کرزدستان افتتاح پروژه‌های مسکن مهر،بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار،آغاز عملیات احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه،احداث عملیات اجرایی ساماندهی مرز باشماق مریوان، بهره برداری از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار گلخانه،بهره برداری از ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی،آغاز عملیات گاز رسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی، کشاورزی و آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۰ زمین ورزشی روستایی اجرایی می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد