تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آذر 1399 - 13:33
کد خبر : 75174

پیشرفت ۶۰ درصدی دانشنامه جامع دفاع مقدس استان مرکزی

پیشرفت ۶۰ درصدی دانشنامه جامع دفاع مقدس استان مرکزی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار پاسدار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در نشست تخصصی ستاد گرامیداشت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار پاسدار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در نشست تخصصی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با موضوع تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: بیش از ۶۰ درصد این کار بزرگ انجام شده است.

سردار کریمی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزیتهیه دانشنامه جامع دفاع مقدس که یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس است در دستور کار گرفته و خوشبختانه بیش از ۶۰ درصد این کار بزرگ امروز در اختیار ما است.

او اضافه کرد: به برکت اقداماتی که در کنگره شهدای استان انجام شد خوشبختانه امروز زیرساخت‌های خوبی برای هرگونه اقدام پژوهشی در حوزه دفاع مقدس در استان وجود دارد و این یک سرمایه ارزشمند است که باید به درستی از آن استفاده کرد.

دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی بیان کرد: دانشنامه دفاع مقدس نمونه جامع و برجسته‌ای از شناسایی مسئله‌ها و عناصر مرتبط با دفاع مقدس در استان است که می‌توان آن را هدیه بزرگ کنگره شهدای استان برای مردم و علاقمندان به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

او ادامه داد: اگر دفاع مقدس را یک گنج بزرگ در نظر بگیریم، تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان نیز در راستای بهره برداری از این گنج عظیم بسیار تاثیرگذار است.

سردار کریمی تصریح کرد: امروز آن چیزی که باید برای تکمیل دانشنامه دفاع مقدس استان در نظر داشته باشیم برخورداری از سطح بالای مقالاتی است که به کارگیری می‌شوند، چراکه دفاع مقدس در همه ابعاد کارآمد و راهگشا است و کار‌هایی که در این راستا همچون مقالات انجام می‌شود باید جامعیت و کارآمدی لازم را داشته باشند.

او تاکید کرد: با توجه به رویکرد علمی و پژوهشی دانشنامه دفاع مقدس هیچ گونه محدودیتی برای نقش آفرینی اساتید و نخبگان دانشگاهی وجود ندارد و همه می‌توانند مشارکت کنند چراکه دفاع مقدس متعلق به آحاد و اقشار مختلف مردم است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری باید برنامه ریزی‌های جامعی در خصوص بزرگداشت شهید سلیمانی انجام شود که استفاده از خلاقیت‌ها و ابتکارات باید محور کار باشد.

او تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید سلیمانی نقشه راه ملت ایران و ملت‌های مسلمان برای ادامه راه پرافتخار مقاومت و شهید سلیمانی است و نکاتی که ایشان از جمله اتحاد، وحدت همه جانبه، قوی شدن در همه ابعاد، پرهیز از اعتماد به دشمنان، استفاده از ظرفیت‌های داخل برای خنثی کردن تحریم‌ها و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها تاکید کردند باید سرلوحه کار همه مسئولین و مردم باشد.

سردار کریمی گفت: بیانات کلیدی مقام معظم رهبری در روز گذشته همچنین نقشه راه بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز برای ما روشن می‌کند چراکه اگر نکاتی که ایشان در خصوص شخصیت و سیره شهید سلیمانی به کار بردند، عملیاتی شود قطعا موجب برکات زیادی خواهد شد.

او بیان کرد» شناخت مردم باسیره ومکتب شهید سلیمانی، ترویج و تقویت مکتب شهید سلیمانی درجامعه از جمله راهبرد‌های مهم دربزرگداشت این شهید عزیز است که باید در همه ابعاد انجام شود و همچنین مردمی بودن شهید و مردمی برگزار کردن بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی از محور‌های مهم بیانات مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام / ج

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد