تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 10:04
کد خبر : 87912

رشد ۱۵۴ درصدی کشفیات کالای قاچاق در کرمانشاه/ انهدام ۲۳ باند و دستگیری ۲۰۰۰ قاچاقچی

رشد ۱۵۴ درصدی کشفیات کالای قاچاق در کرمانشاه/ انهدام ۲۳ باند و دستگیری ۲۰۰۰ قاچاقچی

 سردار “علی اکبر جاویدان” در نشست رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با مدیران انتظامی کرمانشاه از تشکیل ۲۳۰۶ فقره پرونده قاچاق در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این خصوص نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۰۱۳ پرونده تشکیل شده بود، ۱۵ درصد افزایش داشته ایم. جاویدان در ادامه به تفکیک

 سردار “علی اکبر جاویدان” در نشست رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با مدیران انتظامی کرمانشاه از تشکیل ۲۳۰۶ فقره پرونده قاچاق در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: در این خصوص نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۰۱۳ پرونده تشکیل شده بود، ۱۵ درصد افزایش داشته ایم.

جاویدان در ادامه به تفکیک ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده پرداخت و گفت: از مجموع پرونده های تشکیلی امسال، ۲۰۹۶ پرونده کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان ارزش آنها بوده و ۱۵۲ پرونده نیز ارزشی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان داشته اند که به ترتیب ۱۳ و ۷۵ درصد نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته رشد داشته اند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه به پرونده های تشکیل شده بالای ۵۰۰ میلیون تومان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۵۸ فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده که نسبت به ۳۶ پرونده سال گذشته، ۶۱ درصد رشد نشان می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری ۲۰۵۸ قاچاقچی در ۱۰ ماه سپری شده از سال اشاره و اظهار کرد: این تعداد دستگیری نسبت به سال قبل که ۱۶۵۰ نفر بوده، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

 جاویدان باندهای منهدم شده قاچاق را نیز ۲۳ مورد ذکر کرد و گفت: امسال همچنین ۱۱۶۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از اجرای ۱۷ طرح اختصاصی مقابله قاچاق کالاهای ممنوعه، کالاهای دخانی و سوخت و دام طی ۹ ماهه خبر داد و گفت: ارزش کشفیات صورت گرفته در این طرح ها به بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان می رسد تا در مجموع کرمانشاه رتبه ۱۶ کشور را به خود اختصاص دهد.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های ماموران انتظامی استان و خصوصا پلیس امنیت اقتصادی برای مقابله با پدیده قاچاق، گفت: خوشبختانه اراده کافی برای این کار و برخورد با قاچاقچیان وجود داد که حاصل آن کشفیات خوب صورت گرفته، بوده است.

جاویدان همچنین با اشاره به نوپا بودن پلیس امنیت اقتصادی، خواستار تقویت بیشتر این پلیس از سوی ناجا به منظور ورود جدی تر آن در بحث های مربوط به جرائم خاص اقتصادی نظیر پولشویی، ارتشاء، فرار مالیاتی و … شد و گفت: در استان نیز تلاش می کنیم امکانات مورد نیاز این پلیس را فراهم و از نظر نیروی انسانی نیز تقویت شود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد