تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 10:24
کد خبر : 93618

توصیه حجت‌الاسلام قرائتی به والدین /‌ به نماز اول وقت فرزندانتان اهمیت بدهید‌

توصیه حجت‌الاسلام قرائتی به والدین /‌ به نماز اول وقت فرزندانتان اهمیت بدهید‌

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از  قم‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی در پنجمین اجلاس استانی نماز در سالن همایش‌های شهرداری قم در پیامی تصویری اظهار داشت: تلاش در زمینه نماز بسیار ارزش است و باید بیش از گذشته مورد

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از  قم‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی در پنجمین اجلاس استانی نماز در سالن همایش‌های شهرداری قم در پیامی تصویری اظهار داشت: تلاش در زمینه نماز بسیار ارزش است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

این مفسر قران کریم افزود: در بسیاری از آیات و روایات، نماز به‌عنوان اولین و گاه آخرین مسئله، مطرح است، اولین دستور به پیامبر(ص) بعد از خواندن، برپا داشتن نماز بود و نمازخواندن مورد تأکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: نماز تنها در دین اسلام نیست و در بسیاری از ادیان به‌نوعی نماز برپا می‌دارند و با معبود خود حرف می‌زنند، در روایات متعددی نیز بر نماز تأکید شده و در روایتی آمده است که کسی که نماز را سبک بشمارد مورد شفاعت پیامبر(ص) قرار نمی‌گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: همه کمالات و سعادت انسانی، ریشه در نماز دارد، در نماز علم است و باید آموزش‌هایی را ببینیم و حق‌الناس و لقمه حلال حرام و نظم و عدالت و اطاعات ورزش و نجوم و شناخت جهان هستی و نبوت و توحید در نماز قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: رنگ و عطر و پاکیزگی و حضور در صحنه در نماز وجود دارد و نماز، کارخانه انسان‌سازی است و در آن امور تربیتی زیادی نهفته است.

۷۰۰ اثر از بوشهر برای دبیرخانه اجلاس سراسری نماز ارسال شدپنجمین اجلاس استانی نماز در قم برگزار شد‌انتقاد آیت‌الله شاهچراغی از حضور نیافتن برخی مسئولان ارشد ‌در نماز جمعه سمنان

این مفسر قران کریم عنوان کرد: نماز اول وقت همراه با نشاط اهمیت زیادی دارد و باید توجه داشت نماز را کوچک نشمریم، والدین باید به نماز اول وقت فرزندان و شناخت آن اهمیت بدهند.

وی گفت: تشویق فرزندان به نماز در خانه و مدارس باید مورد تأکید باشد و بدانند جایگاه نماز چیست همان‌گونه که در حرکت عظیم عاشورا و سیدالشهداء، جایگاه نماز را به‌خوبی درک می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی تصریح کرد: از ظرفیت وقف در تشویق جامعه و فرهنگ نماز باید استفاده کرد تا زندگی را به رنگ نماز کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد