تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 6:45
کد خبر : 79075

پایگاه اینترنتی «پیشگیری سبز» به همت دانشجویان دانشکده پرستاری ملایر راه‌اندازی شد

پایگاه اینترنتی «پیشگیری سبز» به همت دانشجویان دانشکده پرستاری ملایر راه‌اندازی شد

مجید تیموری، مسئول گروه پیشگیری جهادی شهید سیاهکالی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: از مدت‌ها پیش گروه جهادی شهید سیاهکالی رسالت خود را پیشگیری از بیماری‌ها قرار داده بود که در دوران ماقبل کرونا، این رسالت به صورت حضوری و از طریق اردو‌های یک روزه‌ی فشرده‌ی جهادی انجام می‌شد. اما دوران کرونا،

//

مجید تیموری، مسئول گروه پیشگیری جهادی شهید سیاهکالی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: از مدت‌ها پیش گروه جهادی شهید سیاهکالی رسالت خود را پیشگیری از بیماری‌ها قرار داده بود که در دوران ماقبل کرونا، این رسالت به صورت حضوری و از طریق اردو‌های یک روزه‌ی فشرده‌ی جهادی انجام می‌شد. اما دوران کرونا، فرصتی برای این گروه بوجود آورد که دقیقا مصداق همان سخن حاج قاسم مبنی بر اینکه «فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست»، برای ما تداعی و ملموس شد؛ بنابراین از همان ابتدا این گروه کار خود را رها نکرد و اتفاقا با قدرت و بی وقفه ادامه داد که چندی پیش نیز به عنوان هسته‌ برتر خدمات اجتماعی جهادی جشنواره‌ نجم بسیج دانشجویی استان همدان انتخاب شد.

تیموری اضافه کرد: در ادامه این مسیر نیاز ورود به بستر‌های مجازی با هدف بهره مندی تعداد بیشتری از مردم به شدت احساس می‌شد؛ به همین سبب در صدد راه اندازی یک پایگاه اینترنتی شدیم که اکنون این پایگاه با عنوان گروه پیشگیری سبز preventiongroup.ir آماده‌ خدمت رسانی به مردم است و البته هنوز در مراحل ابتدایی قرار داریم و امید داریم که این سایت بتواند نقش مهمی در افزایش کیفیت سلامت مردم اجرا کند.

مسئول گروه پیشگیری جهادی شهید سیاهکالی با اشاره به اینکه گروه پیشگیری جهادی شهید سیاهکالی وارد فاز مهمی از خدمت رسانی خواهد شد، تاکید کرد: پایگاه اینترنتی گروه پیشگیری سبز در زمینه آموزش سلامت و ایجاد فرهنگ زندگی سالم مبتنی برپیشگیری سلامت، فعالیت خود را با ارائه خدمات غربالگری، مشاوره و آموزش سلامت در بستر مجازی شروع کرده است و متشکل از متخصصان و کارشناسان توانمند سلامت و به روز در رشته‌های پرستاری، پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، تغذیه و مامایی است و با همکاری هم ارتقای سلامت جامعه محور را دنبال می‌کنند.

وی گفت: هدف گروه پیشگیری سبز کاهش ابتلا به بیماری، شناسایی زودهنگام و ارتقای توانایی خودمراقبتی است که این اهداف را از طریق آموزش و پژوهش در فضای مجازی دنبال می‌کند. کار ما در جهت ارتقای سلامت عمومی از طریق ارائه آموزش‌های پیشگیرانه برای همه دنبال خواهد شد. همه سیستم‌های کارآمد بهداشت عمومی در بخش روان و جسم، پیشگیری و درمان را مدت‌ها قبل از رسیدن به نقطه بحرانی در روندبیماری شروع می‌کنند. ما پیشگیری را شروع می‌کنیم، علائم را شناسایی می‌کنیم و با ارائه برنامه‌های کاربردی و علمی آموزشی امیدوار به توقف و معکوس کردن روند بیماری هستیم که این می‌تواند نمایانگر فلسفه‌ی این حرکت باشد.

تیموری خاطرنشان کرد: این خیر بزرگ نه تنها از میزان درد و آلام بیماران می‌کاهد بلکه بار اقتصادی هزینه‌های درمانی سنگین بر دوش بیماران و سیستم سلامت کشور را کاهش خواهد داد. گروه پیشگیری سبز به دنبال اجرای برنامه‌های مهم پیشگیری در بخش سلامت از بیماری‌های تن و روان گرفته تا آسیب‌های محیط مجازی برای عموم جامعه در سطح ملی است. گروه به دنبال تعامل با سیاستگذاران و تشویق به پیگیری جدی‌تر برنامه‌های پیشگیرانه در نظام سلامت است. آگاهی عمومی و یادگیری برای افزایش توانایی خود مراقبتی جزء برنامه‌های ضروری برای اجرای برنامه‌های پیشگیری سلامت است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: آموزش‌های سایت پیشگیری سبز یک فضای تعاملی آنلاین است که همه افرادی که در ایران عزیزمان به شبکه اینترنت دسترسی دارند، رایگان تمامی اطلاعات به روز و علمی آموزشی سایت گروه پیشگیری سبز در مورد پیشگیری از بیماری‌های گوناگون در اختیار خواهند داشت. همچنین در آینده‌ای نزدیک، در این بستر برای اولین بار شاهد غربالگری آنلاین به جهت کمک به تشخیص میزان خطر ابتلای افراد مستعد و در معرض خطر و نیز خدمات مشاوره‌ای آنلاین به منظور ارتباط گیری مردم عزیز با کارشناسان و متخصصان مربوطه خواهیم بود.

وی در پایان گفت: چشم اندازی که برای ما از این بستر مورد انتظار است کمک در افزایش بهبود کیفیت زندگی جامعه از طریق: آگاه سازی و خودتوانمندی مردم در حوزه سلامت، کاهش آمار بیماری‌ها و نیز تعداد روز‌های بستری شدن و کاهش هزینه‌های خدمات درمانی مردم و سیستم سلامت کشور می‌باشد که امیدواریم با عنایت خدا و دعای حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و مردم عزیز، بتوانیم شاهد وقوع آن‌ها باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد