تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 - 12:17
کد خبر : 107733

"کاهش تجملات" آمار ازدواج را در استان چهارمحال و بختیاری افزایش داد

"کاهش تجملات" آمار ازدواج را در استان چهارمحال و بختیاری افزایش داد

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، ازدواج در سال‌های متمادی با افزایش تجملات و هزینه‌های سرسام‌آور تبدیل به معضلی در خانواده‌ها و اجتماع شده است که مسئولان و خانواده‌ها را بر آن داشته تا اقدامات تشویقی از

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، ازدواج در سال‌های متمادی با افزایش تجملات و هزینه‌های سرسام‌آور تبدیل به معضلی در خانواده‌ها و اجتماع شده است که مسئولان و خانواده‌ها را بر آن داشته تا اقدامات تشویقی از قبیل اختصاص تسهیلات و تبلیغ ازدواج آسان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

تورم، رکود، افزایش تصاعدی قیمت وسایل و ملزومات ازدواج و زندگی مشترک، مسکن و نهادینه‌ شدن فرهنگ تجمل‌گرایی از عمده مشکلات تشکیل خانواده و زندگی مشترک محسوب می‌شود که با همه زمینه‌سازی‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی توفیق چندانی حاصل نشده و آمار ازدواج رشد قابل‌ توجهی نداشته است.

چیرگی انواع مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، مسکن و اشتغال هنوز شعله می‌کشید که بحران کرونا نیز اضافه شد و همه حساب و کتاب‌ها را با قدرت بیشتری برهم ریخت، اینجا بود که برگزاری مجالسی چون عقد و عروسی به علت عدم تجمع و ابتلا به ویروس تازه‌وارد، منع شد اما با ضرورت کاهش رفت و آمدها و تجمعات، مردم به فکر سازگاری با محدودیت‌ها افتادند و از این‌ رو مجالس را با تعداد محدود و حداقل تجملات برگزار کردند.

  آمار ازدواج در ۹ ماهه ابتدای سال گذشته، ۶ درصد افزایش یافت  

طهماسب شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: جمعیت جوان ۱۸ تا ۳۵ سال استان ۳۲۱ هزار و ۹۸۶ نفر از کل جمعیت بیش از ۹۰۰ هزار نفری استان است. تقریبا ۳۴ درصد جمیعت استان جوان و شهرستان‌های فارسان، لردگان و شهرکرد به ترتیب جوان‌ترین شهرستان‌های استان هستند.

معاون فرهنگی و امور جوانان سازمان ورزش و جوانان استان عنوان داشت: میانگین سنی ازدواج براساس آخرین آمار  در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۲۷٫۰۵ سال است و میانگین سنی طلاق در نیمه اول سال پیش ۳۴٫۰۵ سال است که هر دو آمار نسبت به سال ۵، تقریبا افزایش داشته است.

شیروانی بیان داشت: آمار ۹ ماهه اول سال ۹۹ نشان می‌دهد که ازدواج ۶هزار و ۲۰۶ مورد بوده و در مدت مشابه سال قبل از آن، ۵ هزار و ۸۵۵ مورد بوده که ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد و میانگین کشوری نیز در همین مدت ۳ درصد افزایش داشته است.

وی از آمار طلاق در سال قبل خبر داد و گفت: در ۹ ماهه سال پیش هزار و ۱۱۲ مورد طلاق و در مدت مشابه سال ۹۸، هزار و ۱۱۰ مورد بوده که تقریبا ثابت است این آمار در کشور یک درصد کاهش داشته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان سازمان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۲۰ متقاضی در خواست تسهیلات ازدواج داشتیم که از این تعداد۸۶ درصد تسهیلات دریافت کرده‌اند و میانگین کشوری در این مورد ۸۲ درصد بوده که این میانگین در استان بیشتر بوده است.

نقش موثر دولت در نابسامانی‌های جمعیتی/ رتبه ۱۴۶ ایران در ازدواج و فرزندآوری گلایه آیت الله مدرسی از گرانی‌های افسارگسیخته؛ گرانی جوانان را از ازدواج و فرزندآوری دور کرده است ۸۲۳ هزار نفر در سال ۹۹ وام ازدواج گرفتند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از تسنیم آمار ازدواج در سالی که کرونا همه‌گیر و تجمعات ممنوع شد در استان چهارمحال و بختیاری ۶ درصد افزایش داشت که به نظر می‌رسد دوری از تجملات و ریخت‌‌ و پاش‌های مرسوم از دلایل عمده آن بوده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد