تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اسفند 1397 - 20:30
کد خبر : 51975

فقیهی: بازار پوشاک کشور ۷ تا ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد/ مهدوی: قاچاق کالا کاهش چشمگیری داشته است

فقیهی: بازار پوشاک کشور ۷ تا ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد/ مهدوی: قاچاق کالا کاهش چشمگیری داشته است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشیار فقیهی معاون اقتصادی اتاق اصناف در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب (۹ اسفند ماه) که به موضوع سهم تولید داخل از بازار آخر سال اختصاص داشت، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ درصد نیاز کشور در

گفت‌وگوی ویژه خبریبه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشیار فقیهی معاون اقتصادی اتاق اصناف در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب (۹ اسفند ماه) که به موضوع سهم تولید داخل از بازار آخر سال اختصاص داشت، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ درصد نیاز کشور در حوزه پوشاک توسط بازار خارجی تامین می‌شد اما اکنون با توجه به تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، سهم بازار خارجی در این حوزه به ۳۰ درصد کاهش یافته که این امر فضای خوبی را در اختیار تولیدکنندگان پوشاک داخلی قرار داده است.

وی افزود: به دلیل افزایش نرخ ارز و پایین آمدن ارزش ریال بخش مهمی از قاچاق کالا حوزه پوشاک کاهش یافته و مشکلی نداریم.

فقیهی تصریح کرد: اکنون بالای ۹۰ درصد پوشاک مورد نیاز کشور توسط واحد‌های صنفی که جواز فعالیت داشته و بر اساس استاندارد‌های لازم فعالیت می‌کنند، تولید می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت که حوزه پوشاک به صورت متمرکز در سیطره اصناف کشور قرار دارد.

معاون اقتصادی اتاق اصناف بیان کرد: بازار پوشاک کشور ۷ تا ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد که ۷۰ درصد آن در اختیار بازار داخلی قرار دارد.

در ادامه برنامه غلامعلی مهدوی، معاون مرکز اصناف وزارت صمت اظهار کرد: بازار پوشاک کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و می‌توان گفت که ۳۰ درصد پوشاک خارجی که هنوز در کشور وجود دارد در دوران پیش از تحریم‌های خرداد ماه به کشور وارد شده است.

وی با اشاره به میزان قاچاق پوشاک در کشور گفت: نمی‌توان گفت که قاچاق کالا به صفر رسیده اما نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته و قطعاً ما در سال آینده و مخصوصاً بعد از عید بازار بیشتری را در دست خواهیم گرفت.

مهدوی تصریح کرد: نمی‌توان کسب و کار‌ها و نمایندگی‌های پوشاک را از سطح کشور جمع کرد و ما امیدواریم که سهم کالای ایرانی و مخصوصاً پوشاک ایرانی به سطح قابل قبولی برسد.

این خبر در حال تکمیل است… 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد