تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 - 3:49
کد خبر : 84664

مجلس به دنبال حذف ارز داور و کالا‌های اساسی در بودجه ۱۴۰۰ است

مجلس به دنبال حذف ارز داور و کالا‌های اساسی در بودجه ۱۴۰۰ است

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچگونه تاثیری در زندگی مردم نداشته است. این سیاست ارزی که دارو و کالا‌های اساسی را شامل می‌شود که شکست خورده است. درحال حاضر به کالا‌های اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچگونه تاثیری در زندگی مردم نداشته است. این سیاست ارزی که دارو و کالا‌های اساسی را شامل می‌شود که شکست خورده است. درحال حاضر به کالا‌های اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد، ولی با قیمت ارز آزاد به دست مردم می‌رسد.

وی ادامه داد: دارو را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌کند، ولی قیمت تمام شده آن با ارز آزاد به دست مردم می‌رسد. از طرفی دیگر همین دارویی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود با کشور‌های همسایه قاچاق می‌شود. درخصوص داروی انسولین این موضوع به خوبی مشاهد شد.

نماینده مردم فارس در ادامه تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالا‌های اساسی زمینه ایجاد رانت و فساد شده است. افرادی که مرتبط با دولت، مرتبط با وزارت صمت، مرتبط با بانک مرکزی هستند از این رانت‌ها استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با شاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو باید حذف شود و مابه التفاوت آن با ارز نیمایی در اختیار بیمه‌های خدمات درمانی قرار گیرد تا بیمه‌ها پوشش دارویی خود را افزایش دهند. در این صورت زمینه رانت از بین می‌رود و یارانه دارو هم مستقیم به مصرف کننده داده می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه ۱۴۰۰ کلید خورده است. انشالله در سال آینده این سیاست ارزی دیگر ادامه نخواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد