تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1399 - 6:59
کد خبر : 85495

کشف بیش از ۵ هزار قلم فرآورده دارویی قاچاق در کاشان

کشف بیش از ۵ هزار قلم فرآورده دارویی قاچاق در کاشان

محسن تقی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بازرسان این معاونت طی ۹ ماه گذشته  ۶۶۲ مورد بازرسی انجام دادند که در این مدت، بیش از ۵۲۰۰ قلم محصول قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و چهار میلیون ریال کشف شد. وی افزود: این اقلام شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو و تجهیزات و

محسن تقی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بازرسان این معاونت طی ۹ ماه گذشته  ۶۶۲ مورد بازرسی انجام دادند که در این مدت، بیش از ۵۲۰۰ قلم محصول قاچاق به ارزش بیش از یک میلیارد و چهار میلیون ریال کشف شد.

وی افزود: این اقلام شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی قاچاق و تاریخ گذشته بود که به دستور دادستان توقیف شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بازرسی‌ها با محوریت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در قالب گشت مشترک همراه با کارشناسان صمت، تعزیرات حکومتی و پلیس انجام می‌شود و این معاونت آماده هرگونه همکاری در زمینه دریافت شکایات و استعلام‌های لازم محصولات سلامت محور را دارد.

تقی زاده با هشدار نسبت به استفاده از کالاهای قاچاق سلامت محور، تأکید کرد: کالاهایی که به صورت قاچاق و خارج از فرایند و مبادی قانونی وارد کشور می‌شود، هیچ گونه نظارتی بر شرایط نگهداری و حمل این کالاها صورت نمی‌گیرد و عنوان یک کالای غیربهداشتی تلقی شده و مورد تائید هیچ آزمایشگاهی نیست.

وی ادامه داد: نظارت بر کالاهای سلامت محور شامل دارو، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مواد و فراورده‌های خوراکی آشامیدنی و آرایشی بهداشتی از اولویت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالاست که عرضه غیرقانونی آن‌ها عوارض و مشکلات جبران‌ناپذیری بر سلامت شهروندان دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالاهای سلامت محور مصرفی، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق افزایش پیدا کند و از آثار سوء آن مطلع شوند و راه‌اندازی سامانه تیتک (TTAC) گام بزرگی برای شناسایی اصالت کالا  است.

وی گفت: رویکرد مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور جنبه پیشگیرانه دارد و مردم جهت اطمینان می‌توانند با استعلام از سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲، سایت www.ttac.ir و شماره تماس ۶۱۸۵-۰۲۱ و دریافت بارکد دو بعدی با استفاده از نرم‌افزار موبایلی اقدام به خرید کنند.

تقی زاده تأکید کرد:  شهروندان با دقت مشخصات محصول را کنترل کنند که شماره پیامک یا شماره تلفنی که به جای شماره‌های یاد شده بر محصول درج شده باشد جعلی است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد