تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1396 - 6:47
کد خبر : 7814

چرا بد حجاب ها هم شب قدر می آیند+تصاویر

چرا بد حجاب ها هم شب قدر می آیند+تصاویر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ثامن؛ شب های قدر بهترین فرصت برای تضرع به درگاه معبود بی نیاز است در این شب ها درهای رحمت الهی باز است  بندگان برای عاقبت بخیری دست به دعا برمی دارند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ثامن؛ شب های قدر بهترین فرصت برای تضرع به درگاه معبود بی نیاز است در این شب ها درهای رحمت الهی باز است  بندگان برای عاقبت بخیری دست به دعا برمی دارند این شب های برای همه است شاید مشاهده کردن باشید افرادی که ظاهر مناسب اسلامی ندارند اما مقید به اعمال شب قدر و تضرع به درگاه خداوند است شاید برای برخی ها این مسئله سوال باشد که چگونه این ها با این ظاهر این چنان به در گاه خداوند رازو نیاز می کنند.
 

یا کودکان کم  سن و سالی را می بینیم که مشتاق تر از بزرگ تر در این مراسم ها شرکت می کنند و آنچه بزرگ تر ها  انجام می دهند آنها هم انجام می دهند آنهایی که شاید در خانه کمکی حتی برای برداشتن یک لیوان هم نکنند  در پذیرای از شب زنده داران از هم سبقت می گیرند و مشتاقانه می خواهند که در این مجالس کمک کنند، به واقع اینجا چه خبر است!

برخی زمان ها مانند برخی مکان ها مقدس است

حجت الاسلام و المسلمین جواد سلیمانی امیری کارشناس مسائلی دینی در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت: خداوند متعال همچنان که برخی از  مکان ها را مکان های مقدسی قرار داده  که حضور در آن مکان ها موجب می شود گناه کردن برای انسان ها سخت شود و توبه و بازگشت به خداوند آسان شود مانند سرزمین مکه که وادی مقدسی است همانطور برخی از زمان ها را زمان مقدسی قرار داده است.

وی بیان داشت: خداوند متعال برای بندگان زمینه بازگشت فراهم کرده است، شب قدر شبی است که ملائکه به زمین فرود می آیند و به تعبیر شهید مطهری انسان لا به لای بال های ملائکه قدم می زند، خداوند متعال بر همین اساس به دل آنهایی که می خواهند به سمت او بازگشت کنند که با هر گناهی هم که دارند در این مجالس حضور پیدا کنند و به ذکر و توبه و یاد خدا مشغول شوند.

خدا زمینه را برای همه بندگان فراهم کرده

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: چون چنین زمینه هایی را خداوند متعال برای بندگان فراهم کرده است نباید متدینین کاری کنند که افرد هرچند با ظاهر نامناسب به این فضا وارد شدند و در این مجالس شرکت کردند  از رفتار دیگران منزجر شوند.

سلیمانی امیری افزود: ما که بیشتر از خداوند متعال دلمان برای اسلام  و اصلاح انسان ها نمی سوزد وقتی خداوند برای این افراد زمینه فراهم کردند ما نباید باعث شویم آنها از مسیری که آمدند پشیمان شوند، ما وقتی به زندگی خودمان هم نگاه کنیم خواهیم دید که این شب های قدر نقطه ای برای خیزش ما هم در مسیر معنوی در زندگیمان بوده است این فرصت برای همه بندگان خدا فراهم است.

کارشناس مسائلی دینی  خاطر نشان کرد: چه بسا خودمان هم روزی اهل گناه بودیم، دچارغفلت بودیم و گناهانی را داشتیم که اگر ظاهرش هم گناه نبود باطنش گناه بود ولی در این مجالس شرکت کردیم و خداوند متعال ما را بخشید و زمینه برای قرار گرفتن در مسیر صالحان فراهم شد.

نباید به بهانه ظاهر نامناسب راه را برای دیگران ببندیم

وی تاکید کرد: اگر بنا باشد که برخی ها تصور کنند افراد با ظاهر نامناسب به این مجالس نیایند باید آن شب هایی که خودمان در این مجالس شرکت می کردیم را ممنوع اعلام می کردیم ، باز بودن این راه ها باعث رشد ما شده است اگر  برخی افراد در برخورد با دیگران به خودشان مراجعه کنند مشاهده می کنند که خودشان هم گناهانی را داشتند که وارد این مجالس شدند و مسیر زندگیشان تغییر کرد و نباید به بهانه ظاهر نامناسب راه را برای دیگران ببندیم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مجالس دعا از جمله در شب های قدر باید به روی همگان باز باشد تا ان شاالله افراد وارد این فضا شوند و دگرگونی برایشان ایجاد شود حتی اگر چند سال هم این مسئله تکرار شود و این دگرگونی از حیث حجاب و رفتار ایجاد نشود باز هم مجالس به روی همه  باید باز باشد.

سلیمانی امیری تصریح کرد: چرا با اینکه ما اهل گناه هستیم اما به خداوند متعال امیدواریم، چون  وجه امیدواری این است که هر زمان که خواستیم به سمت خدا باز گردیم همه درها به رویمان باز باشد، اگر زمانی احساس کنیم  که خداوند دیگر ما را نمی پذیرد این خودش بزرگترین گناه است.

آنهایی که به خدا امید دارند در شب قدر می آیند

وی اظهار داشت: خداوند می فرماید اگر گناهانتان به اندازه کوه هم باشد نا امید نشوید، چرا خداوند این مسئله را میگوید؟  زیرا اگر  بنده از خدا ناامید شود دست به فساد های بزرگتری خواهد زد، پس اینهایی ظاهر نامناسب دارند اما در مجالس دعای شب قدر شرکت می کنند به خداوند امید دارند.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: نفس به امیدوار بودن به خداوند مصداقش حضور در این مجالس است، که خودش مانع گناه و مانع افزایش فساد است  نور امیدی است که انسان روزی به سوی خداوند  باز خواهد گشت، بر این اساس وقتی خداوند به بندگان می فرمایید هر گاه خواستید به سوی من باز گردید را برایتان باز است نباید مجلسی که به نام خداوند است به روی انسان ها با هر ظاهرو عقیده ای  بسته شود، وقتی درب این مجالس به روی مردم باز باشد امید به خدا و بازگشت زنده می شوند.

 

کودکان در شب های قدر درس عملی می بینند

وی همچنین در پاسخ به این سوال که ضرورت حضور کودکان کم سن و سال در این مجالس چست؟ گفت: شب های قدر فرصت بسیار خوبی برای آشنا کردن کودکان و نوجوانان با فرهنگ و اعتقادات اسلامی است .

سلیمانی امیر تاکید کرد: کودکان در این مجالس می بینند که بزرگ تر ها که به نظرشان عاقل تر هستند، باور به یک خدا دارند برای انها اهل بیت (ع) به عنوان یک حقیقت ماندگار تاریخ مطرح است ، وقتی همه اینها را در این مجالس ببیند  بدون آنکه کوچکتر حرفی به آنها زده شود و عمل بزرگتر ها را ببینند نَفس سیره عقلا برای این ها قابل باور خواهد شد و در آینده به صورت اتوماتیک ایمانشان به خدا قوی تر می شود حتی اگر به دنبال دلیل عقلی و فلسفی اثبات خداوند نباشند.

کارشناس مسائل دینی در پایان خاطر نشان کرد: کودکان با دیدن این مجالس خودشان در آینده ترغیب می شود در این محافل شرکت کنند و هویت دینی و مذهبی پیدا می کنند.

مرضیه مهدیلو

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد