تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 - 15:09
کد خبر : 87311

توسعه کشور در گرو تقویت اقتصاد دانش بنیان است

توسعه کشور در گرو تقویت اقتصاد دانش بنیان است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، هدایت الله جمالی پور شامگاه سه شنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان افزود: جلسات اقتصاد مقاومتی با تاکید و اولویت قرار دادن بهبود فضای کسب‌وکار وحمایت از  سرمایه‌گذاری در استان برپا می‌شود. وی با بیان اینکه  سیاست های اقتصاد مقاومتی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، هدایت الله جمالی پور شامگاه سه شنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان افزود: جلسات اقتصاد مقاومتی با تاکید و اولویت قرار دادن بهبود فضای کسب‌وکار وحمایت از  سرمایه‌گذاری در استان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه  سیاست های اقتصاد مقاومتی باید یک تحول اقتصادی را در استان به وجود بیاورد، اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی تنها رسیدن به خودکفایی داخلی مد نظر نیست بلکه در آن دست یابی به یک اقتصاد توانا با نگاه فراملی مورد توجه است.

جمالی پور با تاکید بر استفاده از تجربیات گذشته و بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت های موجود برای دستیابی رشد اقتصادی، ادامه داد: اگر برای مشکلات اقتصادی خود چاره اندیشی نکنیم آنها تبدیل به بحران خواهند شد.

استاندار قزوین اظهار داشت: در حوزه نوآوری هنوز راه های نرفته زیادی داریم و با وجود نیروهای انسانی متخصص و خلاق باید بتوانیم در این بخش کارهای بزرگتری انجام داده و ایده های خود را به ثروت تبدیل کنیم.

 نماینده عالی دولت در استان قزوین با تاکید بر تلاش برای پیوند عمیق بین صنعت و دانشگاه،افزود: نظام آموزشی ما تا الان آموزش‎های دانشگاهی و تئوری محض بوده و مراکز علمی فقط یک بعد از وظیفه تربیت نیروی انسانی را برعهده داشته اند و همین موضوع مشکلات زیادی را برای جامعه ما به دنبال داشته است.

وی با بیان ابنکه در نظام آموزشی ما به خلاقیت و نوآوری کمتر توجه شده است، اضافه کرد:  اغلب جوانان و نوجوانان ما طی فرایند آموزشی که تربیت می شوند  اعتماد به نفس ندارند و  فقط منتظر هستند تا به بدنه دولت افزوده شوند.

استاندار قزوبن تاکید کرد: مشکلات کشور نشان می دهد که ما چاره ای جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نداریم و باید این روند را شتاب دهیم.

جمالی پور افزود: در شرایط  تحریم ها، واحدهای دانش بنیان نقش محوری و اساسی در اقتصاد دارند و به خودکفایی و کاهش وابستگی ما به خارج کمک زیادی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد دانش بنیان به ما کمک می کند که از جوانان خودمان استفاده کنیم و مشاغل مختلف را با استفاده از ظرفیت های داخلی ایجاد کنیم .

استاندار قزوین با ییان اینکه استان قزوین ظرفیت های زیادی برای توسعه اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله خدماتی، صنعتی،کشاورزی و گردشگری دارد افزود: برای توسعه اقتصادی باید فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران معرفی و زمینه حمایت از آنها فراهم شود.

 کارخانه نوآورانه در قزوین ایجاد می شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین نیز در این نشست گفت:‌ با استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان استان قزوین کارخانه نوآوری ایران در قزوین ایجاد می‌شود.

ابوالفضل یاری اظهار داشت: این  کارخانه بستری برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان، ایجاد زیست بوم کارآفرینی برای فناوران و نوآوران و بستری برای اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل خواهد بود.
یاری افزود: این کارخانه نوآوری یکی از بزرگ‌ترین مرکز استقرار کارآفرینان و متخصصان در کشور خواهد بود که با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک علم و فناوری اجرا  خواهد شد.

وی با تاکید بر اجرایی نمودن طرح های اقتصادی و اشتغال زا منطبق با اسناد توسعه و آمایش استان،گفت: بدون توجه به این سند، توسعه استان با چالش و مانع روبرو خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد