تاریخ انتشار : یکشنبه 26 بهمن 1399 - 14:37
کد خبر : 93181

فرماندار بناب: با محتکران برخورد شدید شود

فرماندار بناب: با محتکران برخورد شدید شود

شهریار فتحی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بناب با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان در یک شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم و با متخلفان اقتصادی هم باید طبق شرایط برخورد شود. وی گریزی نیز به استفاده غیرقانونی

شهریار فتحی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بناب با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان در یک شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم و با متخلفان اقتصادی هم باید طبق شرایط برخورد شود.

وی گریزی نیز به استفاده غیرقانونی از معادن و ذخایر شهرستان در کوه های«قره قشون» زد و گفت: با توجه به محدودیت منابع و معادن در شهرستان بناب باید به فکر نسل های آتی باشیم.

وی اظهار کرد: کوه های«قره قشون» در بناب نفس های آخر خود را می کشد و از این رو به هیچ وجه نخواهیم گذاشت از این معادن شن برداشت شود.

در برخورد با محتکران با هیچ کس مماشات نخواهیم کرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب هم با بیان اینکه حل مشکل معیشت و نیازهای اساسی مردم دغدغه تمام مسئولین شهرستان است، گفت: در برخورد با محتکران با هیچ کس مماشات نخواهد شد.

علیرضا دهقان شکر از تلاش ها و اقدامات پلیس امنیت، سپاه ناحیه بناب، تعزیرات، سربازان گمنام امام زمان(عج) و دیگر عوامل نظارتی مبارزه با احتکارکنندگان کالا در این شهرستان بر افزایش نظارت بر بازار به خصوص در ایام آخر سال تأکید کرد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه تقویت گروه های بازرسی در سطح شهرستان ضروری است؛ افزود: برخورد قاطع با محتکران باید در دستور کار باشد و مسئولین نظارتی به هیچ وجه سفارشات را در برخورد و نحوه برخورد با محتکران نپذیرند.

این مقام قضایی همچنین تاکید کرد: اداره تعزیرات در مواقع کشف کالاهای احتکار شده سریع دستور توزیع آن کالاها را صادر کند.

سهمیه تخم مرغ بناب افزایش یابد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب نیز در این جلسه گفت: توزیع روزانه ۲ تا ۳ تن تخم مرغ در شهرستان بناب کفاف نیاز مردم را نمی کند و بایستی نسبت به افزایش سهمیه توزیع تخم مرغ در شهرستان اقدام شود.

حبیب خانبابایی از احتمال قاچاق تخم مرغ از این شهرستان خبرداد و افزود: ضمن نظارت بر میزان تولید و عرضه تخم مرغ باید جلوی قاچاق تخم مرغ به خارج از شهرستان گرفته شود.

وی اعلام کرد: تخم مرغ بر اساس نرخ های ابلاغی بایستی به ازای هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار ریال در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

رئیس اداره صمت بناب همچنین با اشاره به بالا بودن نرخ شن و ماسه در شهرستان بناب اظهار کرد: هر تن شن و ماسه در بناب ۷۲۰ هزار ریال در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد که این میزان در شهرهای همجوار با نرخ ۴۰۰ هزار ریال است و این امر باعث گلایه های شهروندان می شود و به خاطر نبودن معدن در شهرستان بالا بودن هزینه و کرایه حمل باعث نارضایتی شهروندان شده است.

خانبابایی اعلام کرد: در سالجاری به ۳۹ پرونده تخلف صنفی در شهرستان رسیدگی و برای آنها ۵۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

وی همچنین با انتقاد از افزایش نرخ بذر هویج به هر کیلو ۱۶۰ میلیون ریال خواستار رسیدگی مسئولین به این موضوع شد.

مشکلی در تامین تخم مرغ وجود ندارد

مدیر جهاد کشاورزی بناب با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه ۲۱۰ تن تخم مرغ در سطح استان آذربایجان شرقی تولید می شودو نیاز روزانه استان ۱۰۰ تن است، اعلام کرد: هم اکنون در تأمین و تولید تخم مرغ مورد نیاز شهرستان هیچ مشکلی نداریم.

روح الله خیری افزود: سه واحد مرغداری در سطح شهرستان بناب که نیمی از کل تخم مرغ شهرستان را تولید می کنند به دلیل عدم دریافت نهاده های دامی با ارز ۴۲ هزار ریالی تولیدات خود را به بازار عرضه نمی کردند که ضمن تذکر به مدیران این واحدهای مرغداری قرار شد خدمات ارائه شده به آنها قطع شود.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد