تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 8:43
کد خبر : 93361

سازمان اموال تملیکی تکلیف کالاهای مکشوفه در گمرک آستارا را مشخص کند

سازمان اموال تملیکی تکلیف کالاهای مکشوفه در گمرک آستارا را مشخص کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا سعید میرقربانی روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا گفت: در این شهرستان انبار کافی برای نگهداری کالاهای قاچاق و فاقد مجوز حمل وجود ندارد و به زودی رئیس سازمان جمع

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا سعید میرقربانی روز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری آستارا گفت: در این شهرستان انبار کافی برای نگهداری کالاهای قاچاق و فاقد مجوز حمل وجود ندارد و به زودی رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان برای رایزنی در خصوص چگونگی تعیین تکلیف این کالاها به آستارا دعوت خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت پلیس امنیت اقتصادی بر کاهش قاچاق در گمرکات آستارا موثر بوده و با تامین امکانات لازم، اثرات مثبت آن در آینده بیشتر خواهد شد و گمرک و پایانه مرزی باید به ابزارهای نو و ایکس ری های جدید و سگ های موادیاب مجهز شوند.

او افزود: قاچاق کالا به اقتصاد کشور ضربه می زند و فرصت های شغلی جوانان را حذف می کند و رسانه ها و فعالان فضای مجازی با ترویج استفاده از کالای داخلی و آگاه سازی مردم از مضرات قاچاق، با این پدید شوم مبارزه کنند.

مدیرکل گمرک آستارا نیز گفت: سازمان اموال تملیکی طبق قانون موظف است ظرف یک هفته بعد از اعلام گمرک، تکلیف کالاهای مکشوفه و ضبط شده را مشخص کند و با توجه به در حال بهسازی بودن محوطه و انبارهای گمرک، فقط ۲۵ درصد ظرفیت انبارها برای نگهداری کالاها قابل استفاده است.

کریم رسولی پیشنهاد داد سازمان اموال تملیکی از محل دو و نیم درصد هزینه نگهداری کالاها که از صاحبان آنها دریافت می شود، برای نگهداری و تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه، انباری در آستارا اجاره کند.

سرهنگ باقری نماینده هنگ مرزی آستارا نیز در این جلسه، نبود محل نگهداری اموال مکشوفه را از مشکلات مرزبانی اعلام کرد و گفت: این در شرایطی است که اگر خسارتی به کالای مکشوفه وارد شود، باید دستگاه کاشف جوابگو باشد.

پردل امیری نژاد رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز راه اندازی دستگاه های ایکس ری مدرن برای جلوگیری از قاچاق احتمالی ظروف سفالی و عتیقه جات را خواستار شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده و با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم تجارت خارجی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد