سیاهی «چهارشنبههای سفید»/از نابودی بنیان خانواده تا ازدواج با حیوانات خانگی
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سیدروح الله ظهوری حسینی، دیپلمات رسانه دو ملت ایران و افغانستان و فعال فرهنگی در خصوص پروژه غرب برای ترویج بیبندوباری، بیحجابی و نابودی خانوادهها نوشت: جوامع و کشورهای اسلامی
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، سیدروح الله ظهوری حسینی، دیپلمات رسانه دو ملت ایران و افغانستان و فعال فرهنگی در خصوص پروژه غرب برای ترویج بیبندوباری، بیحجابی و نابودی خانوادهها نوشت: جوامع و کشورهای اسلامی فارغ از نوع نظامهای سیاسی و در تعامل و حتی تقابلشان با دیگر فرهنگها و تمدنهای رقیب همواره در معرض آفات و چالشهای درونی و بیرونی بودهاند. چالشهایی که از مدتها قبل بدین سو با مدیریت و دخالت آشکار و پنهان نظامها و فرهنگها و رسانههای لیبرالی بخصوص در گفتمان جهانیسازی موجبات استحاله فکری و رفتاری برخی جوامع اسلامی را فراهم کردهاند و اخیراً درصددند تا در باب حجاب و پوشش بانوان ایرانی اصطکاکهای اجتماعی و فکری را دامن زده و از این رهگذار به مدیریت تولید بحرانهای سیاسی و اجتماعی فرهنگی مبادرت ورزند.
مواضع آسیب پذیری و تمهیدات ما
در همین مقال اگر بخواهیم پس از اعتقادات اصولی قلبی چون توحید، نبوت، امامت و… به اجزا و فرعیات دین بپردازیم بدون شک حجاب یکی از خدشهناپذیرترین اعتقادات عملی جوامع مسلمان آنهم در پیوند مفهومی با اصول دین در ادوار تاریخ اسلام و حتی پیش از ظهور اسلام قابل رهگیری است.
برخلاف آنچه از سوی برخی لیبرالها ادعا میشود و بر قلم یا زبان جاری میشود (حجاب اختیاری)؛ حجاب و عفاف بانوان مسلمان و در نقطه مقابل آن غیرت و حمیت مردان جوامع اسلامی هیچگاه متلون و سیاسی حاکمیتی نبوده بلکه کاملاً اصولی، پذیرفتهشده و بر مبنای اعتقادات تبیین شده تعبدی_عقلایی در بستر فرهنگها و ارزشهای کهن تمام ملتهای اسلامی و شرقی منجمله ایران، نضج یافته است.
بر بنیاد همین استدلال؛ تاریخ فرهنگی و سیاسی جوامع اسلامی گواه است آنچه تحت عنوان حجاب اختیاری و انتخابی و یا کشف حجاب میتوان نمونههایی برشمرد دقیقاً پس از مداخلات و دستاندازیهای کشور گشایانه غربی و صدور فرهنگها و ارزشهای ابتذالی آنها نظیر اصلاحات تجددگرایانه حکام و سلاطین وقت نظیر کشف حجاب و تغییر پوشش بانوان و مردان ملل شرقی و اسلامی در ترکیه، ایران و افغانستان بوده است.
تهاجم و پدیده مخربی که نهتنها درصدد انکار آن نیستیم بلکه پیامدهای زیانبار و آفتزای آن را لااقل در دو کشور همسایه و هم فرهنگ ایران و افغانستان و در مقطع زمامداران سکولار آنها (شاهی) و پساطالبانی و دوره حضور نیروهای غربی و رسانههای تقریباً مخرب و لجامگسیخته غربگرا در افغانستان میتوان در فرصتی جداگانه به نقد نشست و تبیین نمود.
حضور و بروز نزدیک به دو دهه نیروها و رسانههای غربگرا در افغانستان که هرچند لطمات فرهنگی و ضد ارزشی را در مواردی باعث شد ولی به دلیل استحکام مبانی و ارزشهای کلی دینی و بومی مردم افغانستان تاکنون نتوانست در حجم وسیع به فروپاشی بنیادهای اساسی در باب اعتقادات و حجاب بانوان مسلمان دست یازد.
فی الحال و در این گفتار درصدد هستیم تا با انعکاس نمایهها و نمادهای حجاب به نقد مختصر برخی تحرکات و تحریکات فضای مجازی و بعضاً میدانی مقوله ترویج بیحجابی و اغراض پنهانی آن در ایران اسلامی بپردازیم.
حجاب و عفاف فلسفه کلان جوامع
باری در همسایگی افغانستان کشور اسلامی ایران سالهاست با الگوی مکتبی و ارزشی نظام اسلامی و انقلابی و جامعه دینی خود در مسیر خودباوری و تبلور اندیشهها و دانشها گام برمیدارد که خوشبختانه نقش زنان مسلمان متعهد و متخصص در حفظ و پاسداشت دستاوردهای نظام دینی، فرهنگی و کیان خانواده تاکنون پررنگ بوده و خواهد بود.
با این تفاسیر مدتی است اخبار و کنشهای تهاجمی به تحریک برخی غرب نشین های ایرانی و عوامل نفوذی یا سستبنیان داخلی آنها نهتنها درصدد تخریب باورهای ارزشمند و گرانبهای دینی_اعتقادی و انقلابی است بلکه وقار تاریخی و سرزمینی کهن ایرانیان و آرمان شهدای این مرزوبوم را نیز به بازی گرفته است!
حجاب و عفاف بهعنوان اصلیترین شاخص حفظ بنیان خانواده و نماد ایستادگی و پایداری در برابر امیال سرکش غریزی و شیاطین درونی و بیرونی بانوان و انتخاب آگاهانه غالب بانوان اصیل ایران اسلامی مدتی است از سوی اقلیت ایرانیان ناآگاه و یا فریبخورده و عمدتاً مرفه بیدرد با تحریک بیگانگان و دستگاههای رسانهای منتسب غربی صهیونی مورد هجمه و تخریب واقعشده و تلاش دارد بهعنوان هدف اصلی از رهگذار این حربه ضد فرهنگی و ضداجتماعی موجبات رویاروییها و ناآرامیهای امنیتی، اجتماعی و سیاسی جامعه ایران را باعث شد.
این در حالی است که حجاب با تبلیغ ضد اسلامی و ضد عربی که میشود نهتنها محصور به اسلام نیست؛ بلکه قرنها قبل از آن در فرهنگهای متعدد جوامع انسانی چون یونان، آشوریان و کلدانی ها، یونانیان، اسپارتی ها، چین و رومیها مروج بوده است. در فرهنگ آریایی_ایرانی و در آیین اهورامزدایی حجاب موردتکریم و تعظیم ایرانیان و گستره آریانا و آریاییها بوده و اتفاقاً هر چه طبقه اجتماعی بالاتر میرفت اهمیت و رعایت آن بیشتر میشد طوری که در دوره اشکانی و ساسانی همه زنان در تمام طبقات و شئونات حجاب داشتند. حقیقتی که بهعنوان چالش در صفحه یکی از مخالفان حجاب طرح نمودیم و گرداننده و حامیان آن عاجز از پاسخ ماندند.
مدعیان و مبلغان آزادی عمل در حوزه حجاب با عنوان «حجاب اختیاری» ضمن الگو قرار دادن جوامع سکولار غربی و اقمار آنها و به بهانه اسلام گریزی و عرب ستیزی با شعارهایی چون «بدن من مال من است» سعی در قبولاندن دیدگاه خود با استدلالهای سطحی پیرامون آزادیهای شخصی و فردی دارند حال اینکه از مطالعه عواقب و آثار منفی آن آزادیها در حیطه مباحث کلان اجتماعی و رفتارهای خطرآفرین رفتاری در موضوعات پوششهای هنجارشکن یا اختلاط روابط زنان و مردان غافلاند.
این دسته افراد لازم است وقتی غرب و آزادیهای لجامگسیخته آن را الگو قرار میدهند یک مطالعه ضمنی در خصوص فروپاشی بنیانهای اخلاقی و رفتارهای جنسی، فردی، اجتماعی و خانوادگی در غرب نیز داشته باشند.
رویکرد نافرجام غرب
بیگمان و بر همه آشکار است که جوامع گریزان از دین و پیامهای آسمانی، سالیان متمادی است که سنگینترین چالشها و آسیبهای ناشی از بحران اخلاق و رفتارهای آزاد جنسی و تظاهرات مخرب ناشی از مکتب اومانیسم را شاهد است و هزینههای کمرشکن اجتماعی و فرهنگی آن را پرداخت میکند.
امروزه کانون عواطف و عشق پاک میان زنان و مردان در غرب که میبایست موجب آسایش و محبت در کانونی بنام خانواده میشد به دلیل آزادی عمل نابجا و رنگارنگ و متعدد بودن انواع روابط رفاهگرای عصیان طلب در میان این دو جنسیت، قبل و بعد از ازدواج رو به سردی و تیرگی گذاشته و در موارد مشاهده و تحقیقی فراوانی موجبات گریز زنان و مردان از یکدیگر و افتادن در سیاهچالههای مخربتر دیگر تحت عنوان همجنسگرایی و بدتر از آن در مواردی تزویج یا همزیستی با برخی حیوانات خانگی را سبب گردیده است!!
گفتمان برتر حجاب در ایران
لذا طوری که آوردیم در ایران اسلامی با پشتوانه یک انقلاب عظیم ارزشی، ایدئولوژیک و دفاع مقدس و فرهنگ و داشتههای غنی ایرانی_اسلامی؛ برخی حرکتها و رفتارهای هنجارشکن مترادف و همگام با هجمههای فرهنگهای بیگانه و تهی از اصالت رونمایی کرده است و به گونه هدفمند از سوی گردانندگان خارج نشین و بهصورت کورکورانه از سوی عاملان فریبخورده داخلی قصد دارد در کنار چالشها و جنگ اقتصادی (تحریم) غرب، پازل هجمههای شکستخورده نظامی و امنیتی علیه کشور، مردم و انقلاب اسلامی ایران را تکمیل نماید.
در همین راستا اصطکاکها، سلایق و رویاروییهای گوناگون اجتماعی و فضای مجازی تحت عناوین آزادی انتخاب، آزادی عمل، رعایت حجاب، نوع پوشش، حجاب اختیاری و اجباری، حقوق مساوی زن و مرد، کنسرتهای هنجارشکن برخی مدارس، امربهمعروف و نهی از منکر، رعایت قوانین کشور، حرمت خون شهدا و انقلاب، فرهنگ دینی و ایرانی و… در حال تبارز و تبادل است.
دراینبین و اخیراً موضعگیری و اعلام رسمی ریاست قوه قضائیه حجتالاسلام رئیسی با حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نشان از عکسالعمل و اهمیت موضوع برای اصلیترین نهاد مرتبط با مباحث حقوقی_شرعی و قانونی حجاب و عفاف اجتماعی داشته و میتواند فرجام این امر را (سوای مباحث تبیینی، ارشادی و رسانهای قضیه) از منظر قانونی، قضایی و مدنی آن مشخص نماید.
جا دارد همینجا به یک مورد از هزاران تظاهر بیرونی مثبت بحث حجاب و عفاف که خالق آن دختربچه ۹ سالهای بنام ملیکا است اشارهکنیم.
ملیکای ۹ ساله که در بیمارستان بستری است در برگه جلوی در ورودی نوشته است: آقایان محترم لطفاً قبل از ورود یا الله بگویید چون باید روسری سر کنم. من امانتدار حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) هستم.
ازآنجاییکه یک بحث فلسفی معتقد است برای مطالعه هر امری به مبادی آن امر رجوع کنید و از این منظر انسانی، کودکان مظهر پاکی، لطافت طبع و صداقت هستند بهعنوان حُسن ختام در باب امر حجاب بهعنوان الگو و نمونه برتر اشاره نمودیم.
تحلیل محتوا و نتیجه
بدون شک آنچه دو سه سالی است از سوی گماشتگان معلومالحال در خارج از کشور بنام «چهارشنبههای سفید» و… طراحی و پیادهسازی رسانهای، حمایت و تهییج اجتماعی میشود مبتنی بر تداوم یکی از اصول امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا بنام «نو ویلسونیسم» یا «ریگانیسم» این بار با حربه گلوبالیسم ارزشهای غربی است که درصدد برهم زدن امنیت داخلی ملتها و دولتهای رقیب با تحمیل هزینهها و مشکلات داخلی بوده تا نهادها، مراکز و سازمانهای داخلی را از تقویت بنیههای داخلی و خارجی و پیگیری اهداف ارزشیشان در داخل و پیرامون در منطقه و جهان بازدارد. (استراتژی مهار)
ناگفته پیداست هر اقدام تهاجمی بالأخص شبیخون فرهنگی_رسانهای نباید بهزعم کوچک شمردن آنها نادیده گرفته شود بلکه میباید به گونه کارشناسی شده و سازمانی در بُعد تئوری نظیر نشستهای تخصصی با معرفی برنامههای بدیل و در بُعد عملیاتی آن با بهرهگیری از مجربان فن رسانه و تاکتیکهای اقناع و روشنگری ضمن خنثی و برملا سازی (تجربه عملی نگارنده در پیج های مجازی) با تشکیل تیمهای متخصص سایبری بهعنوان راهکار مقابلهبهمثل و بازدارندگی (نه صرفاً امرونهی) روی دست گرفته شود تا بتوان به یک اطمینان خاطر جهت تأمین مباحث امنیت روانی اجتماعی، اخلاقی و امنیت ملی دستیافت.
اینکه مسئولان و کارشناسان امور ضمن شناسایی و جبران نقاط ضربه، ضعف و کاستیها چه طرح متوازنی خواهند ریخت و فرهنگیان، رسانهها و اقشار متدین و آگاه ایرانی در برابر این فتنهها چه تدابیری خواهند سنجید بحثی جداگانه و همزمان موردعلاقه، حمایت و رصد همه دینداران و دغدغه مندان مکتبی است و امیدواریم به نفع منافع علیای کشور اسلامی و فرهنگ کهن و مشترک شرقیان مسلمان و با فرهنگ مهار شود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰