تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 13:25
کد خبر : 89764

پرونده‌های بخش تخلفات کالا و خدمات در خراسان شمالی افزایش یافت

پرونده‌های بخش تخلفات کالا و خدمات در خراسان شمالی افزایش یافت

 سیدجواد سیدالموسوی روز پنجشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: تعزیرات حکومتی در پنج هزار و ۶۹۰ گشت مشترک با دیگر نهادهای نظارتی شرکت داشت که این گشت‌ها منجر به تشکیل پنج هزار  و ۲۰۰ پرونده تخلف در زمینه کالا و خدمات شد. وی افزود: ۴۵۴ پرونده در رابطه با قاچاق و ۲۵۶ پرونده

 سیدجواد سیدالموسوی روز پنجشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: تعزیرات حکومتی در پنج هزار و ۶۹۰ گشت مشترک با دیگر نهادهای نظارتی شرکت داشت که این گشت‌ها منجر به تشکیل پنج هزار  و ۲۰۰ پرونده تخلف در زمینه کالا و خدمات شد.

وی افزود: ۴۵۴ پرونده در رابطه با قاچاق و ۲۵۶ پرونده نیز در رابطه با تخلفات بهداشتی و پزشکی تشکیل شده است.

وی با بیان این که ارزش پرونده‌های تشکیل شده از ابتدای سال تا کنون ۵۴ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال است اظهار داشت: بیشترین آمار فراوانی تخلفات مربوط درج نشدن قیمت با هزار و ۹۷۰ مورد، گرانفروشی با ۶۹۰ مورد و صادر نشدن فاکتور با ۵۸۲ مورد است.

وی از رشد چهار درصدی قاچاق کالا در استان نیز خبر داد و افزود: پروند های قاچاق قابل اعتنایی که در استان کشف شده است قاچاق ماینر است  که علاوه بر ضبط کالا منجر به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون جزای نقدی نیز شده است.

سیدالموسوی در مورد پرونده های ملی تشکیل شده در استان نیز گفت: ۱۱۰ تن پلی اتیلین سنگین که خارج از شبکه توزیع شده بود کشف شد و متهمان به پرداخت جریمه نقدی و ۹۹۶ میلیون ریالی در حق دولت و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه بدل از سهم دولت محکوم شدند.

وی از تشکیل ۷۴ پرونده در حوزه دارو شامل گرانفروشی، تقلب و قاچاق دارو خبر داد و گفت: این پرونده ها منجر به جریمه ای بالغ بر سه میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال و  ۳۱ پرونده پزشکی زیرمیزی و تخلفات پرشکی نیز رسیدگی و منجر به پرداخت۷۴۹ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال جریمه شد.

وی اظهار داشت: نظارت ها و جرایم با حجم تخلفات هم خوانی ندارد و ۵۰ درصد تخلفات به علت نبود نظارت های دقیق و کافی شناسایی نمی شود و همین امر موجب می شود این اقدامات بازدارنده نباشد.

وی نبود نظارت مستمر و نتیجه بخش را منتج از نبود ابزار و نیروی لازم دانست و افزود: در صورتی بازرسی ها در کنار قوانین نظارتی بازدارنده است که مستمر و احکام صادره نیز سنگین باشد.

وی فروش اجباری کالا هایی را به همراه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تخلف دانست و افزود: برخی از تخفیف ها به ویژه تخفیف های تعجب آوری که در فروشگاه های زنجیره ای داده می شود واقعی نیست و ریشه در عدم ثبت قیمت واقعی کالا دارد و این فروشگاه ها در رقابتی ناسالم حق مصرف کننده را تضعیف می کنند.

پنج هزار و ۵۷۶ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد در زمینه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی، سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی و در مجموع ۲۵ هزار و ۹۱۸ واحد صنفی در خراسان شمالی فعال است و شمار اتحادیه های صنفی استان نیز ۱۳۸ اتحادیه است.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد