تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 - 6:57
کد خبر : 23716

اعتیاد و مداخله اطرافیان ۲ عامل اصلی طلاق در شهر اراک

اعتیاد و مداخله اطرافیان ۲ عامل اصلی طلاق در شهر اراک

زهرا فرجی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پژوهش به سفارش دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی انجام شد و بر اساس یافته های آن درآمد ناکافی، بی مسئولیتی و نداشتن مهارت های زندگی نیز از دیگر دلایل بروز طلاق در بین زوج های اراکی شناسایی شده است.وی توضیح

زهرا فرجی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پژوهش به سفارش دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی انجام شد و بر اساس یافته های آن درآمد ناکافی، بی مسئولیتی و نداشتن مهارت های زندگی نیز از دیگر دلایل بروز طلاق در بین زوج های اراکی شناسایی شده است.
وی توضیح داد: این پژوهش به صورت میدانی در بازه زمانی سال های ۸۹ تا ۹۴ در این شهرستان انجام شده و در آن از نگاه افراد متقاضی طلاق، مسئولیت پذیری پایین، بدبینی و وابستگی به اطرافیان همسر از علل جدی در اختلافات زناشویی زوج های اراکی و تقاضای طلاق بوده است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: براساس این تحقیق، همدلی، صفا، صمیمیت و محبت برای انتخاب همسر درجه اهمیت بالایی دارد و این در حالی است که داشتن امکانات اقتصادی مانند سرپناه و سایر امکانات رفاهی و همتایی اقتصادی به عنوان موارد تشکیل دهنده معیار اقتصادی انتخاب همسر در بین سایر معیارها امتیاز کمتری دارد.
فرجی افزود: یافته های این پژوهش بیان می کند که نگاه واقع بینانه ای در بین زوج ها در مورد ملاک برای انتخاب همسر حاکم است و با وجود معیارهای مهمی که در پایداری و تداوم نهاد خانواده نقش دارند اما به دلیل عملی نشدن این معیارها، زمینه اختلاف بین زوج ها ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: بی توجهی و نادیده گرفتن زوج ها، می تواند ناشی از بهم خوردن تعادل در ازدواج براثر مسائل جمعیت شناختی از یک سو و تقویت ارزش ازدواج در ساختارهای مردسالارانه و سنتی موجود به عنوان یگانه راه کسب مشروعیت و هویت اجتماعی افراد باشد.
مشاور امور زنان و خانواده استاندار مرکزی افزود: بر اساس نتایج این تحقیق، بین شاخص هایی مانند درصد اشتغال کل، درصد اشتغال زنان، تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی به ازای هر یک هزار نفر، درصد باسوادی در جامعه و طلاق رابطه معنادار وجود دارد، به طوری که افزایش این عوامل بر اساس آمار موجود به کاهش طلاق منجر می شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: تنظیم سیاست های بلند مدت در حوزه علمی و فرهنگی، تدوین سند و برنامه های جامع کنترل و کاهش آسیب طلاق در سه محور از پیشنهادات مهار آسیب طلاق در این پژوهش است.
وی، محورهای مورد نظر را شامل تصویب قوانینی برای جلوگیری از آسان بودن فرآیند طلاق برای زوج ها به ویژه در طلاق های توافقی، فعال شدن مراکز مشاوره و اورژانس خانواده در همان مرحله ابتدایی درخواست طلاق در مراکز خدمات قضایی و حساسیت بیشتر قاضی در شعبه های خانواده در صدور حکم سازش نداشتن برای زوج ها و تلاش برای تحکیم خانواده عنوان کرد.
۵۲۶ هزار نفر در کلانشهر اراک زندگی می کنند.
در هشت ماه اخیر ۲ هزار و ۱۲۵ مورد واقعه طلاق در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد یک هزار و ۷۱۸ طلاق در حوزه شهری و ۴۰۷ طلاق در حوزه روستایی رخ داده است که در حوزه شهری، اراک با ۱۴۲ مورد بیشترین آمار فراوانی طلاق را دارد.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد