تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 - 11:24
کد خبر : 88426

دریافت شناسه برای ۲ گروه کالا در چهارمحال و بختیاری الزامی شد

دریافت شناسه برای ۲ گروه کالا در چهارمحال و بختیاری الزامی شد

غلامرضا قائدامینی روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: بر اساس آیین‌نامه اجرایی تبصره۳ ماده ۱۳ مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دریافت شناسه برای عرضه ۱۲ گروه کالایی در کشور الزامی شده است که اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری با اولویت ۲ گروه لوازم‌خانگی و منسوجات و پوشاک در دستور کار قرار دارد. وی

غلامرضا قائدامینی روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: بر اساس آیین‌نامه اجرایی تبصره۳ ماده ۱۳ مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دریافت شناسه برای عرضه ۱۲ گروه کالایی در کشور الزامی شده است که اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری با اولویت ۲ گروه لوازم‌خانگی و منسوجات و پوشاک در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در این طرح تمامی واردکنندگان و تولیدکنندگان باید عملکرد خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و پس از دریافت شناسه، کالای خود را با این شناسه به بازار عرضه کنند.

قائدامینی با بیان اینکه الزام دریافت شناسه برای گروه کالایی لوازم‌خانگی در چهارمحال و بختیاری وارد مرحله عملیاتی شده است، تصریح کرد: در این گروه هشت قلم کالا شامل تلویزیون، یخچال و فریزر، کولرگازی، اسپیلت، ماشین‌های ظرف‌شویی و لباس‌شویی، ماکرویو و جاروبرقی قرار دارد.

وی یادآور شد: مراحل اطلاع‌رسانی برای مراجعه تولیدکنندگان و واردکنندگان گروه کالایی پوشاک و منسوجات به سامانه جامع تجارت و دریافت شناسه در استان در حال انجام است و این طرح از ابتدای اسفند وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

سرپرست معاون بازرسی، نظارت و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با اجرای طرح عرضه کالا با شناسه، امکان ورود کالاهای قاچاق به بازار به حداقل می‌رسد و حمایت از تولید داخلی به شیوه‌ای مناسب دنبال می‌شود.

قائدامینی با بیان اینکه اجرای طرح الزام شناسه برای کالا می‌تواند در طولانی‌مدت در فرآیند تعدیل قیمت‌ها اثرگذار باشد، گفت: برای اجرای این طرح به‌ صورت همزمان در استان‌های هم‌جوار نیز هماهنگی‌های صورت گرفته است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، شناسه کالا، شناسه‌ای است که به مجموعه‌ای از خصوصیات یک کالا از قبیل جنس، نوع، مدل، نام تجاری و نوع کاربری و به عبارت بهتر شناسنامه کالا، نسبت داده می‌شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه‌های تخصصی مربوطه این خصوصیات را به ازای هر کالا استخراج می‌کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد