تاریخ انتشار : دوشنبه 7 بهمن 1398 - 6:16
کد خبر : 72039

۲۰۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان کشف و ضبط شد

۲۰۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان کشف و ضبط شد

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بهار اظهار داشت: مقدار کشفیات نیروی انتظامی

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بهار اظهار داشت: مقدار کشفیات نیروی انتظامی در حوزه قاچاق کالا و ارز برای ده ماهه امسال 207 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشته  است.

حبیب مومیوند افزود: در این مدت ۴۷۸ فقره پرونده به ارزش ریالی ۲۳ میلیارد تومان بررسی شده که ۲۲ فقره آن بالای ۱۰۰ میلیون تومان بوده و از نظر ارزش ریالی هم ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان با بیان اینکه گلوگاه شهید زارعی شهر بهار به دلیل قرارگرفتن در ورودی استان کردستان اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: این تنها گلوگاهی است که به ثبت شورای امنیت ملی رسیده است.
مومیوند تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دو حوزه مقابله و پیشگیری انجام می‌شود و برای پیشگیری باید کار فرهنگی انجام شود تا نیاز به مقابله نباشد و دستگاههای متولی فرهنگ سازی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صدا و سیما و رسانه‌ها باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را گسترش دهند.
وی با بیان اینکه آسیب قاچاق کالا کمتر از مواد مخدر نیست، افزود: باید مانع توزیع کالای قاچاق در فروشگاه‌ها شد و کالاها ضبط شود تا تحولی در استان انجام شده و انبارها هم ساماندهی شوند.

 

آخرین جزئیات از کشف و ضبط محموله میلیاردی قاچاق در استان مرکزی؛ ۴ دستگاه خودروی شوتی توقیف شدکشف ۲۲ تن سیگار و تنباکوی قاچاق در شهرریقاچاقچیان پارچه در اردبیل ناکام ماندند

 

مومیوند با اشاره به ساماندهی انبارها هم بیان کرد: امروز مبارره با قاچاق کالا به روش سیستمی انجام می‌شود و اگر انبارها دارای شناسنانه ورود و خروج باشند؛ قاچاق کالا به شدت کاهش می‌یابد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان از ساماندهی وانت بارها در کشور  هم خبر داد و گفت: ز این پس هر وانتی که باری را حمل کند و بارنامه نداشته باشد؛ جریمه می‌شود و با مشخص شدن مبدأ و مقصد قابل رصد است.

مومیوند تأکید کرد: قاچاق کالا و ارز معضلی است که به اقتصاد کشور آسیب جدی وارد کرده و فرصت اشتغال را می‌سوزاند و  تلاش دولت برای بازگرداندن واحدهای تولیدی به چرخه تولید را بی‌نتیجه می‌گذارد.

فرماندار بهار هم گفت: هرچند این شهرستان مقصد کالای قاچاق نیست، اما به دلیل قرار گرفتن در مسیر کالای قاچاق، مسئولیت بیشتری در مبارزه با قاچاق کالا دارد و در ده ماهه امسال ۲۴۹ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.

احسان قنبری اعلام کرد: از این تعداد ۲۵۵ مورد با محکومیت ۱۷۶ میلیارد ریال مختومه شده است و ۱۲۷ طرح پرونده هم در اجرای احکام گلوگاه شهید زارعی با وصول 32 میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفته است.
وی گفت: در ده ماهه امسال ۲۵۰ مورد بازرسی از سردخانه‌ها و انبارهای شهرستان بهار انجام و ۱۵۲ مورد از ۸۰۰ سردخانه و انبار موجود مورد تأیید قرار گرفته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد