تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1399 - 17:56
کد خبر : 76606

انبار کردن لوازم خانگی توسط فروشندگان برای سود بیشتر نامش احتکار نیست!

انبار کردن لوازم خانگی توسط فروشندگان برای سود بیشتر نامش احتکار نیست!

عباس‌هاشمی‌دیروز در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه گرانی در بازار ناشی از کدام مؤلفه است، تصریح کرد: نبود چشم انداز مثبت از دید فروشنده‌ها و مصرف‌کنندگان، افزایش نرخ ارز، التهاب بازار، تبلیغات روانی در سطح جامعه و کاهش ارزش پول ملی موجب شد که برخی در بخش توزیع تعداد

عباس‌هاشمی‌دیروز در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه گرانی در بازار ناشی از کدام مؤلفه است، تصریح کرد: نبود چشم انداز مثبت از دید فروشنده‌ها و مصرف‌کنندگان، افزایش نرخ ارز، التهاب بازار، تبلیغات روانی در سطح جامعه و کاهش ارزش پول ملی موجب شد که برخی در بخش توزیع تعداد زیادی لوازم خانگی بخرند و نگه دارند تا از این افزایش سود ببرند.
وی در اظهاراتی عجیب مدعی شد: نام احتکار را روی این اقدام نمی‌گذارم(!) چراکه با توجه به شرایط فعلی کشور، فروشنده برای کسب سود این کار را می‌کند.
گفتنی است این توجیهات عجیب مسئول مذکور در حالی است که طبق یک جست‌وجوی ساده در اینترنت متوجه می‌شویم معنای احتکار دقیقاً همان توجیهات دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی است. در جست‌وجوی مذکور درباره معنای احتکار آمده است: احتکار عبارت است از کاهش دادن یا متوقف کردن جریان توزیع کالا توسط همه یا برخی از فروشندگان به طور موقت. این اقدام فروشندگان با توجه به وضع بازار و به خصوص تقاضای تحریک شده خریداران به منظور بالابردن قیمت و درآمد حاصل از افزایش قیمت کالا صورت می گیرد.
البته دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در ادامه اظهاراتش به نوعی احتکار کالا از سوی برخی فروشندگان را رسما پذیرفت. ‌هاشمی‌تأکید کرد: تولیدکننده نمی‌تواند بی‌جهت کالا را گران کند فروشنده هم تحت نظارت اتحادیه است و تنها بخشی از آنها احتکار یا گران فروشی می‌کنند اما باید فرمول‌های قیمت‌‌گذاری را درست کرد تا انبار احتکار شکل نگیرد. باید راه فساد را بست.
وی همچنین گفت:ستاد تنظیم بازار که فقط بخشنامه صادر می‌کند و بعضاً به دلیل تناقض، این بخش نامه‌ها موجب التهاب می‌شود، اما اگر بتوان روی قیمت مواد اولیه نظارت کرد و این بخش را ساماندهی کرد می‌توان به بهبود اوضاع امید داشت.
لازم به ذکر است در نیمه مهر ماه امسال اکبر پازوکی، رئیس ‌اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران از گرانی شدید این لوازم خبر داد و گفت: عده‌ای با گران شدن لوازم خانگی، یخچال فریزر دو قلو خارجی را که دو سال پیش مثلا با قیمت ۷ تا ۱۰ میلیون تومان خریداری کرده بودند اکنون به قیمت بیش از ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومان می‌فروشند !

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد