تاریخ انتشار : دوشنبه 27 بهمن 1399 - 7:52
کد خبر : 93335

جریمه‌های اجرای محدودیت‌های کرونا به پلیس تعلق نمی‌گیرد

جریمه‌های اجرای محدودیت‌های کرونا به پلیس تعلق نمی‌گیرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، سردار مهدی حاجیان روز دوشنبه در چهارمین نشست خبری خود افزود: از ابتدای اجرای طرح محدویت های کرونایی طی چند ماه گذشته تا کنون بیش از ۵۱۷ هزار نیروی مستقر در سراسر کشور شامل تعدادی زیادی راهور انتظامی، حدود ۴

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، سردار مهدی حاجیان روز دوشنبه در چهارمین نشست خبری خود افزود: از ابتدای اجرای طرح محدویت های کرونایی طی چند ماه گذشته تا کنون بیش از ۵۱۷ هزار نیروی مستقر در سراسر کشور شامل تعدادی زیادی راهور انتظامی، حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تخلف راهنمایی و رانندگی را شناسایی و اعمال قانون کردند. همچنین پس از ثبت تخلف ها توسط دوربین ها، در اختیار کارشناسان قرار گرفته و اعمال قانون انجام می شد.

وی ادامه داد: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مستقیم یا غیرمستقیم به ناجا ارتباط داشت و پلیس مقتدرانه در این امر حضور یافت. پلیس در بحث مقابله با کرونا برای اینکه مردم کمتر برای خدمات حضوریابند هوشمند سازی را اجرا کرد و در سامانه های پلیس من، سیستم نوبت دهی راه اندازی شد. در این ایام به دستور فرمانده ناجا موتورسیکلت های رسوبی از پارکینگ های ترخیص شدند.

سخنگوی ناجا به تشریح عملکرد ناجا در حدود یکسال گذشته و در بحران کرونا پرداخت و گفت:‌ در این یکسال تعدادی از مردم و همکاران خود را از دست داده ایم. عده ای زیادی از نیروهای ناجا همراهی موثری با شبکه بهداشت و درمان داشتند و ناجا براین اساس اولین شهیده پرستار را داشت. یکی از دختران همکاران که پرستار بود با ایثار و فداکاری جان خود را فدای سلامت مردم کرد.

سردار حاجیان افزود: ماموریت ناجا از مرز تا مرکز و تا پهنای کشور حفظ  نظم و امنیت است. با شیوع کرونا محدودیت های ابلاغ شد اما کار ناجا تعطیل بردار نیست و در این زمان بحرانی که برخی نهادها و ادارات یک سوم یا دو سوم حضور نمی یافتند، ناجا از ماموریت خود کم نکرد و حتی به ماموریت های خود اضافه کرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: به نیروهای ناجا آماده باش داده شد تا در دوران کرونا بر سر کار حاضر شدند. این محدودیت ها در ناجا قابل اعمال نبود و ماموریت ذاتی خود را داشتیم. به تبع این مساله با دستور رهبری قرارگاه بهداشت و درمان امام رضا(ع) اجرایی شد و در ناجا قرارگاه تشکیل و در سراسر کشور قرارگاه های فرعی راه اندازی شد که ۹۲۸ جلسه برگزار و وظایف ناجا در محدودیت های کرونایی مطرح شد و با همه تجهیزات و امکانات در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گفت.

حاجایان با اشاره به اقدامات درمانی ناجا در زمینه کرونا گفت: ناجا ۹ بیمارستان تخصصی و ۳۴ کلینیک را در اختیار مردم گذاشت و بیش از ۲۲۵ هزار بیمار مشکوک کرونا در بیمارستان های ناجا پذیرش شدنده و هفت هزار و ۴۵۰ نفر از آنها اعم از مردم و پرسنل در بیمارستان ها بستری شده و تعداد پنج هزار پزشک و پرستا در قالب ۷۲ گروه در اختیار بهداد ناجا بودند. ۲۴۸ پزشک و پرستار نیز در دانشگاه علوم پزشکی کشور قرار دادیم.

وی ادامه داد: مرزبانی در ۸۷۵۰ کیلومتر از مرزها را به عنوان دژبان ناجا در اختیار داشت.

حاجیان ادامه داد: برخی شروع به انباشت داور، تجهیزات و اقلام بهداشتی کردند. که ناجا با آنها برخورد کرد. بیش از ۵۱۷ هزار نیرو در ۱۹۸۵ نقطه بکارگیری شدند و بیش از ۶۵۰۰ نقطه اعم از ایست و بازرسی درون و برونشهری استقرار داشته ایم. ناجا صددر صد نیروها را بکار گرفت.

سخنگوی ناجا گفت: در بحث بازدید از صنوف مختلف یک میلیون و ۳۶۸ هزار بازدید داشتیم و از این تعداد ۳۴ هزار واحد پلمب شد و ۷۴۵ هزار واحد تذکر شفاهی دریافت کردند. این بازدیدهای در راستای وظیفه ناجا ر مبازره با قاچاق دارو در قالب نظارت و بازدید سرزده همراه تعزیرات صورت پذیرفت و در این چارچوب بیش از ۲۲ میلیون ماسک احتکار شده کشف و ضبط شد و بیش از یک میلیون و ۲۷۳ هزار لیتر مواد شوینده احتکاری کشف و پرونده قضائی تشکیل شد. در زمینه محدودیت های شبانه و محدودیت هایی که ابلاغ می شد پلیس مقتدرانه ورود کرد که در همه جا و مکان ها پلیس حضور داشت.

سردار حاجیان اضافه کرد: از طریق سامانه ۰۹۶۵۸۰۳۰ هزار نفر با سامانه تماس گرفته و بیش از ۱۰ هزار دقیقه از طریق آموزش کارشناسان انجام وظیفه کردند. ۵۲۰ هزار پرونده به مراکز مشاوره ناجا در کلانتری ها کشور ارجاع و با حضور کارشناسان فنی حدود ۷۰ درصد از پرونده ها و نزدیک به ۳۳۰ هزار پرونده را به مصالحه کشانده است.

سخنگوی ناجا گفت: مردم پلیس مقتدر و مهربان را می خواهد، از این رو کسانی که به هر دلیلی بخواهند موجبات نا امنی را در جامعه فراهم و آسایش عمومی مردم را خدشه دار کنند و با دست بردن به سلاح گرم و سرد برای مردم وحشت ایجاد کند، با برخورد ناجا مواجه می شوند زیرا چنین رفتاری جرم انگاری شده و محاربه است.

ادامه دارد…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد